اهدای اعضای مرد ۴۱ ساله در تبریز
اهدای اعضای مرد ۴۱ ساله در تبریز

به گزارش قلم پرس، اعضای بدن ابراهیم محمدزاده مدیری ۴۱ ساله که مدتی پیش به دلیل افتادن از ارتفاع دچار مرگ مغزی شده بود امروز، ۱۷ دی ماه با رضایت خانواده‌اش به چهار نفر پیوند زده شد. کلیه‌های این مرد به زن ۲۷ ساله از ملکان و مرد ۵۲ ساله از سراب در بیمارستان امام […]

به گزارش قلم پرس، اعضای بدن ابراهیم محمدزاده مدیری ۴۱ ساله که مدتی پیش به دلیل افتادن از ارتفاع دچار مرگ مغزی شده بود امروز، ۱۷ دی ماه با رضایت خانواده‌اش به چهار نفر پیوند زده شد.

کلیه‌های این مرد به زن ۲۷ ساله از ملکان و مرد ۵۲ ساله از سراب در بیمارستان امام رضا(ع) تبریز پیوند زده شد.  هم اکنون ۳۰۰ نفر در استان در انتظار پیوند کلیه هستند.

کبد وی نیز به یک مرد ۵۶ ساله اهل قره ضیاءالدین شهرستان ارومیه پیوند زده شد و اکنون وضعیت عمومی گیرنده‌های عضو پیوندی رضایت بخش است که این نوزدهمین عمل پیوند کبد در آذربایجان شرقی است.

همچنین دریچه‌های قلب وی نیز به علت اینکه با شرایط سنی، جنسی و سایر شرایط تخصصی موجود در نیازمندان قلب آذربایجان‌شرقی سازگار نبود برای پیوند به تهران منتقل شد.

بیش از ۲۵ هزار بیمار چشم انتظار پیوند در کشور وجود دارد که در هر شبانه روز ۷ تا ۱۰ نفر از هموطنان ما به علت تامین نشدن عضو پیوندی، جان خود را از دست می‌دهند و این در حالی است که فقط ۳۰ درصد از موارد مرگ مغزی در کشور منجر به پیوند عضو می‌شود.