استتار محل حادثه پلاسکو با گونی‌های آبی/ احتمال شهادت محبوسین قوت گرفت
استتار محل حادثه پلاسکو با گونی‌های آبی/ احتمال شهادت محبوسین قوت گرفت

استتار محل حادثه پلاسکو با گونی‌های آبی/ احتمال شهادت محبوسین قوت گرفت حادثه پلاسکو در حالی وارد دومین روز شد که برغم همه مشکلات تلاش‌ها برای نجات محبوس‌شدگان همچنان ادامه دارد. این گزارش لحظه به لحظه خبرنگاران ایسنا مستقر در محل حادثه پلاسکو است که لینک هر خبر به همراه گزیده آن در ادامه می […]

استتار محل حادثه پلاسکو با گونی‌های آبی/ احتمال شهادت محبوسین قوت گرفت
حادثه پلاسکو در حالی وارد دومین روز شد که برغم همه مشکلات تلاش‌ها برای نجات محبوس‌شدگان همچنان ادامه دارد.

این گزارش لحظه به لحظه خبرنگاران ایسنا مستقر در محل حادثه پلاسکو است که لینک هر خبر به همراه گزیده آن در ادامه می آید:

** ۰۰:۷ بامداد: سید جلال ملکی سخنگوی ستاد بحران پلاسکو در دقایق اولیه و بامدادی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در محل حادثه، درباره آخرین وضعیت عملیات آتش‌نشانان در محل ساختمان پلاسکو، اظهار کرد: عملیات جست‌وجو و آوار برداری همچنان در محل ادامه دارد؛ و امیدواریم که در ساعات آتی تعدادی از افراد محبوس زنده از زیر آوار خارج شوند؛البته با توجه به اینکه قطعات فلزی و ستون‌هایی که در کف خیابان ریخته، بریده و جمع‌آوری شده است، پیش‌بینی می‌شود که عملیات آتش‌نشان با سرعت بیشتری ادامه پیدا کند.

ملکی تاکید کرد: توصیه ما به شهروندان آنست که حتما خبرها را از خبرگزاری‌های رسمی و رسانه‌های معتبر دنبال کرده و به منابع غیر موثق اعتنا نکنند.

**۰۰:۱۱ بامداد: رییس پلیس پایتخت : احتمال تمدید محدودیت‌های ترافیکی در روز شنبه

سردار ساجدی‌نیا با تاکید برآنکه در فضای رسانه‌ای اخباری درباره تعداد شهدای این حادثه منتشر می‌شود صحت ندارد و آمار جان‌باختگان این حادثه را بیش از آنچه هست اعلام می‌کنند؛ اظهار کرد: واحدهای خدماتی و امدادی فعال هستند،مجموعه پلیس هم برای برقراری نظم و تردد خودروهای امدادی فعالیت می‌کند؛ محدودیت‌های ترافیکی شاید تا شنبه نیز تمدید شود لذا از شهروندان تقاضا داریم همکاری لازم را با پلیس داشته باشند تا مشکلی برای امدادرسانی پیش نیاید.

** ۰۰:۳۰ : پاسخ توئیتری طلایی به گلایه آتش‌نشان

مرتضی طلایی نایب رییس شورای شهرتهران که روز گذشته مورد عتاب یکی از ماموران آتش نشانی قرار گرفت،در حساب توئیتری خود نوشت:

« آتش‌نشان فریاد زد:

پول بدهید دستگاه بخریم

فریادش را به جان خریدم!

او راست میگفت

اما درد ما را نمی دانست.»

** ۰۰:۳۵: پیگیری خبرنگار ایسنا که درحال حاضر در محل ساختمان پلاسکو حضور دارد، نشان می‌دهد خبری که برخی رسانه‌ها از شنیده شدن صدای ناله زیرآوارماندگان منتشر کرده‌اند، صحت ندارد.
** ۰۰:۳۸ :با خروج چندین کامیون حامل ضایعات نمای فلزی ساختمان پلاسکو از محل،عملیات جستجو و آوار برداری سرعت بیشتری به خود گرفت و تلاش برای برداشتن بخش دوم نمای چند تنی پلاسکو آغاز شد.

