انتشار زندگی نامه «ثقه‌الاسلام تبریزی» در قالب رمان تاریخی
انتشار زندگی نامه «ثقه‌الاسلام تبریزی» در قالب رمان تاریخی

در شرایطی که فرهنگنامه‌ای با موضوع «پیامبر اسلام (ص)» به قلم محمدرضا اصلانی ویژه کودکان و نوجوانان در دست تالیف است، این نویسنده از زیر چاپ رفتن رمان تاریخی «ثقه‌الاسلام تبریزی» خبر داد. به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری ایسنا،‌ زندگی‌نامه داستانی یکی از مبارزان مشروطه به نام «ثقه‌الاسلام تبریزی» عنوان یکی از آثار […]

در شرایطی که فرهنگنامه‌ای با موضوع «پیامبر اسلام (ص)» به قلم محمدرضا اصلانی ویژه کودکان و نوجوانان در دست تالیف است، این نویسنده از زیر چاپ رفتن رمان تاریخی «ثقه‌الاسلام تبریزی» خبر داد.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری ایسنا،‌ زندگی‌نامه داستانی یکی از مبارزان مشروطه به نام «ثقه‌الاسلام تبریزی» عنوان یکی از آثار زیر چاپی این نویسنده است که قرار است در انتشارات سوره مهر ویژه بزرگسالان راهی بازار شود.

اصلانی بنا دارد فرهنگنامه‌ای با موضوع «پیامبر اسلام (ص)» را نیز ویژه کودکان و نوجوانان راهی بازار کند. در این اثر پژوهشی همه مسائل مربوط به خاتم‌الانبیا (ص) متناسب با زبان و دایره واژگان کودکان و نوجوانان تالیف خواهد شد. بناست اثر مذکور که کار پژوهشی و تالیفی انفرادی است در انتشارات رشد راهی بازار شود.

این نویسنده هم‌اکنون مشغول نگارش رمانی ویژه نوجوانان است. شخصیت اصلی این رمان پسر نوجوانی به اسم سعید است که از زادگاه خود به پایتخت می‌آید تا کار مناسب پیدا کند اما پس از چندی مجبور می‌شود به زادگاهش برگردد و در این جریان با حوادث غیرمنتظره‌ای مواجه می‌شود که زندگی او را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

هنوز نام این اثر که پایان‌بندی آن نوشته نشده‌ و نیز ناشر آن مشخص نیست.

به تازگی چاپ سوم کتاب «سیمرغ سهند» که رمانی درباره زندگی استاد شهریار است با اضافه کردن فصل‌هایی به آن به قلم این نویسنده در انتشارات دفتر نشر اسلامی راهی بازار شده است.

کتاب زندگی استاد شهریار در سال ۱۳۷۷ برای نخستین‌بار و در سال ۱۳۸۰ برای بار دوم منتشر شد و اکنون با ویرایشی جدید و بازنویسی و الحاق‌ روانه بازار نشر می‌شود. این در حالی است که زندگی شهریار تاکنون به شکل‌های متفاوتی در قالب آثار مکتوب و سینمایی و تلویزیونی به تصویر کشیده شده است؛ روایت‌هایی که در عین حال بازتاب‌های متفاوتی در میان مخاطبان و حتی اعضای خانواده آن استاد شهیر ادب فارسی داشته است.

اصلانی گفت: در این اثر داستانی تلاش کرده‌ام مخاطبان را با زندگی پرفراز و نشیب «استاد شهریار» از بدو تولد تا پایان زندگی و پشت سر نهادن دوره‌های کودکی، نوجوانی و چگونگی حضور وی در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و ادبی آشنا کنم.