انصراف ۲۳ نفر دیگر از رقابت در انتخابات مجلس آذربایجان‌شرقی/ داوطلبان نمایندگی مجلس به ۳۰۰ نفر کاهش یافت
انصراف ۲۳ نفر دیگر از رقابت در انتخابات مجلس آذربایجان‌شرقی/ داوطلبان نمایندگی مجلس به ۳۰۰ نفر کاهش یافت
رییس ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی با اشاره به انصراف برخی داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان گفت: تعداد داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در استان به ۳۰۰ نفر کاهش یافت.

علیار راستگو روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه از روز گذشته تا این لحظه ۲۳ نفر از داوطلبها از شرکت در انتخابات انصراف دادند،  اعلام کرد: بعد از تایید اسامی توسط شورای نگهبان از ۲۲ بهمن تا به امروز ۶۳  نفر انصراف داده اند.

وی ادامه داد: مجموع واجدین شرایط برای رای دادن در استان ۲ میلیون و ۹۷۷ هزار و ۸۹۶ نفر است که از این تعداد ۱۴۵ هزار و ۲۹۳ نفر رای اولی هستند.

راستگو تعداد شعب اخذ رای در استان را ۳ هزار و ۵۳ شعبه برشمرد و گفت: از این تعداد یک شعبه مربوط به اقلیت های دینی است.

وی ادامه داد : ۶۲ هزار نفر از جمله عوامل اجرایی، نظارت، بازرسی، محافظان صندوق، اعضای شعب اخذ رای و عوامل ستادی برای برگزاری انتخابات فعالیت می کنند.

رییس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی با تاکید براینکه هیچ گونه مشکل خاصی در برگزاری انتخابات در استان وجود ندارد، افزود: عوامل راهداری در حال تلاش برای بازگشایی برخی راه های بسته روستاها هستند.

وی اضافه کرد: تا به امروز ۲۰ سایت، پایگاه خبری و شبکه اجتماعی به دلیل تبلیغات زودهنگام و یا غیر مجاز و غیرقانونی تذکر گرفتند و برای بیش از ۱۰۰ داوطلب نیز به دلیل رعایت نکردن مسائل قانونی که اکثرا تبلیغات غیرمجاز بود تذکر صادر شد.

راستگو تاکید کرد: از ساعت ۸ صبح امروز که مهلت قانونی تبلیغات به اتمام رسیده هیچ گونه تخلفی گزارش نشده است.

وی ادامه داد: در این دوره از انتخابات بیشترین وقت برای آموزش گذاشته شده است و تمامی افراد آموزش های لازم را دیده اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه تعداد صندوق سیار پیش بینی شده برای انتخابات این دوره ۷۲۵ صندوق است، افزود: برای شرایط خاص آب و هوایی نیز بالگرد پیش بینی شده است و در صورت نیاز از آن بهره مند خواهیم شد.

وی با اشاره به اینکه دستگاه احراز هویت در تمامی شعب انتخابات نصب شده است، گفت: فقط اخذ رای و شمارش آرا دستی خواهد بود و بقیه فرآیندها الکترونیکی است.

راستگو خاطرنشان کرد: از طریق این دستگاه احراز هویت که برای اولین بار استفاده می شود آرای تکراری، سن قانونی و فوتی ها مشخص می شود.

وی به همراه داشتن اصل شناسنامه و شماره کد ملی را برای شرکت در انتخابات الزامی دانست و  از مردم خواست با حضور به موقع در پای صندوق های رای گیری، مشارکت در این حضور را به ساعات پایانی موکول نکنند.

معاون استاندار آذربایجان شرقی گفت: باتوجه به شرایط جوی استان و پیش بینی بارش برف تمام فرمانداران و بخشداران و مدیران دستگاه های امدادی برای بازگشایی مسیرها و دسترسی صندوق ها به دور افتاده ترین نقاط استان آماده هستند. راستگو خاطرنشان کرد: از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو ۶ نماینده، میانه ۲ نفر و سایر شهرستان ها یک نماینده برای حضور در مجلس شورای اسلامی انتخاب می شوند.

وی اعلام کرد: نتیجه انتخابات تنها از ستاد انتخابات و یا فرماندار مرکز حوزه انتخابیه اعلام خواهد شد و دیگر اخبار قابل استناد نیست.