** ۰۱:۰۸ :واکنش آتش‌نشانی به خبر زنده بودن ۵ آتش‌نشان در موتورخانه پلاسکو

سخنگوی ستاد مدیریت بحران حادثه پلاسکو، خبر زنده بودن ۵ آتش‌نشان در موتورخانه پلاسکو را نه تایید و نه تکذیب کرد و گفت: تا زمانیکه ماموران آتش‌نشانی به محل دسترسی پیدا نکنند، نمی‌توانیم درباره این موضوع اظهار نظر کنیم.

به گزارش ایسنا با وجود گذشت بیش از ۱۷ ساعت از آغاز حادثه، وجود دود غلیظ که تنفس را سخت کرده و همچنین حجم انبوه آهن و نخاله در محل، سرعت امدادرسانی را تحت تاثیر قرار داده است.

** ۰۱:۲۵: در اطلاعیه ناجا در پی حادثه پلاسکو به نقل از سخنگوی نیروی انتظامی به استمرار حضور عوامل پلیس تا واپسین لحظات مدیریت و کنترل کامل حادثه تاکید و آمده است: « مأموران انتظامی از نخستین زمان این اتفاق کنترل صحنه را در دست گرفتند و پس از فرو ریختن ساختمان بلافاصله رئیس پلیس پایتخت به همراه چندین یگان مجرب در موقعیت حاضر و با دستور فرمانده ناجا، پلیس تهران ضمن آماده باش کامل و بکارگیری تمامی امکانات لازم به منظور ارائه خدمت رسانی به حادثه دیدگان و همچنین انجام اقدامات ترافیکی، انتظامی و امنیتی با هوشیاری و تلاش مضاعف تا ایجاد آرامش در صحنه از هیچ کمکی برای تسریع در فرآیند مدیریت بحران و یاری رساندن به آسیب دیدگان دریغ نورزیدند.»

** ۰۱:۵۳: تلاش برای برداشتن بخش دوم نمای چند تنی پلاسکو

با توجه به فعالیت جرثقیل‌ها و بیل‌ها و قیچی‌های مکانیکی، روند آواربرداری در محل حادثه ادامه دارد به نحوی که گزارش خبرنگار ایسنا از محل حادثه حکایت از آن دارد که بعد از برداشتن بخشی از نمای فلزی ساختمان، تلاش‌ها برای برداشتن بخش دوم این نمای چند تنی آغاز شده است.

** ۰۱:۵۸: محدودیت‌های ترافیکی در محدوده “پلاسکو” ادامه دارد/احتمال تمدید محدودیت‌ها در روز شنبه

این محدودیت‌های تردد عبارتند از :ممنوعیت تردد کلیه خودروها در طول خیابان فردوسی از میدان امام خمینی تا میدان فردوسی. همچنین در طول خیابان جمهوری نیز از تقاطع ۳۰تیر تا تقاطع سعدی محدودیت تردد برای خودروها اعلام شده و تا اطلاع ثانوی ادامه خواهد داشت.

**۰۲:۰۳: با تیتر برای آتش‌نشانان دعا کنید رییس کمیته عمران شورای شهر از حجم گسترده آوار و موانع رسیدن به محبوس شدگان می‌گوید و در گفت‌وگوی بامدادی با ایسنا، با اشاره به تلاش امدادگران و نجاتگران برای حفر تونل برای دسترسی به محبوش شدگان، گفت: با اینکه مسیر دسترسی به این افراد بسیار کوتاه است اما حجم آوار و نخاله‌ها مانع از دسترسی می‌شود؛ با این حال امدادگران از پارکینگ پاساژ مجاور در حال حفر تونل هستند و از مردم می‌خواهیم تا برای آتش‌نشانان دعا کنند.

**۰۲:۰۷: بنابر اعلام سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، به منظور تسهیل عملیات عمرانی و امدادی در محدوده چهارراه جمهوری و معابر اطراف ساختمان پلاسکو، علاوه بر محدودیت‌های ترددی ، طرح ترافیک روزانه در روز شنبه مورخ ۲ بهمن ماه به فروش نمی‌رسد.

