اقدام تروریستی در تهران به دلیل شکست سیاست‌های آمریکا، اسرائیل و عربستان در منطقه بود/ ملت ایران مطمئن باشند که هزاران برابر بیشتر از اتفاق دیروز انتقام خواهیم گرفت
اقدام تروریستی در تهران به دلیل شکست سیاست‌های آمریکا، اسرائیل و عربستان در منطقه بود/ ملت ایران مطمئن باشند که هزاران برابر بیشتر از اتفاق دیروز انتقام خواهیم گرفت

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ما تمام تلاش خود را در جهت حفظ منافع ملی می‌کنیم، گفت: هر کس می‌خواهد علیه ایران اقدام کند، بداند سرنوشتش مانند تروریست‌های حادثه تهران است. به گزارش قلم پرس به نقل از  خبرگزاری فارس، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با حضور در گفت‌وگوی ویژه خبری […]

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ما تمام تلاش خود را در جهت حفظ منافع ملی می‌کنیم، گفت: هر کس می‌خواهد علیه ایران اقدام کند، بداند سرنوشتش مانند تروریست‌های حادثه تهران است.

به گزارش قلم پرس به نقل از  خبرگزاری فارس، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با حضور در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو به تشریح مقابله با حادثه تروریستی روز چهارشنبه در تهران پرداخت.

سردار سلامی با بیان اینکه آنچه در این حادثه توسط نیروهای امنیتی دیدیم نشان‌دهنده تسلط، آمادگی و ایمان آنها بود، اظهار داشت: آنچه نیروهای ما در مقابله با این اقدام که به قول رهبری شبیه ترقه‌بازی بود، انجام دادند، شوق‌انگیز و شایسته تقدیر است که یک ناکامی بزرگ سیاسی دیگر را برای دشمنان ایران به ثبت رساند.

سردار سلامی افزود: این حادثه در حقیقت مابه‌ازای یک طرح سیاسی است که در ریاض طراحی می‌شود و محصول مشترک آمریکا، اسرائیل و رژیم سعودی است که می‌خواستند اقتدار ایران را به دلیل شکست‌های متعددی که خورده‌اند، انکار کنند اما رزمندگان ما نشان دادند که مدفن تروریست‌ها خواهد شد.

وی اظهار داشت: همان‌طور که می‌دانید تروریست‌ها به محض مراجعه از درب مراجعات مردمی مجلس با خشونت تمام و به رگبار بستن حاضران، یکی از نیروهای پاسدار را به شهادت رساندند، اما پاسدارانی که وظیفه حفاظت از مجلس را داشتند، بلافاصله این تروریست‌ها را از مردم جدا کردند.

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد:‌ آنها قصد ورود به صحن علنی مجلس را داشتند تا برای ما یک فاجعه بزرگ سیاسی را رقم بزنند، اما نیروهای پاسدار با مقاومت و تدبیر جلوی این کار را گرفتند و تروریست‌ها مجبور شدند به ساختمان جنبی وارد شوند که کارمندان و مراجعه‌کنندگان مردمی در آن حضور داشتند.

سردار سلامی خاطرنشان کرد: این حضور مردم کار را برای نیروهای عمل‌کننده ما بسیار پیچیده می‌کرد؛ چراکه در حقیقت یک اقدام غافلگیر‌کننده رخ داده بود و اگر عکس‌العمل‌ها در این مواقع حساب‌شده نباشد، می‌تواند مشکلات زیادی به وجود بیاورد.

وی همچنین اظهار داشت: با وقوع این حادثه و ورود تروریست‌ها به ساختمان جنبی مجلس، بلافاصله نیروهای زبده از یگان صابرین سپاه فراخوان شده و درحالی‌که آشنایی زیادی با طبقات نبود و نمی‌دانستند که تروریست‌ها دقیقاً در کجا حضور دارند، تلاش می‌شد تا به‌صورت دقیق مردم را از آنها جدا کنند.

جانشین فرمانده کل سپاه اظهار داشت: تروریست‌ها به دنبال گروگان‌گیری از کارمندان و مردم بودند که رفتار شجاعانه مردم بی‌دفاع ما، مانع از اقدام آنها شد.

سردار سلامی تصریح کرد: مجموعه این اقدامات یک کار بسیار سخت و پیچیده بود و نیروهای ما می‌بایست یک عملیات تمیز، تاکتیکی و مینیاتوری را اجرا می‌کردند تا مطمئن شویم همه اتاق‌ها از وجود مردم عادی پاکسازی شود و برای همین باید با دقت و حوصله عمل می‌شد.

وی با بیان اینکه اعتماد به نفس بالا، حرفه‌ای‌گری و ایمان و انگیزه نیروهای ما در این مقطع به‌خوبی دیده شد، گفت: آنها نمی‌توانستند از نارنجک و یا رگبار و حتی گاز اشک‌آور برای پاکسازی اتاق‌ها و راهروها استفاده کنند؛ چراکه ممکن بود مردم عادی هم در آنجا باشند.

