اهدا بیش از ۵۰۰۰ جلد کتاب کودک و نوجوان به مدارس/برگزاری آیین های جشن کتاب در آذربایجان شرقی
اهدا بیش از ۵۰۰۰ جلد کتاب کودک و نوجوان به مدارس/برگزاری آیین های جشن کتاب در آذربایجان شرقی

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی برنامه های گسترده مراکز فرهنگی هنری کانون در هفته کتاب و کتابخوانی را تشریح کرد. به گزارش قلم پرس به نقل از روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی، هادی یوسف زاده با اشاره به اهمیت و جایگاه کتاب و […]

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی برنامه های گسترده مراکز فرهنگی هنری کانون در هفته کتاب و کتابخوانی را تشریح کرد.
به گزارش قلم پرس به نقل از روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی، هادی یوسف زاده با اشاره به اهمیت و جایگاه کتاب و کتابخوانی در فعالیت های کانون، اظهارکرد: به منظور ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی کانون پرورش فکری استان در طول سال جاری بیش از ۵۰۰۰ جلد کتاب کودک و نوجوان به مدارس، حوزه ها و پایگاه مقاومت بسیج در مساجد و بیمارستانها اهدا نموده است.
وی با بیان اینکه در هفته فوق تمامی فعالیت های کانون با محوریت کتاب و با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان انجام می شود، افزود: معرفی و تجلیل از کودکان ونوجوانان موفق و برتر در زمینه کتابخوانی از دیگر برنامه های کانون پرورش فکری در هفته کتاب می باشد.
یوسف زاده خاطر نشان کرد: برگزاری جشنواره استانی میهمانی از سرزمین کتاب در تبریز، برگزاری آیین های جشن کتاب با حضور کودکان و نوجوانان به میزبانی مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری در استان و برپایی نمایشگاه استانی آثار برگزیده در زمینه طرح کشوری کتاب و کتابخوانی از دیگر برنامه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برای هفته کتاب و کتابخوانی می باشد.
وی هفته کتاب را فرصتی برای معرفی این فعالیت ها دانست و گفت: تمامی مراکز کانون به این مناسبت فعالیت های گسترده ای را برگزار خواهند کرد و تجلیل از مربیان و کودکان و نوجوانان موفق در زمینه ارائه ایده های برتر برای کتابخوانی پایان بخش برنامه های کانون پرورش فکری استان در این هفته می باشد.
یوسف زاده همچنین نشست تخصصی ادبی با حضور مربیان و اعضا و حضور دانش آموزان مدارس در مراکز کانون و برپایی کارگاه های مختلف فرهنگی هنری و ادبی با هدف معرفی کتاب و ترویج فرهنگ کتابخوانی را از دیگر برنامه های هفته کتاب اعلام کرد.
گفتنی است، ۲۴ تا ۳۰ آبان در تقویم رسمی کشور به عنوان هفته کتاب و کتابخوانی نامگذاری شده است.