** ۰۲:۱۱: حفر تونل در ضلع شرقی برای رسیدن به زیرزمین پلاسکو
عملیات جست‌وجو در محل حادثه ساختمان پلاسکو با گذشت ۱۳ ساعت از ریزش ساختمان همچنان ادامه دارد، در این عملیات بیش از ۲۰۰ آتش‌نشان حضور دارند و ده‌ها تن از عوامل امدادی و انتظامی نیز در محل مستقر هستند.
برابر آخرین مشاهدات خبرنگار ایسنا آتش‌نشانان قصد دارند تا با حفر گودال تونلی به عمق بیش از یک متر از مغازه واقع در ضلع شرقی به زیرزمین ساختمان پلاسکو دسترسی پیدا کنند؛این درحالیست که سگ‌های زنده‌یاب پلیس و هلال احمر نیز در محل حاضرند.

** ۰۲:۴۲: پیام تسلیت حزب مستقل و اعتدال ایران در پی حادثه پلاسکو

**۳:۳۴: همچنان به نجات امیدواریم

سخنگوی ستاد بحران پلاسکو و سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در محل حادثه، درباره آخرین وضعیت امدادرسانی و جست‌وجو در این حادثه گفت: حادثه ساختمان پلاسکو طی دو مرحله رخ داد. مرحله نخست این حادثه مربوط به حریقی بود که در طبقات بالایی این ساختمان رخ داد و زمان وقوع آن ۷:۴۹دقیقه به سامانه ۱۲۵ اطلاع داد شده، در عرض ۲ دقیقه آتش‌نشانان به محل حادثه رسیدند و حوالی ساعت ۱۰ تا ۱۱ روز گذشته، شعله‌های حریق در ساختمان پلاسکو مهار و به طور نسبی اطفا شد که ناگهان صدای انفجاری در طبقات فوقانی به گوش رسید و شدت انفجار به حدی بود که تمامی شیشه‌های ساختمان تخریب شد.

وی با بیان اینکه به دنبال وقوع این انفجار فرمانده عملیات با توجه به احتمال بروز خطرات، دستور تخلیه سریع ساختمان را صادر کرده و آتش‌نشانان نیز خروج از ساختمان را آغاز کردند گفت: دقایقی بعد انفجار دوم رخ داده و لحظاتی بعد، طبقات فوقانی ساختمان پلاسکو ریزش کرد که با توجه به اسکلت فلزی ساختمان و کم شدن مقاومت آن به دلیل حرارت آتش و همچنین پاره شدن بار طبقات بالایی، ناگهان تمامی ساختمان پلاسکو ریزش کرده و ساختمانی که بین ۵۰ تا ۶۰ متر ارتفاع داشت در عرض چند ثانیه به تلی از خاک بدل شد.

به گفته وی بخش دوم عملیات آتش‌نشانان ساختمان پلاسکو از این زمان آغاز شده و عملیات آواربرداری و جست‌وجو به عملیات اطفاء حریق اضافه شده که بلافاصله ایستگاه‌های دیگر نیز به محل اعزام شدند و طبق اطلاعات ما حدود ۲۰ تن از همکاران ما هنگام ریزش ساختمان داخل ساختمان حضور داشتند که متاسفانه اطلاعاتی از همکاران خود نداشته اما با توجه به مدل تخریب و ریزش ساختمان احتمالا همکاران ما به شهادت رسیدند.

**۰۳:۲۳: سردار وحید در محل حادثه آتش سوزی ساختمان پلاسکو حاضر شد.

**۵:۵۱ : ادامه عملیات جست‌وجو در میان آوارهای پلاسکو

به گزارش خبرنگار ایسنا مستقر در محل حادثه پلاسکو، عملیات‌ اتش‌نشان‌ها و دستگاه‌های امدادی در محل ساختمان ریزش کرده پلاسکو همچنان ادامه دارد و چندین گروه آتش نشانی به طور همزمان عملیات هوابرش سازه و نمای فلزی، برش به وسیله قیچی مکانیکی، لکه گیری حریق و همچنین جست‌و جو برای یافتن افراد محبوس را انجام می‌دهند.

مشاهدات خبرنگار ایسنا حاکی از این است که علی‌رغم آن‌چه در برخی از شبکه‌های اجتماعی شایعه کشف یک جسد منتشر شده بود، تا به این ساعت هیچ جسدی از زیر آوار خارج نشده است.

** ۶:۵۹: جمعه بازار پارکینگ پروانه برگزار نمی‌شود

سرهنگ محمد رازقی، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره گفت: با توجه به اینکه عملیات امداد و نجات و آواربرداری همچنان در حال انجام است و با توجه به اطلاع رسانی قبلی در خصوص محدودیت‌های ترافیکی، جمعه بازار پارکینگ پروانه امروز برگزار نخواهد شد.

