اعلام  جزئیات دریافت کد سابقه تحصیلی و ثبت‌نام برای ترمیم نمره
اعلام  جزئیات دریافت کد سابقه تحصیلی و ثبت‌نام برای ترمیم نمره
مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش و مرکز توسعه آموزش مجازی، فناوری و امنیت اطلاعات در اطلاعیه ای اعلام کردند تا متقاضیان شرکت در نوبت دوم آزمون سراسری (کنکور) سال ۱۴۰۲، از تاریخ ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ با مراجعه به درگاه خدمات وزارت آموزش و پرورش کد سابقه تحصیلی را دریافت کنند.

به گزارش قلم پرس، مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش و مرکز توسعه آموزش مجازی، فناوری و امنیت اطلاعات در اطلاعیه ای اعلام کردند تا متقاضیان شرکت در نوبت دوم آزمون سراسری (کنکور) سال ۱۴۰۲، از تاریخ ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ با مراجعه به درگاه خدمات وزارت آموزش و پرورش کد سابقه تحصیلی را دریافت کنند:

به اطلاع متقاضیان شرکت در نوبت دوم آزمون سراسری (کنکور) سال ۱۴۰۲ می‌رساند؛ برای ثبت‌نام آزمون سراسری (شروع ثبت‌نام پانزدهم فروردین سال جاری)،  در درگاه سازمان سنجش آموزش کشور، داشتن کد سابقه تحصیلی (کد ۱۹ رقمی)  الزامی است. لذا متقاضیان می‌توانند از تاریخ ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ با مراجعه به درگاه خدمات وزارت آموزش و پرورش کد مذکور را به شرح زیر دریافت نمایند:

۱- ورود به درگاه خدمات وزارت آموزش و پرورش به نشانی https://my.medu.ir

۱-۱-دانش‌آموزان پایه دوازدهم و فارغ‌التحصیلان دی‌ماه ۱۴۰۱ و بعد از آن، با انتخاب  نقش “دانش‌آموز” و با درج کد ملی و شماره سریال شناسنامه برای دانش‌آموزان ایرانی، و کد دانش‌آموزی و تاریخ تولد برای اتباع سایر کشورها، وارد درگاه فوق شوند و بر اساس بند (۲) اقدام نمایند.

۲-۱-سایر متقاضیان ایرانی و اتباع (اعم از فارغ‌التحصیلان شهریور ۱۴۰۱ و قبل از آن/  طلاب/ فارغ‌التحصیلان و دانش‌آموزان پایه دوازدهم مدارس بین‌الملل/ دارندگان مدرک معادل دوره متوسطه و پیش‌دانشگاهی صادره از کمیسیون ارزشیابی مدارک تحصیلی خارجی و …)، پس از مراجعه به درگاه فوق، با انتخاب نقش “والدین و سایر” وارد درگاه شوند و بر اساس بند (۲) اقدام کنند.

تذکر: مشمولین بند فوق (۱-۲) در صورتیکه فاقد سیمکارت شخصی باشند می‌توانند با اظهار این موضوع در درگاه خدمات الکترونیکی آموزش و پرورش ثبت‌نام کنند و سپس بر اساس بند (۲) اقدام نمایند. توجه شود این گروه باید نام کاربری و کلمه عبور درگاه را برای مراجعات بعدی نگهداری نمایند.

۲-دریافت کد سابقه تحصیلی: تمام متقاضیان مندرج در بندهای (۱-۱و۱-۲)، پس از ورود به درگاه فوق، گزینه «سوابق تحصیلی» را انتخاب و مشخصات هویتی خود را مشاهده و پس از تائید، اطلاعات تحصیلی را  ثبت و کد سابقه تحصیلی (کد ۱۹ رقمی) را دریافت نمایند.

 تبصره : در صورتی که متقاضیان در مشخصات هویتی خود مغایرتی مشاهده نمودند، گزینه «عدم تائید و استعلام از ثبت احوال/ وزارت کشور» را انتخاب نمایند. متقاضی با انتخاب این گزینه (بین ساعت ۸ صبح الی ۲۴شب)، و زدن دکمه بررسی پاسخ ثبت احوال، مشخصات هویتی خود را مشاهده و سپس به شرح بند (۲) اقدام نمایند.

توجه: استعلام از سامانه ثبت احوال ممکن است دقایقی زمان‌گیر باشد.

۳- ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمره: متقاضیان ایجاد سابقه تحصیلی یا ترمیم نمره، از تاریخ ۲۰ فروردین تا ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ جهت انتخاب دروس مورد نظر و شرکت در آزمون نهایی و دریافت نمون برگ انتخاب واحد (درس)، به شرح زیر اقدام نمایند:

۱-۳-فارغ‌التحصیلان (شاخه‌های نظری، کاردانش و فنی و حرفه‌ای) دوره متوسطه و پیش‌دانشگاهی سنوات گذشته/ طلاب حوزه‌های علمیه دارای مدرک سطح یک / فارغ‌التحصیلان و دانش‌آموزان پایه دوازدهم مدارس بین‌الملل / دارندگان مدرک معادل دوره متوسطه و پیش‌دانشگاهی صادره از کمیسیون ارزشیابی مدارک تحصیلی خارجی که متقاضی ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمره می‌باشند با در دست داشتن کد سابقه تحصیلی فوق و سایر مدارک لازم به مدارس بزرگسال دولتی مراجعه نمایند.

۲-۳- دانش‌آموزان پایه دوازدهم شاخه نظری (مدارس روزانه، بزرگسال، آموزش از راه دور، ایثارگران و داوطلبان آزاد) متقاضی شرکت در گروه آزمایشی غیر متناظر با رشته تحصیلی خود/ دانش‌آموزان پایه دوازدهم شاخه‌های کاردانش و فنی و حرفه‌ای هنرستان‌ها، برای ایجاد سابقه، کد سابقه تحصیلی فوق را به مدارس محل تحصیل خود ارائه کنند.

۴-مشاهده و بررسی سوابق نمره‌ای: متقاضیان برای مشاهده و بررسی سوابق نمره‌ای خود از تاریخ ۱۰ خرداد تا ۱۰ تیر ۱۴۰۲ مجدداً به درگاه خدمات وزارت آموزش و پرورش به نشانی(https://my.medu.ir) مراجعه و مطابق با راهنمایی که متعاقباً در سامانه اطلاع‌رسانی می‌شود، اقدام نمایند. برای مشاهده و بررسی نمراتی که در آزمون‌های نهایی خرداد ۱۴۰۲ کسب می‌شود از تاریخ پنجم تا دهم تیر ۱۴۰۲ در درگاه مذکور اقدام شود.

انتهای پیام/