افزایش آمار سرانه مطالعه در بین کودکان نسبت به بزرگترها/در راستای شاخصه‌های توسعه فرهنگی کانون گام‌های موثری برداشته است
افزایش آمار سرانه مطالعه در بین کودکان نسبت به بزرگترها/در راستای شاخصه‌های توسعه فرهنگی کانون گام‌های موثری برداشته است

هفتمین ویژه‌برنامه استانی ” میهمانی از سرزمین کتاب ” و اختتامیه طرح سراسری کتاب و کتابخوانی با حضور مدیر کل کانون پرورش فکری استان و کارشناسان، مربیان به همراه کودکان و نوجوانان در مرکز مجتمع کانون برگزار شد. به گزارش قلم پرس به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان […]

هفتمین ویژه‌برنامه استانی ” میهمانی از سرزمین کتاب ” و اختتامیه طرح سراسری کتاب و کتابخوانی با حضور مدیر کل کانون پرورش فکری استان و کارشناسان، مربیان به همراه کودکان و نوجوانان در مرکز مجتمع کانون برگزار شد.
به گزارش قلم پرس به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی، ،هادی یوسف زاده در این ویژه‌برنامه ضمن عرض تسلیت به بازماندگان زلزله کرمانشاه و نیز تسلیت رحلت جانسوز پیامبر اکرم (ص) و امام حسن مجتبی(ع) گفت: هدف از اجرای این برنامه توجه بیشتر بزرگترها و کودکان به امر مطالعه کتاب با استفاده از روش و تکنیک‌های خاص نمایش خلاق و قصه‌گویی می‌باشد.
وی عنوان نمود: قصه‌گویی یکی از موثرترین و تاثیرگذارترین تکنیک‌ها در امر ترغیب کودکان و نوجوانان به فرهنگ مطالعه و کتابخوانی می‌باشد.
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی تصریح کرد: امروزه آمار سرانه مطالعه در بین کودکان پیشی گرفته و کودکان نسبت به بزرگترها نسبت به امر مطالعه بیشتر علاقه‌مندی نشان می‌دهند.
وی بیان داشت: افزایش سرانه کتابخوانی و خرید کتاب از شاخصه‌های توسعه فرهنگی می‌باشد و در این عرصه کانون پرورش فکری استان گام‌های موثری برداشته است.
یوسف‌زاده  ادامه داد: کانون پرورش فکری استان در راستای کمک به بهبود میزان مطالعه در بین کودکان و نوجوانان اقدام به برگزاری ویژه‌برنامه بین‌المللی قصه‌گویی کرده‌است و این امر خانواده‌ها را درگیر مطالعه و کتابخوانی می‌کند.

یوسف‌زاده در ادامه سخنان خود گفت: به مناسبت هفته کتاب علاوه بر اجرای برنامه‌های مختلف با اهدای ۵۰۰۰ جلد کتاب به مدارس و پایگاه‌های مساجد به اجرای مسابقات پرداخته‌ایم.
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان افزود: برای هفتمین ویژه‌برنامه استانی میهمانی از سرزمین کتاب ۲۸ نفر از مرحله کتابسازی و ۴۱ نفر در معرفی کتاب به روش نمایش خلاق و اختتامیه طرح سراسری کتاب و کتابخوانی ۲۲۰ اثر در قالب طرح کتاب و کتابخوانی به دبیرخانه ویژه‌برنامه ارسال شده بود که ۳۵ اثر برگزیده شده بودند که در این ویژه‌برنامه از صاحبان آثار تقدیر به عمل آمد.
وی خاطرنشان کرد: برگزیدگان هفتمین ویژه‌برنامه استانی میهمانی از سرزمین کتاب در بخش‌های معرفی کتاب به صورت مجازی، طراحی پوستر، سرود، شیوه و طرح‌های خلاقانه کتابخوانی می‌باشند. که برگزیدگان لوح‌های تقدیر خود را از آقای یوسف‌زاده مدیر کل کانون دریافت نمودند.
وی خاطر نشان کرد: همچنین برگزاری « آیین‌های جشن کتاب » در سراسر استان به میزبانی تمامی مراکز کانون با حضور کودکان و نوجوانان و اجرای برنامه‌های متنوع همراه بود.
گفتنی است، در ادامه هفتمین ویژه‌برنامه استانی میهمانی از سرزمین کتاب نمایشگاه آثار برگزیده کودکان و نوجوانان در بخش‌های ادبی، هنری و فرهنگی توسط مدیر کل کانون افتتاح شد.
لازم به ذکر است، علاقمندان می توانند جهت دریافت اسامی برگزیدگان به سایت kanoonnews.ir مراجعه کنند.