انتظار می‌رود اداره کل فرهنگ و ارشاد در حمایت از تئاتر خیابانی سردرود ورود کند
انتظار می‌رود اداره کل فرهنگ و ارشاد در حمایت از تئاتر خیابانی سردرود ورود کند
دبیر اجرایی اولين جشنواره استانی تئاتر خیابانی شهر سردرودگفت: هر چند در اینگونه مسائل انتظار می‌رود اداره کل فرهنگ و ارشاد ورود کند اما متأسفانه فقط حمایت‌های معنوی وجود دارد؛ اگر حمایت مالی شهردار و شورای شهر سردرود نبود قطعاً این جشنواره برپا نمی‌شد که در این میان اداره کل فرهنگ و ارشاد قول مساعدت نیز داده‌اند.

به گزارش قلم پرس، امیر مهروند در نشست خبری اولین جشنواره استانی تئاتر خیابانی شهر سردرود با اشاره به استقبال بی نظیر از این جشنواره اظهار داشت:  جشنواره استانی تئاتر خیابانی جزو معدود جشنواره‌هایی بود که در ۸ شهرستان بناب، سردرود، مرند، اهر، خسروشهر، شبستر، مرند، تبریز رقم خورد.

وی افزود : طبق فراخوان جشنواره اگر قابلیت اجرایی مطابق با موضوعات جشنواره باشد پیگیری و حمایت خواهد شد.

مهروند بیان کرد: هر چند در اینگونه مسائل انتظار می‌رود اداره کل فرهنگ و ارشاد ورود کند اما متأسفانه فقط حمایت‌های معنوی وجود دارد؛ اگر حمایت مالی شهردار و شورای شهر سردرود نبود قطعاً این جشنواره برپا نمی‌شد که در این میان اداره کل فرهنگ و ارشاد قول مساعدت نیز داده‌اند.

دبیر اجرایی اولین جشنواره استانی تئاتر خیابانی شهر سردرود اضافه کرد: داوری جشنواره از داوران حرفه‌ای تئاتر خیابانی انتخاب شده آقایان شاهوردی، صالح یار و راستی است

وی با بیان اینکه کل گروه‌های فعال آذربایجان در این جشنواره حضور دارند و بیشترین آثار از سردرود و مرند بوده گفت: پیشنهاد دادیم یک دبیرخانه دایمی شکل بگیرد تا این رویداد تداوم داشته باشد.

مهروند از اعطای جایزه ویژه به گروه برگزیده این جشنواره  خبر داد و ادامه داد: طبق برنامه ریزی های به عمل آمده ورودی جشنواره یک میلیون و جوایز گروه های اول و سوم به ترتیب پنج میلیون ، سه میلیون و دو میلیون تومان است.