اطلاعات شهرداری تبریز از امروز در اختیار شهروندان است
اطلاعات شهرداری تبریز از امروز در اختیار شهروندان است

شهردار تبریز از آغاز به کار رسمی سامانه شفافیت خبر داد. به گزارش قلم پرس،از تبریز،  یعقوب هوشیار  ظهر امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر تبریز اظهار کرد: سامانه شفافیت مصوبه سال ۱۴۰۰ در شورا بود که بخشی از آن به صورت پرتال فعال بود و داده‌ها به صورت دستی وارد می‌شد. وی افزود: […]



شهردار تبریز از آغاز به کار رسمی سامانه شفافیت خبر داد.

به گزارش قلم پرس،از تبریز،  یعقوب هوشیار  ظهر امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر تبریز اظهار کرد: سامانه شفافیت مصوبه سال ۱۴۰۰ در شورا بود که بخشی از آن به صورت پرتال فعال بود و داده‌ها به صورت دستی وارد می‌شد.

وی افزود: اما در حال حاضر داده‌ها توسط همکاران به صورت خودکار بارگذاری شده است و این سامانه در آینده نیز قابل ارتقاء است.  

شهردار تبریز عنوان کرد: اطلاعات شهرداری در حوزه‌های بودجه، سالنامه‌های آماری، لیست قراردادها و پیمانکاران و نمودارهای درآمدی به صورت آنلاین قابل مشاهده است و برخی موارد دیگر با نظر شورای شهر بارگذاری خواهد شد.

هوشیار خاطرنشان کرد: هیچ محدودیتی در دسترسی به سامانه شفافیت در حال حاضر وجود ندارد و ممکن است در ادامه با مصوبه شورا تغییراتی در این سامانه برای توسعه بیشتر صورت گیرد.

رونمایی از سامانه شفافیت آرزوی دیرین شهروندان بود

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر تبریز از سامانه شفافیت به عنوان یکی از آرزوهای دیرین شهروندان نام برد.

 روح الله رشیدی درباره رونمایی از سامانه شفافیت اظهار کرد: امروز از سامانه ای رونمایی شد که سال های سال نام بردن از آن آرزویی برای شهروندان بود.

وی با اشاره به اینکه اعضای شورا پیگیر آغاز به کار این سامانه بودند، افزود: سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تبریز در راستای تکمیل و بهره برداری این سامانه تلاش های فراوانی انجام داد تا به قول خود به شورا عمل کرده باشد.

رئیس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر تبریز با قدردانی از شهردار تبریز درباره این سامانه گفت: مبنای شفافیت شهرداری تبریز همین سامانه است. اصحاب رسانه و شهروندان می توانند با مراجعه به این سامانه هر نوع انتقاد و پیشنهاد خود در حوزه های مختلف را مطرح کنند تا مورد پیگیری قرار گیرد.

 
این سامانه از امروز به آدرس shaffaf.tabriz.ir در دسترس عموم شهروندان است.

انتهای پیام/