استقبال اتحادیه اروپا از آتش‌بس یکجانبه رژیم صهیونیستی با نوار غزه
استقبال اتحادیه اروپا از آتش‌بس یکجانبه رژیم صهیونیستی با نوار غزه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (جمعه) از تن‌دادن رژیم صهیونیستی به آتش‌بس یکجانبه با گروه‌های مقاومت فلسطینی در نوار غزه استقبال کرد. بورل با صدور بیانیه‌ای در این باره گفت: «اتحادیه اروپا از آتش‌بسِ اعلام‌شده که به خشونت‌ها در [نوار] غزه پایان داد، استقبال می‌کند. ما […]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (جمعه) از تن‌دادن رژیم صهیونیستی به آتش‌بس یکجانبه با گروه‌های مقاومت فلسطینی در نوار غزه استقبال کرد.

بورل با صدور بیانیه‌ای در این باره گفت: «اتحادیه اروپا از آتش‌بسِ اعلام‌شده که به خشونت‌ها در [نوار] غزه پایان داد، استقبال می‌کند. ما از مصر، قطر، سازمان ملل، آمریکا و دیگر کشورها که نقش تسهیل‌کننده‌ای در این زمینه داشتند، تقدیر می‌کنیم».

به نوشته وبگاه سرویس خارجی اتحادیه اروپا، وی با ابراز تأسف و نگرانی از تعداد شهدا و مجروحان حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، توضیح داد: «همانطور که اتحادیه اروپا بارها تاکید کرده، وضعیت در نوار غزه مدت‌هاست که بی‌ثبات است. فقط یک راهکار سیاسی می‌تواند صلح پایدار و پایانی دائمی برای مناقشات فلسطینی-اسرائیلی به‌همراه داشته باشد».

در این بیانیه آمده است: «احیای چشم‌انداز سیاسی در قبال راهکار دو دولتی اکنون بیش از هر زمانی دارای اهمیت است. اتحادیه اروپا آماده است از مسئولان اسرائیلی و فلسطینی در این اقدامات، به‌صورت کامل حمایت کند».

بورل در پایان اظهار داشت: «اتحادیه اروپا در حال احیای تعاملات خود با شرکای بین‌المللی از جمله آمریکا و دیگر متحدان در منطقه و همچنین گروه چهارجانبه خاورمیانه است تا به این [مناقشات] پایان دهد».

در حال تکمیل…