بخشنامه تبدیل وضعیت ایثارگران شاغل در شهرداری تبریز تاریخ انقضا ندارد
بخشنامه تبدیل وضعیت ایثارگران شاغل در شهرداری تبریز تاریخ انقضا ندارد
مدیرکل سرمایه انسانی شهرداری تبریز تاکید کرد که بخشنامه تبدیل وضعیت ایثارگران شاغل در شهرداری تبریز تاریخ انقضا ندارد و کارکنان شاغل در این مجموعه که حائز شرایط تبدیل وضعیت ایثارگری هستند، از بابت اتمام مهلت اجرای این بخشنامه هیچ نگرانی نداشته باشند.

به گزارش قلم پرس، محمدعلی مولاخواه در خصوص بخشنامه تبدیل وضعیت ایثارگران شاغل در شهرداری تبریز، گفت: با توجه به اینکه این بخشنامه تاریخ انقضا ندارد، همکاران هیچگونه نگرانی از بابت اتمام زمان این بخشنامه نداشته باشند و حتی تعدادی از همکاران همین امروز مدارک خود را تحویل داده‌اند.

وی با بیان اینکه کارکنان حائز شرایط بخشنامه تبدیل وضعیت ایثارگران شاغل در شهرداری تبریز به چهار نوع رابطه کاری تقسیم می‌شوند، اظهار کرد: بر این اساس اقدامات لازم در خصوص ۴۰ نفر از همکاران پیمانی حائز شرایط انجام شده و پس از تائید هسته گزینش، به جهت برخورداری از شرایط ایثارگری مستقیما به وزارتی قطعی تبدیل وضعیت می‌شوند.

مدیرکل سرمایه انسانی شهرداری تبریز تعداد کارکنان کار معین حائز شرایط را ۹۸ نفر اعلام کرد و افزود: این تعداد از همکاران که اخیرا با اشل پیمانی همسان‌سازی شده‌اند، ۳۰ نفر از ایثارگران سازمان‌ها و ۶۸ نفر نیز از ایثارگران کارمعین هستند که مدارک این ۶۸ نفر به گزینش ارسال شده و احکام ۴۳ نفر از آنان یا صادر شده و یا در حال صدور است. ۳۰ نفر ایثارگر سازمان‌ها نیز نیاز به اشل همسان‌سازی ندارند و پرونده‌های آنها پس از تکمیل، به گزینش ارسال می‌شود.

وی، مشمولان قانون کار را بخش سوم این تقسیم‌بندی عنوان کرد و گفت: برای تبدیل وضعیت تعدادی از همکاران که کارگر رسمی هستند، از وزارت کشور استعلام می‌گیریم و چنانچه مجوز صادر شود، وضعیت این همکاران از کارگر رسمی به کارمند رسمی تبدیل می‌شود. در این ارتباط استعلام از سازمان شهرداری‌ها ملاک عمل است چون در گذشته، بخشنامه‌ای وجود داشت که امکان تبدیل وضعیت رسمی به رسمی مقدور نبود اما در بخشنامه ایثارگری این موضوع مسکوت است.

مولاخواه نیروهای شرکتی همه شرکت‌های تحت پوشش شهرداری تبریز را مهم‌ترین بخش این تقسیم‌بندی دانست و افزود: بیش از هزار نفر از این همکاران، پرونده ایثارگری خود را تحویل داده‌اند که از این میان، ۳۹۵ نفر در لیست اولیه قرار دارند که پرونده آنها تکمیل شده و جهت طی فرآیند لازم به گزینش ارسال شده است. از این تعداد، ۴۳۷ نفر در لیست مرحله دوم قرار دارند که پرونده آنها به گزینش ارسال شده و ۸۶ نفر نیز در لیست مرحله سوم قرار دارند که پرونده آنها امروز و فردا به گزینش ارسال می‌شود.

وی ادامه داد: بقیه پرونده‌های این قسمت، یا دارای نواقص است و یا حائز شرایط بخشنامه نمی‌شود. برای مثال، سابقه جبهه زیر شش ماه خارج از بخشنامه است. از طرفی، اصالت گواهی بعضی از پرونده‌ها مخصوصا گواهی‌های مربوط به ارتش، به جهت جابجایی لشکرها از مراجع ذیصلاح استعلام می‌شود. اصالت بعضی از گواهی‌ها نیز به جهت خارج از شرایط بخشنامه بودن، تائید نمی‌شود.

