اولین مرحله رزمایش «ایران همدل» برگزار شد/ توزیع ۲۰ هزار بسته معیشتی در بین نیازمندان
اولین مرحله رزمایش «ایران همدل» برگزار شد/ توزیع ۲۰ هزار بسته معیشتی در بین نیازمندان

به گزارش قلم پرس از تبریز، در جهت مشارکت در جهاد عمومی برای مقابله با بیماری کرونا و با تمسک به عنایات اهل بیت عصت و طهارت(ع) و الطاف امام مهربانی علی ابن موسی الرضا(ع) اولین مرحله از رزمایش کمک مومنانه بنام سفره مهربانی ۴(سفره ای به وسعت ایران) با پویش ماه مبارک رمضان اجرا […]

به گزارش قلم پرس از تبریز، در جهت مشارکت در جهاد عمومی برای مقابله با بیماری کرونا و با تمسک به عنایات اهل بیت عصت و طهارت(ع) و الطاف امام مهربانی علی ابن موسی الرضا(ع) اولین مرحله از رزمایش کمک مومنانه بنام سفره مهربانی ۴(سفره ای به وسعت ایران) با پویش ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود.

آستان قدس رضوی آذربایجان شرقی با مشارکت دوستداران حضرت امام رضا(ع) و عموم مردم و خادمیاران و یاوران رضوی این رزمایش را با هدف حمایت از نهضت مردمی احسان، تعاون، تداوم رزمایش مساوات و همدلی مومنانه و لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری برگزار می‌کند.

توزیع ۲۰ هزار بسته معیشتی در بین نیازمندان

در این طرح که با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، مسئولان استان و کمیته امداد امام(ره) برگزار شد، در مرحله اول «سه شنبه های مهدوی رمضان» در قالب رزمایش «ایران همدل»،  تعداد ۲۰ هزار بسته حمایتی به مبلغ ریالی هر بسته ۵۰۰ هزار تومان با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) استان و هم چنین خادمیاران رضوی و حمایت برخی از خیرین استان تهیه و در بین نیازمندان توزیع شد.

توزیع ۳۰۰ هزار پرس غذا بین افراد تحت پوشش کمیته امداد

براساس این طرح همچنین در روزهای هفته دوم، با عنوان «یکشنبه های اطعام مهدوی»، ۳۰۰ هزار پرس غذا بین افراد تحت پوشش کمیته امداد امام استان که در دهک اول رزمایش مومنانه ایران ثبت نام کردند توزیع می‌شود.

لزوم کمک به مسلمانان نیازمند و درماندگان قره باغ

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در آیین افتتاح این رزمایش با اشاره به همدلی و روحیه وفاداری و پیشگامی مردم خیر و فهیم و قاطبه مردم تبریز و آذربایجان شرقی گفت: ما شاهد کمک مومنانه مردم وفادار، متدین، خیر و غیرتمند اهالی تبریز و آذربایجان به هم نوعان در این موقعیت که عده ای از مردم استان به علت شیوع ویروس کرونا نیازمند کمک و یاری هستند می باشیم و وظیفه خود می دانم از افراد خیر و نوع دوست تقدیر و تشکر کنم.

حجت الاسلام آل هاشم، افزود: انتظار است مومنین و افراد خیر و توانمند تبریز و آذربایجان همچنین بتوانند به مسلمانان نیازمند و درماندگان قره باغ کمک و یاری کنند.

امام جمعه تبریز گفت: روحیه مردم غیرتمند و متدین آذربایجان در یاری هموطنان نیازمند موجب افتخار ایران شده است.

امروز قناسه های دشمن به سمت سفره مردم است

مدیر کل کمیته امداد آذربایجان شرقی نیز در حاشیه توزیع ۲۰ هزار بسته معیشتی بین مددجویان تحت حمایت گفت: دشمنان با تحمیل جنگ اقتصادی قصد دارند محرومین و مستضعفین را از انقلاب جدا کنند لذا وظیفه ما در این حوزه سنگین است.

محمد کلامی با بیان اینکه امروز قناسه های دشمن به سمت سفره مردم است، افزود: از آغاز شیوع ویروس کرونا تا به امروز شاهد جلوه های زیبایی از احسان و نیکی در سراسر کشور بوده ایم و مردم و خیران، نیازمندان را فراموش نکرده اند.

وی به طرح یکشنبه ها و سه شنبه های مهدوی توسط کمیته امداد استان اشاره کرده و گفت: ماحصل اجرای این طرح در طول ماه رمضان توزیع ۳۰۰ هزار پرس غذای گرم و ۸۵ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان استان است.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی گفت: نیازمند همراهی همیشگی مردم و خیران با این نهاد حمایتی در رزمایش ایران مهربان هستیم.

انتهای پیام/۶۰۰۲۶