افتتاح ۲۲۰۰ پروژه عمرانی در دهه فجر
افتتاح ۲۲۰۰ پروژه عمرانی در دهه فجر

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی از افتتاح دو هزار و ۲۰۰ پروژه عمرانی، رفاهی و خدماتی در دهه فجر امسال خبر داد. به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه آذربایجان‌شرقی، محمد صادق پورمهدی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه استان، گفت: اتکا به خداوند متعال، رهبری امام خمینی (ره) و پشتوانه مردمی سه عنصر […]

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی از افتتاح دو هزار و ۲۰۰ پروژه عمرانی، رفاهی و خدماتی در دهه فجر امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه آذربایجان‌شرقی، محمد صادق پورمهدی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه استان، گفت: اتکا به خداوند متعال، رهبری امام خمینی (ره) و پشتوانه مردمی سه عنصر اصلی شکل گیری انقلاب بود و به امید خدا با هدایت های مقام معظم رهبری،  شاهد پیشرفت روز افزون کشور عزیزمان باشیم.

به گفته وی، ۳۵۰ پروژه در  شهرها و یک هزار و ۸۵۰ پروژه نیز در روستاهای استان افتتاح و بهره برداری می شود.

وی تصریح کرد: اعتبار هزینه شده برای تمامی این پروژه‌ها از محل اعتبارات ملی، استانی، تسهیلات و منابع داخلی شرکت‌ها، یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود از از تحویل بیش از سه هزار و ۳۵۰ مسکن مهر در برخی شهرستان‌های استان به خصوص شهر جدید سهند در ایام الله دهه فجر امسال خبر داد.

گازرسانی به ۱۳۰ روستا، بهسازی مساکن روستایی، اجرای طرح‌های هادی، افتتاح یک ایستگاه فرعی راه آهن، افتتاح ۱۰۰ پروژه نیروگاه برقی، افتتاح مراکز بهداشتی و درمانی، اجرای طول وسیعی از شبکه فاضلاب شهری و … از دیگر پروژه هایی بود که به گفته پورمهدی در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌شوند.

وی تصریح کرد: افتتاح ترمینال تبریز از پروژه‌های شاخصی است که امسال بهره برداری می‌شود. این پروژه بیش از ۲۰ سال بود که بلاتکلیف مانده بود که شهرداری کلان‌شهر تبریز، بعد از استقرار دولت تدبیر و امید درخواست مدیریت استان در خصوص احداث و بهره‌برداری هرچه سریع از ترمینال جدید تبریز را پذیرفت.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در ارتباط با تخلفات شهرداری‌ها و به ویژه شهرداری مرند، عنوان کرد: در رابطه با برخورد با تخلفات، با کسی تعارف نداریم. پرونده شهرداری مرند، مربوط به سه سال پیش بود.

پورمهدی بر لزوم شفاف سازی خدمات در شهرداری ها تاکید و اظهار کرد: فرماندارها باید نظارت خود بر مصوبات شورا و اعضای شورای شهر نیز نظارت بر عملکرد شهرداری‌ها را افزایش دهند ولی نظارت فرمانداران نباید به شکل دخالت باشد.

وی با اشاره به توافق اخیر جمهوری اسلامی ایران با کشورهای عضو گروه ۵+۱ ادامه داد: افزایش سرمایه گذاری خارجی در دوره پسابرجام یکی از مهم ترین اولویت های ماست، ولی مخالف سرمایه گذاری وارداتی هستیم .

وی ابراز کرد: بیشترین تاکید کشور و بخصوص مدیریت استان، سرمایه گذاری در حوزه‌های انتقال تکنولوژی و ایجاد زیر ساخت‌ها هستیم. می خواهیم با شرکت‌های خارجی نیز مشارکت کنیم، البته به شرطی که هم بخشی از نیازهای کشور، تامین شود و هم بخشی از تولیدات مشترک ما به سایر کشورها صادر شود.