افزایش عمر پروژه های عمرانی نتیجه عدم تخصیص کافی بودجه است
افزایش عمر پروژه های عمرانی نتیجه عدم تخصیص کافی بودجه است

عضو کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه رقم بودجه عمرانی مصوب سال ۹۷ به نسبت سال گذشته ۳۸ درصد کاهش یافته است، گفت: دولت از کلنگ زنی طرح های عمرانی جدید دست بردارد. به گزارش قلم پرس، قلی الله قلی زاده، با انتقاد از روند رو به نزول تصویب و تخصیص بودجه عمرانی کشور، گفت: […]

عضو کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه رقم بودجه عمرانی مصوب سال ۹۷ به نسبت سال گذشته ۳۸ درصد کاهش یافته است، گفت: دولت از کلنگ زنی طرح های عمرانی جدید دست بردارد.

به گزارش قلم پرس، قلی الله قلی زاده، با انتقاد از روند رو به نزول تصویب و تخصیص بودجه عمرانی کشور، گفت: رقم بودجه عمرانی مصوب سال ۹۷ به نسبت سال گذشته ۳۸ درصد کاهش یافته است.

نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و بخش آهوراند در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه تخصیص اعتبار به پروژه های عمرانی در سال ۹۶ نهایت ۴۰ درصد بوده است، افزود: با توجه به کاهش رقم بودجه عمرانی مصوب در سال ۹۷ تخصیص اعتبار نیز کاهش خواهد یافت البته اگر تمام بودجه مصوب نیز تخصیص یابد باز هم از رویه سال گذشته عقب خواهیم بود.

افزایش عمر پروژه های عمرانی نتیجه عدم تخصیص کافی بودجه است

الله قلی زاده با تاکید بر اینکه ادامه رویه فعلی در تصویب و تخصیص بودجه به پروژه های عمرانی عمر این طرح ها را به شدت افزایش می دهد، تصریح کرد: اگر همین رویه سال جاری در تصویب و تخصیص اعتبار بدون کاهش منابع در سال های آتی تکرار شود زمان تکمیل پروژه های عمرانی به بیش از ۳۰ سال خواهد رسید.

وی با بیان اینکه عدم تخصیص کامل بودجه عمرانی به مستهلک شدن سازه ها در طی سال های متمادی می انجامد، گفت: متاسفانه بسیاری از پروژه ها در کشور به علت تاخیر در وصول منابع فرسوده شده و از حیز انتفاع ساقط شده اند.

بخش خصوصی بازوی خوبی برای تکمیل پروژه های عمرانی

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه متاسفانه بسیاری از پروژه های عمرانی در نتیجه کمبود منابع عمر مفید خود را از دست داده و قبل از بهره برداری از رده خارج می شوند، افزود:در شرایط فعلی که تخصیص منابع با از سوی دولت با مشکلات عدیده ای مواجه است بخش خصوصی می تواند بازوی خوبی برای تسریع در تکمیل این نوع طرح ها باشد.

وی با بیان اینکه در پروژه های عمرانی خواب سرمایه مشهود است که هیچ عایدی برای کشور ندارد، تصریح کرد: اولویت بندی طرح ها در جهت تسریع در تکمیل آن ها راهکاری است که می تواند به تکمیل هر چه سریع تر آن ها کمک کند.

الله قلی زاده ادامه داد: دولت باید در ابتدا طرح هایی که بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند را در اولویت تخصیص اعتبار و در نهایت تکمیل قرار دهد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، از رویه کلنگ زنی پروژه های عمرانی انتقاد کرد و گفت:  باید از کلنگ زنی جدید که به صورت تحمیل یا سفارشی صورت می گیرد دوری کنیم زیرا این موارد خود عمر پروژه های موجود را نیز افزایش می دهد./

منبع: خبرگزاری خانه ملت