وی از شهروندان خواست که برای مراجعه به جمعه بازار به این محل مراجعه نکنند.

**۷:۰۷: اعلام محدودیت‌های ترافیکی پایتخت در روز جمعه/ درخواست پلیس از شهروندان

سرگرد علی شریفی، رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در گفت‌وگو با ایسنا، درباره محدودیت‌های ترافیکی اعمال شده در محورهای منتعی به حادثه پلاسکو، اظهار کرد: برابر تدابیر اتخاذ شده تردد کلیه وسایل نقلیه به استثنای وسایل نقلیه مجاز در خیابان جمهوری حدفاصل خیابان حافظ تا سعدی و هم چنین خیابان فردوسی حد فاصل میدان امام خمینی تا میدان فردوسی ممنوع است. طی هماهنگی‌های انجام شده با اتوبوسرانی در حدود ۵ یا ۶ خط اتوبوس که از این معابر می‌گذرد تغییراتی ایجاد شده که این تغییرات در مبدا و مقصد به اطلاع مسافران می‌رسد.

**۷:۰۷ توصیه‌هایی درخصوص چگونگی مدیریت روانی اخبار حادثه پلاسکو به ضرورت مدیریت روانی اخبار حادثه توسط مردم و رسانه‌ها می‌پردازد.

**۷:۱۹: شرایط امدادرسانی در پلاسکو بسیار سخت است/ استقرار تیم‌ جراحان و فوریت‌پزشکی در محل حادثه دکتر پیرحسین کولیوند، سرپرست اورژانس کشور این را خبر داد و افزود: هنوز تعداد افرادی که در زیر آوار گیر افتاده‌اند روشن نیست و تا کنون حتی یک‌نفر هم رها سازی نشده تا از وضعیت همکاران آتش‌نشان محبوس در آوار اطلاع پیدا کنیم.

کولیوند گفت: نیروهای امدادرسانی در حال تونل‌زنی در ساختمان پلاسکو هستند. بیمارستان‌ها نیز همچنان در حالت آماده باش قرار دارند. تیم‌های فوریت‌پزشکی، جراحی عمومی و متخصصین در منطقه مستقر هستند تا در صورت نیاز ارائه خدمات دهند.

** ۷:۵۷: دلهره «پلاسکو» یک‌روزه شد

۲۴ ساعت گذشت. ۲۴ ساعتی که در کنار خانواده آتش‌نشانان، ایرانیان نیز دل‌نگران فرشتگان نجاتی بودند که زیر آوار دومین ساختمان مرتفع تجاری تهران محبوس شده‌اند.ساعت ۷:۵۹ ممکن است برای بسیاری مفهوم خاصی نداشته باشد اما آتش‌نشانان از روز گذشته هیچ‌گاه این ساعت را فراموش نخواهند کرد. ساعتی که زنگ آماده باش ایستگاه همکارانشان در ۱۰ ایستگاه آتش‌نشانی تهران نواخته شده و آنان راهی ماموریتی شدند که سرانجامش ریزش ساختمان پلاسکو بود… .

**۸:۳۴: شریف‌زاده، مدیر سازمان عامل آتش‌نشانی تهران با بیان اینکه شهروندان از تردد و تجمع در اطراف پلاسکو خودداری کنند/ نمی‌توانیم زمان پایان دود را اعلام کنیم گفت: حدود ۲۰ نفر زیرآوار مانده‌اند. دلیل اینکه نمی‌توانیم تعداد آن‌ها و هویت آن‌ها را به دقت مشخص کنیم این است که تعدادی از آن‌ها نیروهای سر خدمت نبودند.

