امام جمعه تبریز: دولت باید با مردم حرف بزند
امام جمعه تبریز: دولت باید با مردم حرف بزند
امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه دولت باید با مردم حرف بزند و هم شرایط بازار را به شرایط ثبات برساند، گفت: البته رئیس جدید بانک مرکزی وعده داد که به ثبات می‌رسانیم.

به گزارش قلم پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه تبریز با استنباط از صحبت‌های رئیس جمهور در بازدید از مراکز صنعتی اظهار کرد: ما در داخل کشور مشکلات اقتصادی داریم که شناخت درست و دقیق از این مشکلات و اولویت‌بندی از این مشکلات از اقدام مهم دولت باید باشد.

وی با بیان اینکه در میان اولویت‌شناسی و برنامه‌ریزی برای اقدامات مناسب یک‌کلید مفقوده داریم، ادامه داد: همانگونه که رئیس جمهور هم گفت آن کلید ارتباط با افکار عمومی و صحبت با آنهاست.

امام جمعه تبریز ادامه داد: بازار ارز به سرعت تغییر نرخ می‌دهد ولی تاکنون استدلال قانع کننده از مسوولان مرتبط در این خصوص نشنیده‌ایم. 

وی با تاکید بر اینکه دولت باید با مردم حرف بزند و هم شرایط بازار را به شرایط ثبات برساند، گفت: البته رئیس جدید بانک مرکزی وعده داد که به ثبات می‌رسانیم.  

نماینده ولی‌فقیه در استان گفت: باید به مردم اطمینان داد که دولت صاحب ایده و  برنامه است چراکه مردم همیشه نشان دادند که حامی و هوادار و مومن انقلاب و طرفدار دولت خدمتگزار هستند پس باید برای رفع مشکلات مردم با تمام وجود تلاش کرد.

خطیب نماز جمعه تبریز خطاب به همه اقشار مردم گفت: ما باید به نقش رهبر انقلاب در مدیریت مقابله با فتنه و‌ هدایت امت و بصیرت‌بخشی و گفتمان‌سازی کارهایی کنیم، تدوین‌ کنیم و تشریح کنیم.

آل‌هاشم با درخواست از حوزه‌ها و دانشگاه و اهالی فرهنگ و جوانان حزب‌الهی در افشای نقش کانون‌های خارجی فتنه و در راس آن آمریکا جنایتکار و رژیم صهیونیستی گفت: باید با پیگیری برنامه و آرزوی ناکام براندازی دشمنان نظام را به همه تشریح کنیم.

وی با اشاره به اینکه باید چهار دهه ایستادگی و‌ مقاومت ملت در رویارویی با فتنه‌ها و پیوند ناگسستنی ملت  را تشریح کنیم، افزود: این دهه فرصتی است که نقش و‌ جایگاه علمدار شهید مقاومت سردار قاسم سلیمانی در شکل‌گیری جبهه مقاومت و دفع فتنه‌های بزرگ منطقه و واکاوی انگیزه تروریستی آمریکا تبیین کنیم و آنها را به مردم بگوییم.

اهداف مکملی آمریکا در فتنه‌های اخیر

امام جمعه تبریز ادامه داد: اما آنچه در فتنه‌های اخیر بود بر این اساس است که آمریکا اهداف مکملی فشار حداکثری و‌جلوگیری از افول خودش و عدم تحقق ایران قوی و تضعیف جبهه مقاومت و تجزیه ایران و از بین بردن ارزش‌های دینی و ایجاد روند فرسایشی در مذاکره را داشت. 

وی خاطرنشان کرد: آنچه که رسالت ما در مواجهه با فتنه‌ها در چهار کلام ائمه اطهار(ع) می‌باشد که بدین صورت است: پناه بردن به درگاه الهی، آگاهی و دانایی و بصیرت و برای در امان ماندن از آتش فتنه‌ها و‌ نجات از فتنه‌ها و استقرار ذیل ولایت اولیا  الله است.

نهم دی روز نماد استقامت، ایثار و بصیرت است

امام جمعه تبریز در ادامه خطبه‌ها با اشاره به سالروز یوم الله ۹ دی، گفت: ما باید این ایام الله را زنده نگه داریم زیرا این روز نماد استقامت و ایثار و بصیرت است که البته مردم تبریز یک روز زودتر بصیرت خود را نشان دادند.

وی اضافه کرد: در این دهه بصیرت، سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی هم است، گفت: ۱۸ دی ماه سالروز حمله شجاعانه موشکی سپاه به پایگاه عین الاسد آمریکاست و همچنین سالگرد قیام مردم قم در ۱۹ دی سال ۱۳۵۶ نیز در این روزهاست از این‌رو با این نگاه به تحقق منویات رهبر انقلاب هر کدام از این مناسبت‌ها مصداقی از ایام الله است. به راستی این دهه یک دهه بصیرت و‌میثاق با ولایت است.

نماینده ولی فقیه در استان در اعلام مناسبت‌های هفته به روز جهادکشاورزی، میلاد حضرت مسیح و فرارسیدن سال ۲۰۲۳، گفت: امیدواریم سال موفقیت‌آمیز برای همه باشد.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: در دنیا چه کشوری همانند ایران وجود دارد که اقلیت‌های مذهبی به صورت مسالمت‌آمیز در کنار هم زندگی کنند؟

خطیب جمعه تبریز با خیر مقدم به حضور منوچهر متکی در تبریز گفت: نقش دیپلماسی او در آن زمان (۹دی ۸۸) زبانزد عام و خاص بود.

وی با تشکر از مردم آذربایجان برای شرکت در مراسم تشییع شهدای گمنام گفت: این حضور بر خلاف تلاش‌هایی که در چند ماه اخیر در جریان برانداز با هدف ارائه تصویر خشن از ایران داشتند، بود به طوریکه روز سه شنبه در سراسر کشور از جمله آذربایجان‌شرقی صحنه نمایش دلدادگی مردم به فرهنگ ایثار و مقاومت بود.

آل‌هاشم ادامه داد: برای درک واقعیت نباید گوش به صدای رسانه‌هایی داد که با پمپاژ صدها خبر غیرواقعی سعی در نمایش تصویری دارند که فرسنگ‌ها با واقعیت متفاوت است.