امروز باید خودمان را برای ساختن ایران عزیز آماده کنیم/ تمام شاخص‌ها می‌گویند روند حرکت اقتصادی کشور رو به رشد است
امروز باید خودمان را برای ساختن ایران عزیز آماده کنیم/ تمام شاخص‌ها می‌گویند روند حرکت اقتصادی کشور رو به رشد است

رییس جمهوری در اجتماع بزرگ مردم استان قزوین با تاکید بر اینکه صادرات، کشاورزی و بخش خدمات تا پایان سال به رشد ۵ درصدی خواهد رسید، گفت: توفیق های دولت نتیجه حضور مردم و هدایت های مقام معظم رهبری است. حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی که اظهاراتش با تشویق های پی در پی […]

رییس جمهوری در اجتماع بزرگ مردم استان قزوین با تاکید بر اینکه صادرات، کشاورزی و بخش خدمات تا پایان سال به رشد ۵ درصدی خواهد رسید، گفت: توفیق های دولت نتیجه حضور مردم و هدایت های مقام معظم رهبری است.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی که اظهاراتش با تشویق های پی در پی حاضران همراه بود ، اظهارداشت: توفیق های دولت نتیجه حضور مردم و هدایت های مقام معظم رهبری است.

رییس جمهوری با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یادآوری رشادت های همه نیروهای مسلح،  به پاسخ قدرتمندانه نیروی هوایی ایران اسلامی تنها یک روز پس از حمله بعثی ها به کشور اشاره کرد و گفت: این حمله، سراسر عراق را به لرزه درآورد و پیامی بود برای همه جهانیان که غیورمردان ایران در هیچ شرایطی تجاوز را تحمل نخواهند کرد.

دکتر روحانی از شهید بابایی به عنوان خلبانی ایثارگر و بی‌نظیر در تاریخ ایران نام برد و تاکید کرد: همه نیروهای مسلح شامل سپاه ، ارتش ، بسیج ، نیروی انتظامی و عشایر با ایستادگی خود در هشت سال دفاع مقدس ، توانستند عظمت ملت ایران را در تاریخ جهان به ثبت برسانند.

رییس جمهوری با بیان اینکه “امروز باید از دوران دفاع مقدس درس بیاموزیم” ، اظهارداشت: در دوران دفاع مقدس در سایه وحدت، ایستادگی، ایثار و انگیزه‌های دینی ملت بزرگ ایران  توانستیم به  پیروزی دست یابیم.

دکتر روحانی با طرح این پرسش که اگر در دوران دفاع مقدس میان مردم دو دستگی، اختلاف و شکاف حاکم بود و در گوشه و کنار فقط شعار می‌دادند و کمر همت را برای ایثار و فداکاری نمی‌بستند و در برابر متجاوزین افلقی ایستادگی و استقامت و صبر پیشه نمی کردند ، آیا می‌توانستیم به پیروزی بزرگ و پرافتخار در دفاع مقدس دست یابیم؟” ، گفت: امروز هم راه پیشرفت و تعالی کشور در سایه وحدت، انسجام و برادری در راستای حفظ منافع ملی امکان‌پذیر است.

رییس جمهوری در ادامه به بیان دستاوردهایی از سفر به ونزوئلا ، کوبا و نیویورک اشاره کرد و افزود: سه سال قبل هر فردی به سازمان ملل و اجتماعات جهانی می‌رفت، شاهد وحدت غرب و شرق و مزدوران آنها برای طرح اتهام به ملت بزرگ ایران بود. در همه نطق‌ها، سخن‌ها و جلسات، لحن آنها یا نصیحت به مسئولین ایرانی  و یا طرح اتهاماتی ناروا و بی اساس علیه کشورمان بود.

دکتر روحانی اظهارداشت: امسال در سراسر اجتماعات بین‌المللی،‌سخنرانی‌ها، مباحثات، جلسات و ملاقات‌ها که موفق بودم در حد فرصتم با ۲۲ نفر از رهبران جهان ملاقات داشته باشم، اولین سخن تبریک به ملت ایران برای موفقیت در برابر قدرت‌های جهان برای حفظ حقوق ملی ایران عزیز بود که این  نمونه‌ای از آثار وحدت، ایستادگی و فداکاری شما و اجرای رهنمودهای مقام معظم رهبری است.

