امضای قرارداد احداث واحد ۷۰ هزار تنی تولید پودر آلومینا از ماده معدنی نفلین‌سینیت در شهرستان سراب
امضای قرارداد احداث واحد ۷۰ هزار تنی تولید پودر آلومینا از ماده معدنی نفلین‌سینیت در شهرستان سراب

به گزارش قلم پرس از تبریز، علی جهانگیری اظهار داشت: پروژه تولید آلومینا از نفلین‌سینیت، یکی از پروژه‌های مهم استان است که در سال‌های اخیر از سوی مسئولان استان به صورت جدی پیگیری شده و در سایه این پیگیری‌ها، قرارداد احداث واحد تولید آلومینا امضا شد. وی خاطرنشان کرد: طبق این قرارداد، در فاز نخست […]

به گزارش قلم پرس از تبریز، علی جهانگیری اظهار داشت: پروژه تولید آلومینا از نفلین‌سینیت، یکی از پروژه‌های مهم استان است که در سال‌های اخیر از سوی مسئولان استان به صورت جدی پیگیری شده و در سایه این پیگیری‌ها، قرارداد احداث واحد تولید آلومینا امضا شد.

وی خاطرنشان کرد: طبق این قرارداد، در فاز نخست پروژه، سالانه ۷۰ هزار تن پودر آلومینا در شهرستان سراب تولید می‌شود که تأثیر قابل ملاحظه‌ای در خروج ارز از کشور می‌گذارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در حال حاضر سالانه ۲۵۰ هزار تن آلومینا در کشور تولید می‌شود، افزود: نیاز کشور به این ماده، سالانه ۱٫۵ میلیون تن است که بخش عمده‌ای از آن از طریق واردات تامین می‌شود و ضروری است برای افزایش تولید آن برنامه‌ریزی شود.

جهانگیری با بیان اینکه تولید آلومینا در داخل، علاوه بر کاهش واردات، ارزش افزوده بالایی را نیز ایجاد می‌کند، گفت: پیش‌بینی شده است که تولید آلومینا در مجتمع نفلین‌سینیت سراب در فازهای توسعه به ۲۰۰ هزار تن در سال افزایش یابد.

به گفته وی، ارزش فاز نخست این پروژه که در سطح ۵۰۰ هکتار اجرا می‌شود، ۱۳۷ میلیون یورو بوده و در مدت ۴ سال احداث خواهد شد؛ همچنین با بهره‌برداری از فاز نخست، برای ۸۰۰ نفر به‌طور مستقیم و ۳۵۰۰ نفر به‌طور غیرمستقیم شغل ایجاد خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی همچنین از تلاش‌ها و پیگیری‌های نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی در پیشرفت روند اجرای پروژه نفلین‌سینیت قدردانی کرد.

آئین امضای قرارداد احداث واحد ۷۰ هزار تنی تولید پودر آلومینا از نفلین‌سینیت، روز سه‌شنبه با حضور وزیر صمت و معاونان وزارتخانه، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ع)، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

گفتنی است احیای «طرح تولید آلومینیا از نفلین‌سینیت» در شهرستان سراب از جمله نخستین اولویت‌های کاری استاندار آذربایجان شرقی از زمان انتصاب وی بود که پس از پیگیری‌های متعدد، موافقت‌نامه آغاز عملیات اجرایی آن در آذر ماه سال ۱۳۹۸ امضا شد.

به دنبال این موافقت‌نامه، پیگیری برای اجرای مفاد آن آغاز و سرانجام منجر به امضای قرارداد احداث واحد ۷۰ هزار تنی تولید پودر آلومینا بین ایمیدرو و قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) شد.

انتهای پیام/۶۰۰۰۱