** فیلمی جدید از تلاش برای برداشتن تیغه اصلی نمای ساختمان سوخته

**۹:۰۶: شهادت اولین آتش‌نشان مصدوم در بیمارستان کولیوند، سرپرست اورژانس کشور در گفت‌وگو با ایسنا، از شهادت آتش‌نشان فداکار «بهنام میرزاخانی» که به علت شدت جراحات و سوختگی در بیمارستان مطهری بستری شده بود، خبر داد.
** ۹:۰۶ فیلم/ پرواز بالگرد هلال‌احمر بر فرار محل حادثه پلاسکو
بنابر اظهارات مرتضوی، روابط عمومی سازمان امداد و نجات هلال احمر، این بالگردها برای ارزیابی به منطقه اعزام شده‌اند که گزارش این رصد متعاقبا اعلام می‌شود.
**۹:۰۹ آتش‌نشانان داوطلب در حال تهیه صبحانه برای آتش‌نشانان
**۹:۱۹: اعزام تیم‌های جدید آتش‌نشانی به محل حادثه پلاسکو

**۹:۲۰ سگهای زنده‌یاب هلال‌احمر در انتظار باز شدن معبری برای نجات جان محبوس شدگان

**۹:۳۹: سه آتش‌نشان همچنان بستری در بیمارستان را نیز حمیدرضا یادگاری، مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در محل حادثه پلاسکو علام کرد.

**۹:۴۷ : تلاش برای برداشتن آوارها از جبهه شمالی پلاسکو/ محل دقیق تعدادی از محبوس‌شدگان مشخص شد را نیز به نقل از اقبال شاکری، عضو شورای شهر تهران با حضور در جبهه شمالی عملیات آواربرداری از ساختمان پلاسکو می‌توانید بخوانید. شاکری در پاسخ به علت دود برخاسته از آوار پلاسکو، گفت: حجم زیادی از گازوئیل در طبقات وجود داشته که با تخریب ساختمان این گازوئیل ها در همه جا پخش شده‌اند و با جرقه کوچک شعله‌ور شده و تلاش‌های مداوم ادامه دارد.

**۱۰:۰۷: اعلام آخرین آمارهای مصدومان حادثه پلاسکو دکتر پیرحسین کولیوند، رئیس اورژانس کشور در مورد آخرین آمار و وضعیت مصدومان حادثه ساختمان پلاسکو گفت: در پی این حادثه تقریبا ۵۱ نفر به صورت سرپایی در محل درمان شدند و ۳۳ نفر به بیمارستان‌ها انتقال یافتند. وی افزود: از ۳۳ نفری که در بیمارستانها بستری شده بودند،‌ ۵ نفر در بیمارستان بستری هستند و بقیه مرخص شده‌اند، البته یک نفر از آتش‌نشانان که سوختگی بالای ۶۰ درصد داشت، متاسفانه امروز به شهادت رسید.

**۱۰:۱۳ : تکذیب کمبود تجهیزات آتش‌نشانی در پلاسکوملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران در گفت‌وگو با ایسنا، به شایعات کانال های تلگرامی و شبکه‌های ماهواره‌ای پاسخ داد و گفت: تجهیزات آتش نشانی تهران جزء به‌روزترین تجهیزات در دنیا است.

**۱۰:۱۷ :دکتر مهرداد علی بخشی، جانشین رئیس سازمان پزشکی قانون در مدیریت بحران در گفت‌وگو با ایسنا، از آمادگی پزشکی قانونی برای حادثه پلاسکو و آماده باش تیم های پزشکی قانونی برای شناسایی و صدور جواز دفن جان باختگان احتمالی حادثه پلاسکو خبر داد و گفت: بنا شد که در صورت ارجاع اجساد جان باختگان احتمالی این حادثه در سریعترین زمان ممکن نسبت به صدور جواز دفن، یا در صورت نیاز نسبت به شناسایی این افراد اقدام شود.

**۱۰:۲۴: افزایش دود سفید با برداشتن رأس سازه گزارش خبرنگار ایسنا در دومین روز حادثه پلاسکو حاکی از آن است که با برداشتن رأس سازه پلاسکو دود سفید در محل حادثه افزایش یافت. با برداشتن سازه‌های این ساختمان فروریخته دودهای سفیدی مشاهده می‌شود که نشان از وجود شعله‌های آتش در زیر آوار ساختمان دارد که با برداشتن هر لایه از آوار این دودها بیشتر می‌شود.بنابراین گزارش، آتش نشانان برای برش بهتر تیغه به روی آوار رفته‌اند. ضمن اینکه احمدی بافنده مدیرعامل مترو با حضور در محل حادثه عملیات اوار برداری از خیابان جمهوری را مدیریت می‌کند.

