اقدامات شهرداری تبریز در پاسداشت هشت سال دفاع مقدس قابل تقدیر است
اقدامات شهرداری تبریز در پاسداشت هشت سال دفاع مقدس قابل تقدیر است
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان آذربایجان شرقی، از فعالیت‌های شهرداری تبریز به مناسبت هفته دفاع مقدس و همچنین اقدامات ماندگار شهرداری طی سال‌های گذشته در پاسداشت هشت سال جنگ تحمیلی قدردانی کرد.

به گزارش قلم پرس، سردار اصغر عباسقلی‌زاده ضمن گرامیداشت رشادت‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و نثار فاتحه به شهدای جنگ حق علیه باطل گفت: بزرگمردان و شیرزنان ما، با از جان‌گذشتگی‌های خود، در جبهه‌های سخت و نفس‌گیر دفاع مقدس، افتخار آفریدند و چهره واقعی از ماهیت اسلام و انقلاب را در میادین جهانی به تصویر کشیدند.

وی ادامه داد: ما در طول تاریخ شاهد دو نوع مدیریت انسانی و مدیریت غیرانسانی بوده‌ایم. در مدیریت غیرانسانی، بیشتر جهانگشایی و استثمار مردم جهان مدنظر بوده، که جز نابودی دستاوردی نداشته است. مثال بارز این نوع مدیریت جنگ‌های جهانی اول و دوم است که مطابق آمار خود غرب، بیش از ۱۰۰ میلیون نفر تلفات داشته و نتیجه آن جز ویرانی چیزی نبوده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اظهار کرد: دفاع مقدس ما در مقابل آن جنگ‌های خونین قرار دارد و در قیاس با آن جنگ‌ها، ما طی آن سال‌ها بهترین نتیجه را گرفتیم و تلفات جانی کمتری نسبت به جنگ‌های مشابه داشتیم.

وی افزود: جنگ ما یک شاخصه مشخص دیگر دارد، در جنگ‌های جهانی اول و دوم ابرقدرت شرق و غرب در حال جنگ بودند، در حالیکه در دفاع مقدس، کشورهای زیادی بر علیه ایران عزیز ما متحد شدند. ایرانی که تازه مستقل شده‌ و نیروی رزمی چندانی نداشت و مردم نیز دچار مشکلات عدیده‌ای بودند و از طرفی نیز مملکت درگیر گروه‌های معاند داخلی بود.

سردار عباسقلی‌زاده تصریح کرد: بر اساس این وضعیت، آمریکا فکر می‌کرد بهترین فرصت برای نابودی انقلاب اسلامی است و با این ایده و تحریک صدام بر علیه کشور و انقلاب اقدام کرد.

وی با تاکید بر اینکه هدف این جنگ فقط اختلاف مرزی اروندرود نبود و دشمن نابودی ایران و تجزیه کشور را مدنظر داشت، گفت: با توکل به خدا و توسل به اهل بیت (ع) و ولایتمداری، به‌رغم طولانی بودن جنگ، به خواست خداوند، ما کمترین تلفات ممکن را داشتیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اظهار کرد: به‌رغم اینکه طرف مقابل ما، به بهترین تجهیزات جنگی مجهز بود، با از جان‌گذشتگی‌ها و وفاداری رزمندگان ما، دشمن با دست خالی و شکست خورده به پایان جنگ رضایت داد و این پیروزی مدیون اتحاد تمام مردم کشور به فرماندهی امام خمینی (ره) بود.

سردار عباسقلی‌زاده ضمن تقدیر از شورا و شهرداری در توسعه پارک موزه شمیم پایداری، اقدامات اصولی و ارزشمند در ماندگاری موزه دفاع مقدس را درخواست کرد و خواستار کمک در تسریع تشکیل موزه دفاع مقدس شد تا مجاهدت و ایثارگری شهدا و جانبازان به آیندگان انتقال داده شود.