اشکنازی: مقاومت تاکنون بیش از ۲۰۰۰ راکت شلیک کرده است
اشکنازی: مقاومت تاکنون بیش از ۲۰۰۰ راکت شلیک کرده است

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مقام‌های ارشد صهیونیستی غروب یکشنبه از حجم بالای حملات راکتی نیروی مقاومت فلسطین علیه نیروهای صهیونیستی خبر دادند. «گابی اشکنازی» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در توییتی نوشت، حماس بیش از دو هزار راکت  از غزه به اسرائیل شلیک کرده است. اسرائیل به دفاع ادامه می‌دهد.  ارتش رژیم صهیونیستی نیز  […]

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مقام‌های ارشد صهیونیستی غروب یکشنبه از حجم بالای حملات راکتی نیروی مقاومت فلسطین علیه نیروهای صهیونیستی خبر دادند.

«گابی اشکنازی» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در توییتی نوشت، حماس بیش از دو هزار راکت  از غزه به اسرائیل شلیک کرده است. اسرائیل به دفاع ادامه می‌دهد.

 ارتش رژیم صهیونیستی نیز  اعلام کرده که از دوشنبه گذشته تاکنون  حدود ۳ هزار راکت از غزه به سمت مواضع این رژیم در فلسطین اشغالی شلیک شده است.

شبکه «کان» رژیم صهیونیستی خبر داد که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین تلاش کرده تا سکوی استخراج گاز صهیونیست‌ها به فاصله ۲۰ کیلومتر از غزه را بوسیله زیردریایی‌های بدون سرنشین انتحاری هدف قرار دهد. شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی نیز خبر داد که حماس ده‌ها موشک به سوی چاه‌های گازی رژیم صهیونیستی در دریا شلیک کرده است.

یک مقام صهیونیستی نیز یکشنبه بعد از ظهر نیروی مقاومت حماس را «قدرتمند» برشمرد. «مراف میکائیل» رهبر حزب کار رژیم اسرائیل در توییتی نوشت: «ما اینک در نقطه‌ای هستیم که حماس تاکنون این اندازه قدرتمند و خطرناک نبوده است. ارتش اسرائیل به نقطه بن بست رسیده و هیچ تعریف جامع و راهبردی برای برون رفت از عملیات غزه وجود ندارد.»

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در مطلبی با اشاره به اینکه حوادث کنونی به نفع جنبش حماس است، نوشت: «تشدید تنش‌ها به پایان برسد یا نه، حماس به آنچه می‌خواست رسید؛ بویژه اینکه تصاویر حملات آن به تل‌آویو و انتقام‌گیری از حوادث قدس موجود است، پلاکاردهای بزرگ در تمجید حماس و رهبران آن و دفاع حماس از قدس و ناموس فلسطینیان در مسجدالأقصی وجود دارد و در طولانی مدت پیروزی ضمنی برای حماس خواهد بود، جنبشی که به اسرائیل حمله می‌کند و عامل بازدارنده‌ای برای آن است.»

در همین ارتباط «افرایم هالیوی» رئیس سابق موساد گفت: «ما در آستانه فاجعه قرار داریم. این، تاریکی پیش از پرتگاه است.»

درگیری‌ها در فلسطین پس از آن شروع شد که نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیست با حمله به نمازگزاران فلسطینی در مسجدالأقصی و قدس اشغالی، بشدت آن‌ها را مورد ضرب و شتم قرار داده و باعث شعله‌ور شدن خشم فلسطینیان شدند.

«کتائب عزالدین القسام» شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) روز یکشنبه از آغاز مجدد حملات موشکی به سوی مناطق صهیونیست‌نشین در پاسخ به بمباران مناطق مسکونی در نوار غزه خبر داد.

 

اوضاع در فلسطین اشغالی از نزدیک به یک هفته پیش تا امروز بسیار بحرانی و پرتنش است. ماجرا از آنجا تشدید شد که نظامیان صهیونیست از صبح روز (۱۰ مه)، مصادف با ۲۸ ماه مبارک رمضان، با حمله به صحن‌های مختلف مسجدالاقصی، آن را به یک میدان جنگ تبدیل کردند و ضمن محاصره آن، با استفاده از بمب‌های صوتی، گاز‌‌ اشک‌آور، گلوله‌های پلاستیکی و حتی فلزی، نمازگزاران و تحصن‌کنندگان در این مکان مقدس را هدف قرار دادند.

علاوه بر آن در مناطق مختلف کرانه باختری نیز، نظامیان و شهرک‌نشنیان صهیونیست با فلسطینیانی که در اعتراض به طرح‌های رژیم صهیونیستی برای یهودی‌سازی قدس و اقدامات تحریک‌آمیز صهیونیست‌ها از جمله اقدام برای تصاحب محله الشیخ جراح و اخراج فلسطینی‌ها از آن به خیابان آمده بودند نیز درگیر شدند.

در پاسخ به این جنایات، نیروهای مقاومت فلسطین وارد عمل شدند. اراضی اشغالی از جمله قدس، عسقلان، تل‌آویو و شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف نوار غزه از عصر روز تجاوز به مسجدالاقصی و پس از هشدار گروه‌های مقاومت فلسطین تا این لحظه شاهد حملات راکتی و موشکی گسترده مقاومت است. ارتش صهیونیست نیز شماری از نیروهای ذخیره خود را فراخوانده و در حال بمباران کور مناطق مسکونی نوار غزه است.

انتهای پیام/