مدیرکل سرمایه انسانی شهرداری تبریز در خصوص نیروهایی که به صورت مربی با شهرداری همکاری می‌کنند، اظهار کرد: برای تبدیل وضعیت ایثارگری این همکاران، از وزارت استعلام شفاهی گرفته‌ایم و به جهت رابطه مستقیم کاری و بیمه‌دهی، اقدامات لازم برای ۳۷ نفر از این همکاران انجام شده و منتظر اعلام نتیجه گزینش هستیم. همچنین از ۳۸۴ نفر و ۱۴۰ نفر نیروی شرکتی که در آزمون قبول شده بودند، ۳۸ نفر حائز شرایط ایثارگری بودند که برای ۲۷ نفر از آنها حکم قطعی صادر شده و برای بقیه همکاران نیز منتظر اعلام نظر گزینش هستیم.

وی در مورد تبدیل وضعیت فرزندان شهدا، گفت: مدارک ۲۱ نفر از فرزندان شهدا را به گزینش ارسال کرده‌ایم که حکم قطعی ۱۳ نفر از آنها صادر شده و منتظر اعلام نظر گزینش در مورد هشت نفر باقی مانده هستیم تا حکم آنها نیز صادر شود.

مولاخواه با بیان اینکه حدود ۵۰ درصد از این کارکنان حائز شرایط ایثارگری، مدرک تحصیلی زیر دیپلم، دیپلم و فوق دیپلم دارند، عنوان کرد: این تعداد از همکاران که حائز شرایط برای کارگر رسمی هستند، پست سازمانی ندارند اما به لحاظ دریافتی تفاوت چندانی با کارمند رسمی ندارند و اعلام کرده‌ایم که بلافاصله حکم آنها را بدهند و در این ارتباط حکم دو نفر از همکاران صادر شده است.

وی افزود: خوشبختانه برای همه همکاران دارای مدرک لیسانس و بالاتر پست سازمانی داریم اما اگر پست سازمانی متناسب با افراد حائز شرایط نباشد، درخواست تغییر پست سازمانی می‌دهیم تا پس از اعلام نتیجه، متناسب با پست سازمانی آنها، حکم صادر کنیم. خوشبختانه کثرت ایثارگران شهرداری در تبریز به اندازه هیچ شهری نیست و با این حال همکاران حائز شرایط ایثارگری بابت تبدیل وضعیت خود هیچ نگرانی نداشته باشند.

مدیرکل سرمایه انسانی شهرداری تبریز با بیان اینکه روال بررسی و صحت‌سنجی مدارک کارکنان بخشنامه تبدیل وضعیت ایثارگران شاغل در شهرداری تبریز همچنان ادامه دارد، گفت: با وجود تعدد شرکت‌ها و میزان بالای تعداد پرونده‌های دریافتی، روال بررسی، صحت‌سنجی و ثبت مدارک در سیستم کامپیوتری کاری زمان‌بر و سخت است اما با تلاش همکاران کارگزینی و گزینش، پرونده‌های همکاران حائز شرایط ایثارگری در اسرع وقت مورد بررسی و تکمیل قرار گرفته و مراحل پایانی را طی می‌کند. البته هر یک از همکاران می‌توانند در هر زمانی مدارک خود را تحویل دهند.

وی با اشاره به تاکید شهردار تبریز به تسریع بررسی مدارک و اجرای بخشنامه تبدیل وضعیت ایثارگران شاغل در این مجموعه، اظهار کرد: هم شخص شهردار محترم تبریز، هم خانم غفوری عضو محترم شورا و هم معاونت مربوطه به همراه واحدهای مرتبط با ایثارگری از جمله حراست و بازرسی، بصورت روزانه و مداوم پیگیر اجرای این بخشنامه هستند و من بار دیگر اعلام می‌کنم که همکاران حائز شرایط به هیچ عنوان نگران تبدیل وضعیت خود نباشند.