**۱۰:۲۴ : حضور دوباره وزیر کشور و استاندار تهران در محل حادثه پلاسکو

به گزارش ایسنا از محل حادثه پلاسکو، دقایقی پیش عبدالرضا رحمای فضلی وزیر کشور، به همراه سردار حسین ساجدی نیا رئیس پلیس پایتخت و سیدحسین هاشمی استاندار تهران از محل حادثه ساختمان پلاسکو بازدید کردند.در این دیدار ساجدی نیا توضیحاتی در خصوص نحوه امداد رسانی و عملیات آوار برداری به وزیر کشور ارائه کرد.

**۱۰:۳۷: عملیات آواربرداری با کاهش حجم دود

**۱۰:۴۸: جزئیات آوار پلاسکو از زبان وزیر کشور عبدالرضا رحمانی فضلی صبح امروز در بازدید مجدد از محل حادثه ساختمان پلاسکو و در حاشیه بازدید از قسمت شمالی عملیات آوار برداری، گفت: آمار دقیقی از تعداد محبوس شدگان نداریم. گازوئیل در محل حادثه وجود دارد و نباید مردم به نزدیکی محل آوار بیایند. پلیس در محل حاضر است و از گاوصندوق های مردم و اجناس باقی مانده حفاظت می کنند.وی افزود: دو مسیر برای رسیدن به طبقات منفی یک و دو زده شده است. با توجه به فضای این دو طبقه دستوراتی برای افزایش سرعت کار صادر شده است. حجم عملیات بسیار زیاد است، اما مشکلی از نظر تجهیزات نداریم.

**۱۰:۵۴: برگزاری جلسه ستاد بحران تا دقایقی دیگر در محل حادثه پلاسکو

به گزارش ایسنا، سیدحسین هاشمی، استاندار تهران در حاشیه حضور در محل حادثه پلاسکو با حضور در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه جلسه ستاد مدیریت بحران تا دقایقی دیگر تشکیل شده و درباره چگونگی ادامه عملیات و دیگر موارد تصمیم گیری خواهد شد، درباره هماهنگی میان دستگاه ها نیز گفت: هماهنگی ها خوب است اما یک مقدار شاهد تجمیع نیروها هستیم که بهتر بود به شکل منضبط تری انجام می‌شد.

**۱۰:۵۴ آتش‌نشانان خسته در حاشیه آواربرداری

**۱۱:۰۱: بازتاب جهانی حادثه پلاسکو؛ “ایران در شوک”

خبر وقوع حادثه پلاسکو سرتیتر بسیاری از روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های جهانی است.در بیشتر اخبار منتشر شده از رسانه‌های انگلیسی زبان، از ریزش ساختمان پلاسکو به عنوان حادثه‌ای یاد شد که ایران را شوک زده کرده‌ است.

**۱۱:۰۸: شکستن غول آوار “پلاسکو”

غول آوار پلاسکو درحال شکستن است و عملیات آواربرداری سرعت گرفته‌است؛ همچنین اطفای دود در عمق آوار در حال انجام است.

**۱۱:۰۹: حضور تیم سلامت روان وزارت بهداشت در محل حادثه پلاسکو

علی اسدی، معاون فنی اداره کل سلامت و روان وزارت بهداشت از حضور تیم سلامت روان وزارت بهداشت در محل حادثه پلاسکو برای ارائه خدمات روانشناختی به خانواده‌های آتش نشانان خبر داد و محل استقرار تیم های سلامت روان وزارت بهداشت را اعلام کرد که با کلیک بروی لینک خبر می‌توان به آن دسترسی یافت.

**۱۱:۱۵: عیادت نماینده رهبر انقلاب از آتش‌نشانان مصدوم حادثه ساختمان پلاسکو

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی، صبح امروز (جمعه) به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی با حضور در دو بیمارستان محل بستری آتش‌نشانان مصدوم حادثه‌ ساختمان پلاسکو، از آنان عیادت و سلام و دعای رهبر انقلاب اسلامی برای سلامتی و بهبود این نیروهای فداکار و متعهد را ابلاغ کرد.

