انتخاب شهردار تبریز در هاله‌ای از ابهام/خیمه برخی جریان های سیاسی بر شورا
انتخاب شهردار تبریز در هاله‌ای از ابهام/خیمه برخی جریان های سیاسی بر شورا

عضو شورای شهر تبریز گفت: متاسفانه مسائل مربوط به انتخاب شهردار برای کلان‌شهر تبریز در هاله‌ای از ابهام مانده و اصلاً مشخص نیست که پشت درهای بسته شورا چه تصمیماتی و بر چه اساسی گرفته می‌شود و در نهایت چه آینده‌ای در انتظار است. به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس، فریدون بابایی‌اقدم […]

عضو شورای شهر تبریز گفت: متاسفانه مسائل مربوط به انتخاب شهردار برای کلان‌شهر تبریز در هاله‌ای از ابهام مانده و اصلاً مشخص نیست که پشت درهای بسته شورا چه تصمیماتی و بر چه اساسی گرفته می‌شود و در نهایت چه آینده‌ای در انتظار است.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس، فریدون بابایی‌اقدم در خصوص نتایج جلسات اعضای شورای شهر تبریز برای انتخاب شهردار، اظهار کرد: با توجه به اینکه هیچ‌گونه دعوتنامه‌ای برای برگزاری جلسه روز شنبه یازدهم شهریور ماه نداشتیم از این رو جلسه به صورت علنی در روز یکشنبه دوازدهم شهریورماه برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه طبق دستور جلسه علنی برای جلسه روز یکشنبه، مسائل مربوط به سیستم شهری مورد بررسی قرار خواهد گرفت و فقط بخشی از این جلسه را به انتخاب شهردار اختصاص داده‌اند که آن هم به صورت غیرعلنی خواهد بود، افزود: با توجه به اینکه موضوع انتخاب شهردار در جلسه علنی روز یکشنبه قرار نگرفته و در یک قسمت به صورت غیرعلنی اشاره شده از این رو بعید می‌دانم وقتی برای برگزاری جلسه غیرعلنی بماند.

عضو شورای شهر تبریز خاطرنشان کرد: ظاهراً اعضای لیست امید شورای شهر تبریز جلسه اختصاصی برای انتخاب شهردار برگزار کرده‌ند که باعث شده برخی رسانه‌ها نام دو نفر را برای مسوولیت شهردار نهایی اعلام کنند.

وی اضافه کرد: اعضای ۱۳ نفره شورای شهر تبریز هیچ جلسه ۱۳ نفره در روز یازدهم شهریور ماه نداشته‌اند و اگر نام افراد نهایی برای شهرداری اعلام شده در جلسه رسمی اعضا اتفاق نیافتاده است.

بابایی‌اقدم حضور اعضای لیست امید شورای شهر تبریز در جلسه اختصاصی هفت ساعته مورد اشاره قرار داد و گفت: اگر چنین جلساتی برپا می‌شود نشان از عدم پذیرش سایر اعضای شورای شهر توسط اعضای لیست امید است که شورای شهر را فقط مختص به خود می‌دانند.

وی افزود: ثمره جلسات خصوصی برخی از اعضا باعث برپایی جلسات ۱۳ نفره به صورت غیرعلنی برای انتخاب شهردار شده است.

عضو شورای شهر تبریز با تاکید به اینکه مردم انتظار قرارگیری در تصمیمات شورای را دارند و این مطالبه به حق برای تک تک شهروندان است، بیان کرد: متاسفانه مسائل مربوط به انتخاب شهردار برای کلان‌شهر تبریز در هاله‌ای از ابهام مانده و اصلاً مشخص نیست که پشت درهای بسته شورا چه تصمیماتی  و بر چه اساسی گرفته می‌شود و در نهایت چه آینده‌ای در انتظار است.

وی اذعان داشت: به عنوان نماینده مردم در شورای شهر مخالف صددرصد برگزاری جلسات به صورت غیرعلنی هستم زیرا معتقدم هر اتفاقی برای شورای شهر افتاده ناشی از برگزاری جلسات غیرعلنی و خصوصی بوده است.

بابایی‌اقدم با بیان اینکه جلسات هیات دولت به مراتب با اهمیت‌تر از جلسات شورای شهر تبریز است در حالیکه جلسه انتخاب هیات دولت به صورت علنی برگزار شد و هر نماینده موافق و مخالف به راحتی نظرات خود را ارائه کردند و مردم نیز با وزیر پیشنهادی آشنا شدند، ادامه داد: با این حال چرا باید جلسه شورای شهر تبریز برای انتخاب شهردار پشت درهای بسته باشد و به صورت غیرعلنی برگزار شود و مردم از روند چگونگی انتخاب شهردار مطلع نشوند؟

وی با تاکید به اینکه برخی جریان‌های سیاسی خیمه بر شورای شهر زده‌اند و از این رو برهه حساسی ایجاد شده، ابراز کرد: باید رسالت افکار عمومی در این برهه حساس مطالبه عدم برگزاری جلسات شورای شهر به صورت غیرعلنی باشد تا نقاط قوت و ضعف افراد منتخب همانند کابینه هیات دولت در جلسات علنی بر همگان روشن شود همچنین نقطه‌نظرات شورای شهر برای تک تک افراد معرفی شده به گوش مردم برسد در حالیکه متاسفانه خلاف این موضوع اجرا می‌شود.

عضو شورای شهر تبریز متذکر شد: چرا باید رسانه‌های منتسب به برخی جریان‌ها نام برخی افراد را قبل از تائید در جلسه ۱۳ نفره نهایی اعلام کنند و این به حق دهن‌کجی به مردم در مناطق مختلف شهری است.

وی با اشاره به اینکه در جلسات اختصاصی نام افرادی نهایی اعلام شده و اعضای حاضر در آن جلسه نیز با این تفکر که شهردار را نیز به همین روال انتخاب خواهند کرد، در جلسه ۱۳ نفره اعضای شورای شهر شرکت می‌کنند، گفت: با این کار بخش قابل توجهی از مردم حذف شدند که بخش عمده آن مناطق حاشیه‌نشین است که بیشترین مشارکت در انتخابات را نیز داشتند و اولویت به گروه خاصی از شهر تبریز در مسوولیت‌ها داده می‌شود.