رییس جمهوری با تاکید بر اینکه اکنون وحدت شرق و غرب و مزدوران آنها علیه انقلاب و ملت ایران در مجامع بین المللی شکسته شده است، اظهارداشت: کشورهای غیرمتعهد در نشست ونزوئلا به ما می‌گفتند پیروزی ملت ایران در مذاکرات هسته‌ای دفاع از حقوق همه کشورهای در حال پیشرفت و توسعه بود.

دکتر روحانی با بیان اینکه در مذاکرات هسته‌ای گفتیم شما نمی‌توانید فناوری‌های پیشرفته را در چند کشور منحصر و به ملت‌های در حال پیشرفت جهان بگویید که نباید در فناوری‌‌های پیشرفته وارد شوند”، گفت: ما تنها از حقوق ملت ایران دفاع نکردیم بلکه از حقوق همه کشورهای در حال توسعه ،در برابر قدرت‌های بزرگ دفاع کردیم و این پیام صریح و روشن اجلاس غیرمتعهدها به کشور ایران بود.

رییس جمهوری همچنین به نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد اشاره کرد و افزود: امسال در سازمان ملل نیز اگر سخن و حمله‌ای بود، حمله به آنهایی بود که می‌خواهند از فرصت برجام به خوبی استفاده نکنند و یا آنهایی که در منطقه  به مردم مظلومی مثل یمن تجاوز می‌کنند. شما ملت بزرگ و غیور در این سه  سال با ایثار و فداکاری‌ و ایستادگی خود چهره ایران را در برابر دیدگان جهانیان تغییر دادید و عزت بخشیدید.

دکتر روحانی خطاب به ملت بزرگ ایران  تصریح کرد: دولت اگر هر پیشرفتی داشته در سایه حمایت شما ملت بزرگ ایران و هدایت مقام معظم رهبری بوده و این شما بودید که همه جا پیروز شدید و ما در مجامع بین المللی به عنوان نماینده و سخنگوی بیان قلب شما بودیم.

رییس جمهوری گفت: امروز در سراسر جهان و در تمام مذاکرات، سخن این است که چگونه باید از فرصت پسابرجام در ایران استفاده کرد و همچنین تاکید بر این نکته است که ایران به عنوان سد دفاعی در برابر تروریسم در منطقه و جهان، ایستاده است.

دکتر روحانی با تاکید براینکه دیگر آن روزهایی که ایران را متهم به حمایت از تروریسم و یا بمب هسته ای می کردند، سپری شده است، اظهارداشت: امروز چهره واقعی و عظمت و جایگاه ملت ایران برای همه جهانیان روشن شده است و سخن در جهان این است که چگونه در ایران سرمایه‌گذاری کرده و با کارآفرینان ایرانی همکاری کنند و چگونه ایران نقش خود را برای ثبات منطقه و جهان بهتر ایفا کند.

رییس جمهوری همچنین به کاهش شدید بهای نفت و اثرات آن بر اقتصاد کشورهای تولید کننده و صادرکننده نفت اشاره کرد و گفت: ما در سفر اخیر شاهد بودیم تمام کشورهای تولید کننده و صادرکننده نفت به خاطر افت شدید آن ، دچار چه مشکلات عظیمی شده اند.به طور نمونه در ونزوئلا به عنوان یک کشور بزرگ نفتی، نرخ تورم به  ۴۸۵ درصد رسیده است.

دکتر روحانی افزود: عربستان سعودی با تولید و صادرات ۱۰ میلیون بشکه نفت، در روزهای اخیر بخاطر شرایط اقتصادی و کاهش قیمت نفت، حقوق همه کارمندان دولت را کاهش داده و سال گذشته نیز با یکصد میلیارد دلار کسری بودجه مواجه بود.

رییس جمهوری با طرح این پرسش که “چرا بزرگان کشور، نویسندگان، روزنامه‌ها و صدا و سیما واقعیت ایران را به مردم نمی‌گویند؟”، گفت: مردم بدانید در یک سالی که گذشت و به رغم افت قیمت نفت، نه تنها ما از ذخیره برداشت نکردیم بلکه ۲۰ درصد از میزان درآمد خود را نیز به ذخایر خود افزودیم .

