اعلام آمادگی پژوهشکده رانشگرهای فضایی برای همکاری با سازمان مدیریت پسماند
اعلام آمادگی پژوهشکده رانشگرهای فضایی برای همکاری با سازمان مدیریت پسماند

به گزارش قلم پرس، در این نشست رئیس پژوهشکده رانشگرهای فضایی گفت: پژوهشکده رانشگرهای فضایی تبریز زیر نظر وزارت ارتباطات بوده و در زمینه‌های علوم و فنون فضایی فعالیت می‌کند.محرم شاملی برای همکاری پژوهشکده رانشگرهای فضایی تبریز با سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز  اعلام آمادگی کرد و افزود: تکنولوژی پلاسما برای مدیریت پسماند از جمله علومی است […]

به گزارش قلم پرس، در این نشست رئیس پژوهشکده رانشگرهای فضایی گفت: پژوهشکده رانشگرهای فضایی تبریز زیر نظر وزارت ارتباطات بوده و در زمینه‌های علوم و فنون فضایی فعالیت می‌کند.
محرم شاملی برای همکاری پژوهشکده رانشگرهای فضایی تبریز با سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز  اعلام آمادگی کرد و افزود: تکنولوژی پلاسما برای مدیریت پسماند از جمله علومی است که این پژوهشکده می‌تواند در اختیار سازمان مدیریت پسماند قرار دهد.
طبق توضیحات شاملی این تکنولوژی می‌تواند تمامی زباله‌ها را از بین برده، گازهای سمی تولیدی را به هیدروژن تبدیل کرده و برق در اختیار ما قرار دهد.
وی اضافه کرد: این تکنولوژی می‌تواند با نصب و راه اندازی در محل های مختلف تبریز، پسماندهای تولیدی اعم از  شهری و پزشکی را از بین برده و به جای آن برایمان انرژی تولید کند.
رئیس پژوهشکده رانشگرهای فضایی تبریز همچنین خاطرنشان کرد: در کشور هایی همچون سنگاپور، ژاپن و آمریکا این تکنولوژی به صورت محله ای راه اندازی شده است و علاوه بر جلوگیری از آلودگی هوا و محیط زیست برق ساکنان همان محله هارا تامین می‌کند.
یونس فاتح سرپرست سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز نیز در این نشست با تاکید بر لزوم چابک سازی اداراتی همچون شهرداری گفت: نشست با مجموعه های اهل فکر و دانش بنیان و استفاده از طرح ها و ایده های آنان می‌تواند نقش بسزایی در این امر داشته باشد.
فاتح پیشنهادی مبنی بر افزایش همکاری پژوهشکده رانشگرهای فضایی تبریز با سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز ارائه کرد و افزود: بحث های زیست محیطی دغدغه اکثر کشورهای جهان است و برای رفع چنین مشکلاتی چاره‌ای جز روی آوردن به تکنولوژی و فناوری های روز دنیا نیست.
وی در خصوص حفاظت از محیط زیست ابراز کرد: محیط زیست امانتی است که از گذشتگان در اختیار ما قرار گرفته و باید با مدیریت درست این امانت را به نحو احسن به آیندگان تحویل دهیم.