امروز کشورهایی با تفکر انقلابی اسلامی ایران گره خورده‌اند و آذربایجان در این صحنه نقش داشته است
امروز کشورهایی با تفکر انقلابی اسلامی ایران گره خورده‌اند و آذربایجان در این صحنه نقش داشته است

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه آذربایجان همواره در تاریخ کشور تأثیرگذار بوده و در میان همه ویژگی‌ها، ولایت‌مداریش زبانزد خاص و عام است، گفت: بعد از ۲۲ سال تلاش روحانی فرزانه، حضرت آیت الله مجتهدشبستری که به توسعه حوزه‌های علمیه و مراکز فرهنگی اسلامی همت گماشت، امروز عالم ولایی دیگری مسؤولیت […]

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه آذربایجان همواره در تاریخ کشور تأثیرگذار بوده و در میان همه ویژگی‌ها، ولایت‌مداریش زبانزد خاص و عام است، گفت: بعد از ۲۲ سال تلاش روحانی فرزانه، حضرت آیت الله مجتهدشبستری که به توسعه حوزه‌های علمیه و مراکز فرهنگی اسلامی همت گماشت، امروز عالم ولایی دیگری مسؤولیت را به عهده خواهد گرفت و راه او را ادامه خواهد داد.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس، حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی، پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان آذربایجان‌شرقی که با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری به مناسبت مراسم تودیع و معارفه امامان جمعه پیشین و جدید تبریز اختصاص داشت، اظهار کرد: امروز برای تقویت جریان جوشان جمعه و جماعت اینجا گرد آمده‌ایم تا عبادت‌ها و عرفان‌ها را پاس بداریم.

وی افزود: نماز جمعه، نماز حاکمیت و یک عبادت ویژه‌ای است که ذکر را با فکر درمی‌آمیزد و عبادت را با سیاست و جماعت را با ولایت گره می‎زند؛ نماز جمعه نمازی است که متولی اصلی آن نایب امام عصر(عج) در زمان غیبت بوده و در زمان حضور شخص امام زمان (عج) هستند.

تقوی ادامه داد: نماز جمعه نمازی است که اقتدار نظام را در وحدت مومنانش در روز جمعه به نمایش می‌گذارد چرا که ارکان اقتدار نظام، وحدت و یکپارگی مردم است و دلبسته‌گان نظام در هر جمعه تمرین وحدت می‌کنند و با تبعیت از امامت، این وحدت را به نمایش می‌گذارند.

وی با بیام اینکه نماز جمعه باید از هر جهت مورد توجه باشد، افزود: نظام ولایی سعی می‌کند از این طریق نیت اجتماعی را دنبال کند و تفاهم اجتماعی، صفا و صمیمیت را توسعه بخشد؛ اگر اسرار نماز را تشریح کنیم کل اسلام را در نماز می‌توانیم ببینیم؛ نماز عمود دین و معراج مومن است؛ با نماز باید با فحشا و منکرات مبارزه کرد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور گفت: نماز را باید به جماعت به پا کرد و قدرت خدا را در این جماعت دید؛ وقتی جماعت شکل می‌گیرد به لحاظ فکری و عقیدتی شعار برادری مومنان شکل می‌گیرد و فرهنگ قبیله‌ای به هم می‌ریزد.

این مسؤول با بیان اینکه در روز قیامت اگر نماز فرد قبول شود در مورد سایر امور از او پرسش نمی‌شود، افزود: نماز انسان را از تهاجمات شیاطین حفظ می‌کند؛ بنابراین وقتی حکومت اسلامی تشکیل می‌شود حاکم اسلامی در اولین اقدام باید نماز را به پا دارد.

رئیس شورای سیاست‌‌گذاری ائمه جمعه کشور اذعان داشت: وقتی مسجد شکل می‌گیرد پیامبر از امت واحد اسلام سخن می‌گوید،در جایی که اوس و خزرج درگیر بودند پیامبر فرمودند همه باهم برادریم.

وی با اشاره به تشکیل انقلاب اسلامی ایران توسط رهبر کبیر انقلاب و برقراری روحیه نماز جماعت توسط ایشان و به ثمر رساندن این انقلاب اذعان داشت: امروز می‌بینیم عراق، سوریه، یمن و بحرین با تفکر انقلابی اسلامی ایران گره خورده‌اند و آذربایجان در این صحنه نقش داشته و سرزمین شهید ثقه الاسلام‌ها، انگجی‎ها، شبستری‎ها، شهید کوه‌کمره‌ای‌ها و سرزمین شاعران و عرفا بوده است.

تقوی با بیان اینکه آذربایجان در ایران تأثیرگذار بوده و در میان همه ویژگی‌ها ولایت‌مداریش زبانزد خاص و عام است، افزود: بعد از ۲۲ سال تلاش یک روحانی فرزانه، حضرت آیت الله مجتهدشبستری که به توسعه حوزه‌های علمیه و مراکز فرهنگی اسلامی همت گماشت و در سمینارهای مختلف کشور به عنوان پیام‌رسان مردم استان حضور می‌یافت، امروز عالم ولایی دیگری مسؤولیت را به عهده خواهد گرفت و راه او را ادامه خواهد داد.