دکتر روحانی افزود: در همه کشورهای تولیدکننده نفت، ارزش پول ملی به نصف و در بعضی از آنها حتی به یک پنجم کاهش یافت اما ایران اسلامی با همه این شرایط سخت و در حالی که درآمدهای نفتی به یک سوم کاهش یافت، بی دغدغه اداره شد.چرا شکر نعمت نمی‌کنیم؟

رییس جمهوری اظهارداشت: وقتی من به برخی از رهبران کشورهای صادرکننده نفت گفتم که  در یکسال گذشته هم رشد اقتصادی داشته ایم و هم تورم کاهنده بوده ، می پرسیدند چند صد میلیارد دلار از ذخایرتان را برای چنین فضایی استفاده کردید و در مقابل وقتی پاسخ می شنیدند که در همین دوره ما میلیاردها دلار نیز به ذخایرمان اضافه کردیم دچار حیرت می شدند.

دکتر روحانی تاکید کرد: ملت بزرگ و عزیز ایران! من گزارش کار دولت نمی‌دهم بلکه گزارش مقاومت و ایستادگی شما را بیان می‌کنم. امروز نیز باید همه خودمان را برای ساختن ایران عزیز آماده کنیم. تمام شاخص‌ها به ما می‌گوید روند حرکت اقتصادی کشور رو به رشد است.

رییس جمهوری با اشاره به خودکفایی در شماری از تولیدات کشاورزی گفت: وضعیت در صنعت نیز بدین گونه است .استاندار قزوین نیز قول داده است تا پایان امسال یکهزار مرکز اقتصادی که یا با تمام ظرفیت کار نمی‌کنند و یا نیاز به تکمیل دارند، فعال خواهند شد که این به معنای حرکت مردم عزیز قزوین در مسیر صنعت است.

دکتر روحانی با اشاره به شاخص های مثبت بخش های صنعت و کشاورزی افزود:  در پیام نوروزی اعلام کردم امسال به دنبال رسیدن به رشد ۵ درصدی در اقتصاد هستیم و اکنون به شما مردم قول می دهم تا پایان سال رشد اقتصادی ما بالای ۵ درصد خواهد بود.

رییس جمهوری در ادامه با تشریح برنامه های  دولت در استان قزوین گفت: مجموعاً در این سفر ۵۰ طرح و پروژه در سال جاری و سال آینده با اعتبار بیش از ۹۰۳ میلیارد تومان برای توسعه استان عزیز قزوین اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

دکتر روحانی همچنین با اشاره به معضل کم آبی در کشور از جمله در قزوین، اظهارداشت: با اینکه دشت قزوین دشتی حاصلخیز است اما بهره‌برداری از آب و منابع زیرزمینی با توان منابع زیرزمینی سازگار نیست. افت آب‌های زیرزمینی در این استان می‌تواند برای همه یک هشدار باشد.

رییس جمهوری با تاکید بر ضرورت استفاده بهینه از منابع آبی افزود: دولت در طول سال جاری، ۲۰ هزار هکتار زمین کشاورزی را با آبیاری نوین، احیاء خواهد کرد .

دکتر روحانی همچنین به موضوع راه و راه آهن در استان اشاره کرد و گفت: مردم باید به راحتی به زنجان، تهران و رشت از طریق راه‌آهن سفر کنند و در همین ارتباط دو خطه کردن راه آهن تهران – قزوین نیاز است و تا سال آینده دو خطه شدن راه‌آهن در قزوین اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

رییس جمهوری اظهارداشت: بیشترین سرمایه و برنامه دولت در این سفر در زمینه آب و برق است.در زمینه برق یک نیروگاه جدیدی در استان از کلاس اف، تکمیل خواهد شد که به عنوان نیروگاه مدرن برق خواهد بود و همزمان نیروگاه شهید رجایی نیز بازسازی خواهد شد .

رییس جمهوری در ابتدای سخنان خود نیز با قدردانی از استقبال با شکوه مردم قزوین از کاروان تدبیر و امید، از قزوین به عنوان استان بزرگان، علما، دلاوران ، ایثارگران، شهدا، سرداران و امیران، فلاسفه و اندیشمندان، پاسداران زبان فارسی و پایتخت خوش نویسی ایران نام برد.

دکتر روحانی همچنین از قزوین به عنوان شهر شهیدان رجایی و بابایی؛ اسطوره های مقاومت، نام برد و به ذکر خاطره ای از سختگوشی ، ایثار و فداکاری شهید رجایی پرداخت.

 

متن سخنان رییس جمهوری در اجتماع مردم استان قزوین