اولتیماتوم استاندار آذربایجان شرقی به مس سونگون برای انتقال حساب های مالی به استان
اولتیماتوم استاندار آذربایجان شرقی به مس سونگون برای انتقال حساب های مالی به استان

استاندار آذربایجان شرقی گفت: در صورتی که تا یک ماه آینده ساز و کار لازم برای انتقال حساب های مالی مس سونگون به استان منتقل نشود از حمل کنسانتره مس به دیگر استان ها جلوگیری خواهد شد. به گزارش قلم پرس، محمدرضا پورمحمدی ظهر امروز در جلسه شورای معادن استان، با تأکید بر رصد فعالیت‌های […]

استاندار آذربایجان شرقی گفت: در صورتی که تا یک ماه آینده ساز و کار لازم برای انتقال حساب های مالی مس سونگون به استان منتقل نشود از حمل کنسانتره مس به دیگر استان ها جلوگیری خواهد شد.

به گزارش قلم پرس، محمدرضا پورمحمدی ظهر امروز در جلسه شورای معادن استان، با تأکید بر رصد فعالیت‌های معدنی در محدوده‌هایی که مجوز اکتشاف برای آنها صادر شده است، گفت: طبق قانون، کسانی که در مهلت تعیین شده نسبت به انجام عملیات اکتشاف اقدام نکنند پروانه اکتشاف و بهره‌برداری آنها باطل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از سرمایه‌گذاران بخش معدن حمایت می‌کنیم، افزود:‌ در عین حال به کسانی که مجوز اکتشاف گرفته‌اند و به دنبال سوءاستفاده هستند یا توانایی کافی برای انجام عملیات اجرایی ندارند اجازه فعالیت داده نمی‌شود.

پورمحمدی بر رعایت قانون و همچنین اصلاح برخی از مواد قانونی درخصوص احیای منابع طبیعی که در اثر بهره‌برداری از معادن تخریب شده است تأکید کرد.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین بر انتقال حساب‌های مالی و مالیاتی شرکت مس سونگون به استان تأکید کرد و گفت: هزینه‌هایی که از رهگذر بهره‌برداری از این معدن به زیرساخت‌های استان تحمیل می‌شود باید از محل درآمدهای آن جبران شود و به این منظور لازم است منابع و گردش مالی این شرکت در خود استان ثبت شود.

استاندار آذربایجان شرقی هشدار داد در صورتی که تا یک ماه آینده ساز و کار لازم برای انتقال حساب های مالی مس سرنگون به استان منتقل نشود از حمل کنسانتره مس به دیگر استان ها جلوگیری خواهد شد.

پورمحمدی گفت: حجم گردش مالی این شرکت سالانه بیش از ۲هزار ۳۰۰میلیارد تومان است و باید استان از این میزان گردش مالی و مالیات بهره مند شود.

در این نشست تعدادی از پرونده‌های بهره‌برداران و مکتشفین درخصوص تعطیلی موقت، درخواست سلب یا رفع سلب صلاحیت و محاسبه حقوق دولتی مورد بررسی قرار گرفت.