افراد مشکل‌دار ثبت‌نام نکنند / ثبت نام کردن در انتخابات شوراها دلیل بر تایید صلاحیت نیست
افراد مشکل‌دار ثبت‌نام نکنند / ثبت نام کردن در انتخابات شوراها دلیل بر تایید صلاحیت نیست

رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ثبت نام کردن دلیل بر تایید صلاحیت نیست، گفت: افرادی که احساس می کنند دچار مشکل خواهند شد خودشان و ما را دچار مشکل نکنند، اگر می‌دانند رد صلاحیت خواهند شد پس نیایند. سلمان خدادادی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران، […]

رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ثبت نام کردن دلیل بر تایید صلاحیت نیست، گفت: افرادی که احساس می کنند دچار مشکل خواهند شد خودشان و ما را دچار مشکل نکنند، اگر می‌دانند رد صلاحیت خواهند شد پس نیایند.

سلمان خدادادی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران، در خصوص بحث برگزاری الکترونیکی انتخابات شورا های استان، اظهار داشت: در حال حاضر بحث برگزاری الکترونیکی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان نهایی نشده است.

وی  در خصوص بحث حضور برخی اعضای فعلی شوراهای اسلامی شهرستان تبریز و مرند برای ثبت نام در انتخابات آتی شوراها، افزود: هر کسی بخواهد در انتخابات شرکت کند می‌تواند و دموکراسی حاکم است، همه می‌توانند برای شرکت در انتخابات اراده کنند و حق قانونی و شخصی و خصوصی همه ملت ایران بوده که البته باید شرایط عمومی و اختصاصی را داشته باشد.

خدادادی ادامه داد: همه می‌توانند بیایند چه آنهایی که متهم هستند یا به زندان افتاده‌اند و یا افرادی که سابقه دارند، نمی‌توان جلوی افراد را گرفت اما  بعد از ثبت‌نام کار آغاز می‌شود، باید مراکز چهارگانه تایید کنند و  هیئت نظارت استان و شهرستان نظارت خواهند کرد، افرادی که سابقه محکومیت موثر دارند در هیئت اجرایی تایید نخواهد شد و اگر تایید شوند رد خواهد شد و در عین حال اگر خدایی نکرده حقی ضایع شده باشد تایید خواهد شد.

رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، بیان کرد: افراد می‌توانند شرکت کنند، در مقابل ما نیز وظیفه داریم افرادی که مورد تایید مراجع چهارگانه نیستند را رد صلاحیت کنیم و بر اساس سوابق و اسناد نسبت به حضور و عدم حضور تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی افزود: قطع یقین افرادی که سابقه محکومیت دارند، حتی شاید در محاکم قضایی حکم محکومیت قضایی موثری نداشته باشند، در کنار قوه قضاییه سه مرجع نیز اسنادی را ارسال خواهند کرد و چه بسا اسنادی به دادگاه نرفته باشند، در صورت عدم تایید از طریق مراجع چهارگانه، هیات اجرایی رد خواهد کرد و خدایی نکرده در صورت عدم توجه هیئت اجرایی، هیات نظارت رد صلاحیت خواهد کرد.

خدادادی، تاکید کرد: هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، برای حضور افراد سالم کمک و از ورود افراد ناسالم نیز جلوگیری خواهد کرد.

وی در خصوص بحث ارائه گواهی سو پیشینه، خاطرنشان کرد: امکان دارد یک نفر گواهی سو پیشنه گرفته و با وجود اینکه عدم تایید در گواهی ثبت نام کند، البته ثبت نام کردن دلیل بر تایید صلاحیت نیست و اسناد بعدا بررسی شده و صلاحیت پس از مرحله بعد ثبت نام است.

رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا آذربایجان‌شرقی گفت: خواهش می‌کنیم افرادی که احساس می کنند دچار مشکل خواهند شد خودشان و ما را دچار مشکل نکنند، اگر می‌دانند رد صلاحیت خواهند شد پس نیایند.

وی در خصوص زمان اعلام لیست نهایی صلاحیت شدگان، گفت: بر اساس زمان‌بندی انجام شده ۲۴ ساعت قبل از آغاز تبلیغات و شب ۲۰ اردیبهشت لیست نهایی تایید صلاحیت شدگان اعلام خواهد شد.