انصاری: عده‌ای چوب لای چرخ دولت می‌گذارند / برجام پیروزی منطق حقوقی جمهوری اسلامی بر منطق حقوقی قدرت‌های جهان بود
انصاری: عده‌ای چوب لای چرخ دولت می‌گذارند / برجام پیروزی منطق حقوقی جمهوری اسلامی بر منطق حقوقی قدرت‌های جهان بود

معاون حقوقی رئیس جمهور با بیان اینکه عده‌ای چوب لای چرخ دولت می‌گذارند و می‌گویند کاری کنیم که برجام در کام مردم زهرمار شود، گفت: اولین دستاورد حقوقدان بودن روحانی حل مسئله هسته‌ای بود. به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس، حجت الاسلام مجید انصاری معاون حقوقی رئیس جمهور با حضور در همایش ملی […]

معاون حقوقی رئیس جمهور با بیان اینکه عده‌ای چوب لای چرخ دولت می‌گذارند و می‌گویند کاری کنیم که برجام در کام مردم زهرمار شود، گفت: اولین دستاورد حقوقدان بودن روحانی حل مسئله هسته‌ای بود.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس، حجت الاسلام مجید انصاری معاون حقوقی رئیس جمهور با حضور در همایش ملی مدیران حقوقی دانشگاه آزاد و دستگاه های اجرایی کشور طی سخنانی اظهارداشت: عده‌ای چوب لای چرخ دولت می‌گذارند. برخی جریان رسانه‌ای اتاق فکری تشکیل می‌دهند و می‌گویند کاری کنیم که برجام در کام مردم زهرمار شود و دولت موفق نشود، به دنبال این هستند که اگر رقیب سیاسی‌شان کار خوب کرده را بد جلوه دهند که این کار تضییع حقوق ملت است.

وی افزود: امروز توبه از تهمت و غیبت در موارد بسیاری غیرممکن شده است، برخی در سایتی یک دروغی را به مسئولی یا دولت نسبت می‌دهد و همه جا پخش می‌شود، حال آیا جبران این مسئله وجود دارد؟ امروز دایره جبران حق الناس بسیار دشوار شده است.

معاون حقوقی رئیس جمهور تصریح کرد: یکی از علل ناهنجاری‌های حقوقی در کشور عدم آشنایی با احکام حقوقی است که به این امر کمتر اهتمام شده است، مسئولان باید برای گسترش علم به قانون حداکثر تلاش را انجام دهند و پیوست اطلاع رسانی متناسب با هرقانونی تدوین شود.

انصاری با بیان اینکه باید برای جهاد حقوقی و آموزش عمومی یک تشکیلات و سازمان فراگیر بوجود آید، گفت: ۱۱ هزار عنوان قانونی و دهها هزار ماده قانونی باعث ایجاد یک لباس مندرس با وصله پینه‌های بد رنگ شده که آشفتگی‌های زیادی را در این خصوص بوجود آورده است که باید تنقیح قوانین بصورت جدی در دستور کار باشد و قرار است تنقیح قوانین ظرف برنامه ششم توسعه تمام شود.

وی با بیان اینکه فرصت حقوقدان بودن رئیس‌جمهور را مغتنم می‌دانیم که اولین دستاورد آن حل بزرگترین چالش حقوقی بین ایران و کشورهای جهانی در خصوص حقوق هسته‌ای مان بود، افزود: برجام پیروزی منطق حقوقی جمهوری اسلامی بر منطق حقوقی قدرت‌های جهان بود.

معاون حقوقی رئیس جمهور در پایان تاکید کرد: منشور حقوق شهروندی را آقای رئیس جمهور تدوین کرده‌اند و منتشر خواهد شد.