اهداء ۶۲۰ میلیون مساعدت مالی و معیشتی به خانواده زندانیان لردگان چهارمحال و بختیاری
اهداء ۶۲۰ میلیون مساعدت مالی و معیشتی به خانواده زندانیان لردگان چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری میزان- در ۵ خرداد روز حمایت از خانواده‌های زندانیان، سعید جریده اصل دادستان عمومی و انقلاب شهرستان لردگان طی گفتگویی خدمات انجمن حمایت از زندانیان شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا در سال ۱۴۰۰ را تشریح کرد. وی اظهار داشت: در راستای سیاست‌های عالی دستگاه قضایی برای حمایت از خانواده زندانیان، انجمن حمایت از زندانیان شهرستان‌های […]

خبرگزاری میزان- در ۵ خرداد روز حمایت از خانواده‌های زندانیان، سعید جریده اصل دادستان عمومی و انقلاب شهرستان لردگان طی گفتگویی خدمات انجمن حمایت از زندانیان شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا در سال ۱۴۰۰ را تشریح کرد.

وی اظهار داشت: در راستای سیاست‌های عالی دستگاه قضایی برای حمایت از خانواده زندانیان، انجمن حمایت از زندانیان شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا در سال جاری اقدامات مفیدی را جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی خانواده زندانیان و رفع مشکلات ایشان به انجام رسانده است.

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون مبلغ ۶۲۰ میلیون ریال مساعدت مالی و معیشتی به خانواده زندانیان اهداء گردیده است؛ همچنین طی این مدت تعداد ۳ دستگاه تبلت جهت استفاده آموزشی فرزندان زندانیان، تعداد ۹۹ سبد کالا و بن خرید کالا (به ارزش ۲۲۰ میلیون ریال) به خانواده‌های تحت پوشش انجمن حمایت از زندانیان تحویل و کمک‌های نقدی نیز جهت تسویه قبوض هزینه‌های آب و برق و گاز به ایشان پرداخت شده است.

جریده اصل خاطرنشان کرد: با استفاده از ظرفیت‌های قانونی موافقت گردید باقی مانده حبس تعداد ۴۰ نفر زندانی در قالب اشتغال به کار سپری شود تا این زندانیان ضمن رهایی از زندان با اشتغال در یک فعالیت شغلی مفید، باقی مانده حبس شان را در کنار خانواده سپری نمایند. وی اضافه کرد: با تلاش‌های صورت گرفته بدهی مالی دو زندانی نیز که صرفاً به علت بدهی مالی در زندان بودند به طلبکاران ایشان پرداخت و موجبات آزادی آن‌ها فراهم شد.

دادستان عمومی شهرستان لردگان با تاکید بر اینکه کلیه خانواده‌های زندانیانی که مقیم شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا هستند، صرف نظر از زندان محل تحمل حبس زندانی می‌توانند از خدمات انجمن حمایت از زندانیان بهره‌مند شوند گفت: در حال حاضر علاوه بر اینکه تعدادی از خانواده‌های زندانیان زندان لردگان تحت پوشش خدمات انجمن حمایت هستند، خانواده‌های برخی دیگر از زندانیانی که در شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا اقامت دارند، اما زندانی آن‌ها در دیگر زندان‌های استان و حتی خارج از استان تحمل حبس می‌کند، تحت پوشش خدمات انجمن حمایت هستند.

عضو هیات مدیره انجمن حمایت از زندانیان به سرکشی از خانواده‌های زندانیان در طول سال نیز اشاره و اظهار داشت: به منظور آشنایی بیشتر با مشکلات خانواده‌های زندانیان، مسئولین قضایی و اجرایی شهرستان در طول سال به صورت مستمر با حضور در منزل خانواده‌های زندانیان نسبت به بررسی و رفع مشکلات ایشان اقدام می‌نمایند. دادستان عمومی و انقلاب شهرستان لردگان در پایان بیان داشت: هدف انجمن حمایت از زندانیان کاهش آسیب‌های اجتماعی در بین خانواده‌های زندانی دار است تا زمینه ارتکاب جرم در بین این خانواده‌ها منتفی شود.

انتهای پیام/