انتخاب ۳ نماینده مجلس برای عضویت در شورای تخصصی «تبصره ۱۸» قانون بودجه
انتخاب ۳ نماینده مجلس برای عضویت در شورای تخصصی «تبصره ۱۸» قانون بودجه

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی سه نفر از نمایندگان از کمیسیون‌های «برنامه، بودجه و محاسبات»، «اقتصادی» و «اجتماعی» برای عضویت در شورای تخصصی موضوع بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ کل کشور انتخاب شدند.  بر این اساس، «غلامحسین رضوانی» نماینده مردم تهران از طرف کمیسیون برنامه، […]

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی سه نفر از نمایندگان از کمیسیون‌های «برنامه، بودجه و محاسبات»، «اقتصادی» و «اجتماعی» برای عضویت در شورای تخصصی موضوع بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ کل کشور انتخاب شدند. 

بر این اساس، «غلامحسین رضوانی» نماینده مردم تهران از طرف کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات با ۱۱۷ رأی نمایندگان، «سیدکاظم موسوی» نماینده مردم اردبیل از طرف کمیسیون اقتصادی و با ۹۸ رأی نمایندگان و «حسن محمدیاری» نماینده مردم طالش و رضوان‌شهر از طرف کمیسیون اجتماعی با ۱۰۱ رأی نمایندگان برای عضویت شورای مذکور انتخاب شدند.

گفتنی است، بر اساس بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ «۱ – مبلغ سیصد و بیست هزار میلیارد (۳۲۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰)ریال از منابع ردیف (۲۸) مصارف جدول تبصره (۱۴) این قانون، به ایجاد و توسعه، تولید، اشتغال و کارآفرینی با اولویت استان‌های با نرخ بیکاری بالاتر اختصاص می‌یابد. بند (و) تبصره (۱۶) قانون بودجه سال ۱۳۹۸ در سال ۱۴۰۰ تنفیذ و وجوه حاصل از آن به منابع این جزء اضافه می‌شود.

۲ – مبلغ ده هزار میلیارد (۱۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال از منابع این بند به منظور پشتیبانی فنی و پایدارسازی و ضمانت اشتغال محرومین به کمیته امداد امام خمینی (ره) هفتاد درصد (۷۰%) و سازمان بهزیستی کل کشور سی درصد (۳۰%) به صورت تسهیلات بانکی اختصاص می‌یابد.

۳ – جهت به‌‌روزرسانی تجهیزات کارگاهی دانشگاه فنی و حرفه‌ای و سازمان فنی و حرفه‌ای و هنرستان‌های آموزش و پرورش پنج درصد (۵%) از منابع این جزء به صورت تسهیلات بانکی اختصاص می‌یابد.

۴ – منابع یاد شده از طریق سپرده‌گذاری در بانک‌ها با اولویت بانک‌های توسعه‌ای و تخصصی و صندوق کارآفرینی امید پس از تصویب اساسنامه آن به منظور سرمایه‌گذاری برای تولید، اشتغال و کارآفرینی با تأکید بر فعالیت‌ها و زنجیره تولید و تأمین کالاهای اساسی و راهبردی با سازوکار تسهیلات تلفیقی و ترکیبی با منابع بانک و با نرخ ترجیحی تخصیص یافته و تلفیق منابع در اختیار و مجاز ‌دستگاه‌های اجرائی مرتبط و همچنین منابع صندوق توسعه ملی با رعایت اساسنامه آن مجاز است.

۵ – نرخ سود سپرده‌گذاری منابع مذکور حداقل یک درصد (۱%) و نرخ سود تسهیلات اعطایی متناسب با میزان مشارکت منابع بانکی و صندوق کارآفرینی امید پس از تصویب اساسنامه آن بر اساس دستورالعمل شورایی مرکب از وزیر امور اقتصادی و دارایی (رئیس)، سازمان برنامه و بودجه کشور، بانک مرکزی، وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، نفت، ارتباطات و فناوری اطلاعات، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونت علمی و فناوری رییس جمهور تعیین می‌شود.

یک نماینده از هر یک از کمیسیون‌های برنامه و بودجه و محاسبات، اقتصادی و اجتماعی به انتخاب مجلس به عنوان ناظر در شورای مذکور حضور می‌یابد. حتی‌المقدور یک نفر از سه نماینده مزبور از مناطق محروم می‌باشد».

انتهای پیام/