جانشین فرمانده کل سپاه در خصوص  علت حضور فرماندهان عالی‌رتبه سپاه در محل وقوع حادثه اظهار داشت: با اینکه شاید مقیاس هدایت این عملیات در حد فرمانده حفاظت سپاه در مجلس بود، اما فرمانده محترم کل سپاه به همراه فرمانده نیروی زمینی و بقیه در قلب حادثه حضور پیدا کرده و از نزدیک مدیریت عالیه عملیات را برعهده گرفتند که این راز موفقیت سپاه است.

سردار سلامی خاطرنشان کرد: سردار جعفری (فرمانده سپاه) بلافاصله بعد از وقوع این ماجرا با بنده تماس گرفت و  گفت: بهتر است یکی از ما در منطقه حضور داشته باشیم. من بلافاصله به همراه سردار پاکپور (فرمانده نیروی زمینی) عازم محل شدیم و وقتی رسیدیم و خواستم با موبایل رسیدن‌مان را به سردار جعفری اطلاع دهم، ایشان گفت که من خودم در صحن مجلس هستم.

وی گفت: این روح فداکاری در پاسداران است که موجب می‌شود این ترقه‌پراکنی‌ها نتواند به وحدت، امنیت و منافع ملی ما آسیب برساند.

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: البته من باید در اینجا از اقتدار و فداکاری برادران‌مان در نیروی انتظامی نیز کمال تشکر را داشته باشم که در حرم امام(ره) آن‌طور حماسه آفریدند و در اینجا نیز همکار ما بودند که من دست این عزیزان را می‌بوسم.

سردار سلامی در بخش دیگری از این گفت‌وگو، حادثه تروریستی تهران را محصول تراکم شکست‌هایی دانست که دشمنان ایران در منطقه و در جنگ‌های نیابتی طی سال‌های اخیر خورده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: همه می‌دانیم که آمریکا، اسرائیل، رژیم سعودی، برخی دولت‌های مرتجع منطقه و برخی از اروپایی‌ها می‌خواستند با یک ائتلاف جبهه مقاومت را شکسته و ایران را در تنگنا قرار دهند، اما دیدیم که سیاست‌ها و رفتار آنها در سوریه با شکست همراه بود.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به شکست‌های منطقه‌ای آنها در دیگر کشورها نظیر عراق، لبنان و یمن اظهار داشت: میدان برای خود داعش که داعیه خلافت در عراق و شام را دارد، امروز تنگ شده و آنها در مسیر زوال قرار گرفته‌اند.

سردار سلامی با اشاره به شکست‌ سیاست‌های منطقه‌ای عربستان در یمن و دیگر کشورهای منطقه، ماجرای دیدار اخیر  رئیس‌جمهور آمریکا از این کشور و ایجاد ائتلاف علیه ایران را نوعی خیمه‌شب‌بازی سیاسی توصیف کرد و گفت: این به‌اصطلاح ائتلاف با عکس‌العمل برخی کشورهایی که در همان جلسه شرکت داشتند روبرو شد و آنها بعداً عذرخواهی کردند.

وی ادامه داد: این شکست‌ها و رجزخوانی‌ها و عربده‌کشی‌ها باید یک مابه‌ازا داشته باشد؛ چراکه ایران ابتکار عمل را در میادین سیاسی خارج از کشور به دست گرفته است و این ما هستیم که مسیر تحولات منطقه را تعیین می‌کنیم.

جانشین فرمانده کل سپاه در ادامه افزود: آنها (سعودی‌ها) به صراحت گفته‌اند می‌خواهند ناامنی را به داخل ایران بکشانند و نشان دادند که مرکز نقشه‌کشی و توطئه علیه ایران هستند، اما باید بدانند که این رویا هیچ‌گاه تعبیر نخواهد شد.

سردار سلامی در خصوص اینکه چرا تروریست‌ها این زمان را برای انجام عملیات در نظر گرفتند، اظهار داشت: به‌هرحال می‌بینیم که عربستان و دشمنان ایران در منطقه در بن‌بست قرار گرفته‌اند، البته ما مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) را هم داشتیم و شاید آنها می‌خواستند در آن روز دست به اقدام بزنند اما به دلیل برنامه‌ریزی و تدابیر امنیتی پیچیده ما نتوانستند و چند روز بعد دست به این کار زدند.

وی افزود: ما با دشمنان بالفعل زیادی روبرو هستیم که بسیار بی‌رحم هستند و ما در سال‌های گذشته در میانه آتش توانستیم امنیت را حفظ کنیم و ملت ایران مطمئن باشد به این کار با قدرت ادامه خواهیم داد.

جانشین فرمانده کل سپاه در پاسخ به این سوال که چه باگ‌هایی در سیستم امنیتی ما وجود داشت که آنها توانسته‌اند در محلی مثل مجلس دست به اقدام بزنند، گفت: حتماً ما آسیب‌شناسی خواهیم کرد و شاید یکی از نتایج بررسی‌های ما این است که باید برای برطرف کردن خلاءهای اطلاعاتی خودمان تلاش بیشتری کنیم.