**۱۱:۱۸: مسعود ثقفی در گفت‌وگو با ایسنا، تعیین تکلیف تعطیلی مدارس نزدیک پلاسکو را روشن کرد و گفت: در محدوده ساختمان پلاسکو مدرسه‌ای وجود ندارد تنها یک دبیرستان با کمی فاصله از پلاسکو وجود دارد که به علت بعد مسافت آسیبی ندیده است. تنها موضوع این است که اگر محدودیتی در تردد ایجاد شود این احتمال وجود دارد که ما خودمان درباره تعطیلی مدرسه با هماهنگی منطقه و مدیریت مدرسه تصمیم گیری کنیم.

**۱۱:۳۰: اموال گرانبهای ساختمان پلاسکو به گنجینه موقتی منتقل می‌شود سردار قادر کریمی، جانشین رییس پلیس پایتخت در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا مستقر در حادثه پلاسکو، اعلام کرد: اشیاء گرانبهایی که از محل ریزش آوار پلاسکو کشف شود در گنجینه‌ای نگهداری شده تا به مالکانش پس داده شود.

**۱۱:۳۷: بازدید فرمانده کل سپاه از حادثه پلاسکو به گزارش خبرنگار ایسنا مستقر در محل حادثه، سردار عزیز جعفری دقایقی پیش با حضور در محل حادثه ساختمان پلاسکو از این محل بازدید کرده و در جریان آخرین وضعیت امدادرسانی و جست‌وجو قرار گرفت.

**۱۱:۳۷: لودر امدادی در حال تخلیه آوار به‌جا مانده از پلاسکو در کامیون/ تاکنون بیش از ۱۰ کامیون از محل حادثه خارج شده است

**۱۱:۴۸: جلسه فوق العاده مجمع نمایندگان تهران در پی حادثه ساختمان پلاسکو طیبه سیاوشی، نماینده مردم تهران در مجلس در گفت‌وگو با ایسنا از برگزاری این جلسه طی امروز یا فردا برای بررسی حادثه پلاسکو خبر داد.

**۱۱:۵۰: ﺑﺮﻗﺮاﺭی ﻣﻘﺮﺭی ﺑﻴﻜﺎری ﻛﺎﺭﮔﺮاﻥ ﺷﺎﻏﻞ و ﺑﺎﺯﻣﺎﻧﺪﮔﺎﻥ اﻓﺮاﺩ متوفی ﺣﺎﺩﺛﻪ پلاسکو ﺩﺭ اﺳﺮﻉ ﻭﻗﺖ توسط سازمان تامین اجتماعی

**۱۱:۵۹: پیام تسلیت و همدردی مولاوردی با حادثه‌دیدگان پلاسکو

**۱۲:۰۹ : هنوز هیچ اطلاع دقیقی از وضعیت آتش‌نشانان در دست نیست به گزارش ایسنا، در حال حاضر ۸۰ جرثقیل و ۲۰ نیروی برش‌کار در حال آواربرداری ساختمان پلاسکو هستند اما در هم تنیدگی این سازه بتونی فرآیند آواربرداری را سخت‌تر کرده است.

**۱۲:۱۱: پلاسکو غرق در دود شد

با برداشت آوار بخش غربی، باز هم دود از ساختمان فروریخته پلاسکو بلند شد

**۱۲:۱۹: تکذیب خبر خروج یکی از آتش‌نشانان از زیر آوار و شهادت دومین آتش‌نشان

بنابر اعلام روابط عمومی اورژانس کشور، خبرهای برخی سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی مبنی بر خروج یک آتش‌نشانان از زیر آوار و یا شهادت دومین آتش‌نشان تکذیب شد.

**۱۲:۲۵: ادامه جست و جوی تیم‌های هلال احمر با دستگاه‌های زنده‌یاب و سگ‌های تجسس در “پلاسکو”

مرتضی مرادی پور، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر نیز گفت که تیم های جست و جو و نجات از آوار جمعیت هلال احمر به دو بخش تقسیم شده‌اند و بخش نخست از قسمت غربی ساختمان و بخش دوم از قسمت جنوبی ساختمان پلاسکو در حال جست و جو هستند. همچنین تیم‌های واکنش سریع به وسیله دستگاه‌های زنده‌یاب و سگ‌های تجسس در حال جست و جو در آوار هستند.

