انتقاد تند سوریه از عدم همکاری ترکیه و آلمان در رأی‌گیری از سوری‌های مهاجر
انتقاد تند سوریه از عدم همکاری ترکیه و آلمان در رأی‌گیری از سوری‌های مهاجر

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه سوریه امروز (چهارشنبه) با صدور بیانیه‌ای از سوری‌های مقیم خارج خواست در راستای تأکید بر اراده آزاد، وابستگی به کشور خود و نیز شراکت در ساخت سوریه‌ای جدید فردا (پنجشنبه) در انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت کنند و رأی خود را به صندوق بیندازند. فردا موعد رأی‌گیری از سوری‌های […]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه سوریه امروز (چهارشنبه) با صدور بیانیه‌ای از سوری‌های مقیم خارج خواست در راستای تأکید بر اراده آزاد، وابستگی به کشور خود و نیز شراکت در ساخت سوریه‌ای جدید فردا (پنجشنبه) در انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت کنند و رأی خود را به صندوق بیندازند.

فردا موعد رأی‌گیری از سوری‌های مقیم خارج است و انتخابات ریاست‌جمهوری در داخل سوریه در ۲۶ می (۷ خرداد) برگزار خواهد شد.

در همین زمینه «ایمن سوسان» معاون وزیر خارجه سوریه از مواضع خصمانه برخی کشورها که مانع از ساماندهی مراکز رأی‌گیری برای مشارکت سوری‌های مهاجر شده، انتقاد کرد.

وی به خبرگزاری «اسپوتنیک» گفت، رأی‌گیری از سوری‌های مقیم خارج در تمام سفارتخانه‌های سوریه به استثنای آلمان و کنسولگری سوریه در استانبول برگزار خواهد شد زیرا سران این دو کشور تصمیم به عدم برگزاری انتخابات سوریه در داخل کشورشان گرفته‌اند.

سوسان ضمن اعلام اینکه این تصمیم پشت پرده سیاسی دارد، تصریح کرد: تصمیم مذکور در راستای مواضع خصمانه این دو کشور در قبال سوریه از ائتلاف با تروریسم، ریختن خون سوری‌ها و نابودی دستاوردهای آنها تا محروم کردنشان از غذا و دارو به دلیل تحریم‌های یکجانبه غیرقانونی صورت می‌گیرد.

وی تأکید کرد، از کشورهایی نظیر آلمان و ترکیه عجیب نیست که سوری‌ها را از حق مشروعشان محروم کنند و این اقدام نشان دهنده ناامیدی و کینه آنها در پی شکست پروژه شان برای سوریه است.

سه نامزد ریاست‌جمهوری سوریه «بشار اسد»، «عبدالله سلوم عبدالله» و «محمود احمد مرعی» هستند.

انتهای پیام/ص