سردار سلامی ادامه داد: شاید جابجایی این افراد در کشور ما که فضای امنیتی و پلیسی بر آن حاکم نیست کار چندان سختی نباشد، علاوه‌بر آنکه آنها هم ایرانی بودند اما به‌هر حال دستور کارهای اطلاعاتی و امنیتی ما بر اساس فضای جدید شکل می‌گیرد.

وی تصریح کرد: این اقدام تروریست‌ها که رهبری از آن به عنوان ترقه‌پراکنی یاد کردند، یک اقدام بسیار حقیر بود و اگر کشتن مردم بی‌دفاع را از آن جدا کنیم، می‌بینیم که آنها شکست خورده‌اند.

جانشین فرمانده کل سپاه در ادامه با هشدار به دشمنان جمهوری اسلامی تأکید کرد: به کسانی که به دنبال توطئه و نقشه‌کشی برای برهم زدن امنیت ملت ایران هستند و یا حتی به آن فکر می‌کنند، هشدار می‌دهیم که سرنوشت تروریست‌ها را ببینند و بدانند هر اقدامی با چنین سرنوشتی مواجه خواهد شد و این یک مدل از رفتار ما در قبال دفاع از امنیت ملی است و اگر کوچک‌ترین خطایی بکنند، کاخ‌های شیشه‌ای را بر سر آنها ویران خواهیم کرد.

سردار سلامی با بیان اینکه ما قطعاً از مسببان، عاملان و دستوردهندگان این اقدام انتقام خواهیم گرفت و عکس‌العمل ما ویران‌کننده خواهد بود، گفت: ما قدرتمند هستیم، دستمان باز است و گزینه‌های متنوعی داریم و اگر خیلی کارها را انجام نمی‌دهیم به دلیل ملاحظاتی است که نمی‌خواهیم درگیری‌ها توسعه یافته و یا منجر به تفرقه شود، اما اگر بخواهند علیه ما اقدامی کنند، در هر نقطه که باشند با آنها مقابله خواهیم کرد و حتماً انتقام ما در مقیاسی هزاران برابر بزرگ‌تر از آنچه روز چهارشنبه رخ داد، خواهد بود.

وی تصریح کرد: همه جهان سپاه را می‌شناسد و می‌دانند حرف و عمل ما یکی است و بعد از آنکه عمل کردیم، حرف می‌زنیم. بنابراین باید بسیار مراقب باشند.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه دشمن هیچ‌گاه خواهان موفقیت ما نیست، گفت: ما در گذشته بارها این را تجربه کردیم و باید به تجربه خود اعتماد کنیم.

سردار سلامی اظهار داشت: آمریکا، اسرائیل و رژیم سعودی به وضوح و با صراحت به دنبال فشار بر ایران و ناامن کردن ایران هستند و از این موضوع سخن می‌گویند. آنها گفتند ایران باید منزوی شود و امروز یک جنگ همه‌جانبه را با ما آغاز کردند و ما هم همین کار را کرده‌ایم و ادامه خواهیم داد.

وی افزود: همان‌طور که ما در حوزه نفت یک شرکت آمریکایی ـ سعودی به نام آرامکو داریم، یک آرامکوی تروریستی هم شکل گرفته که منشأ همه توطئه‌هاست.

جانشین فرمانده کل سپاه اظهار داشت: آمریکایی‌ها سرشار از تناقض هستند. از خلع سلاح کشتار جمعی حرف می‌زنند اما هیروشیما و ناکازاکی را با بمب اتم ویران می‌کنند. از حقوق بشر سخن می‌گویند اما از سعودی‌ها حمایت می‌کنند که ملت یمن در زیر بار جنایت آنها دفن شده و فرزندانشان از بین می‌روند و در سوریه این‌طور جنایت می‌کنند. خود را طرفدار آزادی نشان می‌دهند اما از قبیله‌‌ای‌ترین رژیم‌ها حمایت می‌کنند.

سردار سلامی همچنین اظهارنظر اخیر رئیس‌جمهور آمریکا در قبال ایران را بی‌منطق، منزجرکننده و نشان‌دهنده عمق کینه آنها به مردم ایران دانست.

وی با اشاره به حضور ایران در دفاع از جبهه مقاومت در منطقه گفت: این اقدام اخیر ترویست‌ها نشان داد که سیاست درست ما موجب شده است دشمن را در دورتر از مرزهای خودمان زمین‌گیر کنیم.

جانشین فرمانده کل سپاه در خصوص مقایسه اقدام تروریستی اخیر با حوادث دهه ۶۰ گفت: این اقدام حتی یک مقایس میکروسکوپی از اتفاقات آن سال‌ها هم نبود؛ چراکه ما در دهه ۶۰ در مواجهه با یک تحریم سخت سیاسی، اقتصادی و جنگ و ترور‌ها و مقابله با گروهک‌های تجزیه‌طلب و تروریست بودیم و جمهوری اسلامی ایران پایه‌های بازدارندگی خود را برای ابد در آن دوران تثبیت کرد.