**۱۲:۳۰: شناسایی محل محبوس شدن دو آتش‌نشان در پلاسکو

خبرنگار ایسنا مستقر در محل حادثه از مسئولان امدادی کسب اطلاع کرد که محل محبوس شدن دو آتش نشان در داخل ساختمان پلاسکو شناسایی شده، اما تا به این لحظه این افراد از داخل ساختمان به بیرون منتقل نشده‌اند. محل محبوس شدن این دو فرد که احتمالا جان خود را از دست داده‌اند در قسمت انتهایی ساختمان پلاسکو واقع شده است.

**۱۲:۳۶: انتقاد چمران از کاسبکاری سیاسی در شرایط بحران/ اعلام ۱۴ اخطار به مالکان پلاسکو مهدی چمران، رییس شورای شهرتهران در پیش خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به حادثه پلاسکو تاکید کرد: بازی کردن با جان افراد در فضای مجازی و کاسبکاری سیاسی در این شرایط حاد درست نیست.

وی افزود: این ساختمان گازکشی نداشت و قدیمی بود و از گازوئیل برای گرمایش استفاده می‌کرد. طبقات بالا نیز مملو از گازوئیل بود. نیروهای عملیاتی با دستگاه‌های برش لیزری که جزو جدیدترین تجهیزات برش است و هنوز در مرحله آزمایشگاهی است در حال انجام عملیات هستند.

**۱۲:۴۸: بازدید فرمانده ناجا از محل حادثه پلاسکو

**۱۲:۵۴: تلاش نیروهای عملیاتی برای دسترسی به طبقات زیرین پلاسکو از راه فاضلاب

به گزارش ایسنا، نیروهای آتش‌نشانی در حال تلاش هستند تا از قسمت‌های مختلف از جمله کانال فاضلاب خود را به زیر ساختمان پلاسکو برسانند، اما هنوز خبری از موفقیت آنها در دست نیست.

بتن‌آرمه‌ها تبدیل به مانعی بر سر راه آتش‌نشانان شده است و برداشتن آنها کار بسیاری سختی است. نیروهای برشکار در حفر تونل آتش‌نشانان را همراهی می‌کنند تا بتوانند بتن آرمه‌ها را برش دهند.

**۱۳:۰۱: آتش نشانان تاوان سوء مدیریت را پس می‌دهند /وجود ۳۰۰۰ ساختمان ناایمن در تهران

خبری بود که معصومه آباد، رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران در حاشیه بازدید از عملیات امدادرسانی در شمال ساختمان پلاسکو اعلام کرد و گفت: متاسفانه از ۱۷ هزار بازدیدی که از ساختمانهای سراسر تهران انجام شده،‌ ۳۰۰۰ ساختمان گزارش غیر ایمن بودن دریافت کرده‌اند، یعنی ۳۰۰۰ ساختمان ناایمن به مانند پلاسکو در تهران است که سرنوشتی مشابه این سازه خواهند داشت.

**۱۳:۱۰: آتش نشانان با استفاده از پشت بام پاساژ کویتی ها به مهار دود و ایمن سازی پلاسکو مشغولند

**۱۳:۱۰ : آتش‌نشانان بخشی دیگر از نمای فلزی چند تنی ساختمان پلاسکو را جابجا کردند

**۱۳:۱۰: حضور رییس اتاق اصناف در محل حادثه پلاسکو

**۱۳:۵۲: آخرین خبر از روند آواربرداری پلاسکو را داوری، معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی تهران اعلام کرد و گفت: در حال بررسی نقشه‌ها و مسیرهایی هستیم که هرچه سریع‌تر افراد را پیدا کنیم. از سمت شمال و غرب نیز تونل زده بودیم اما کسی را پیدا نکردیم.

وی درخصوص برخی شایعات مبنی بر شنیده شدن صدای محبوسان زیر آوار نیز گفت: تاکنون خبر مستندی برای ما در این خصوص وجود نداشته است. با همکاری سازمان هلال‌احمر و سنگ‌های زنده یاب در همه نقاط تلاش کرده‌ایم نشانی از زیر آوارماندگان پیدا کنیم اما تاکنون نتیجه‌ای حاصل نشده است.

**۱۳:۴۵: امیرپوردستان، جانشین فرمانده کل ارتش در محل حادثه آتش سوزی ساختمان پلاسکو حاضر شد و از اعلام آمادگی ارتش برای کمک به آواربرداری پلاسکو خبر داد.

**۱۳:۵۹: جزییات آواربرداری پلاسکو از زبان فرمانده عملیات آواربرداری را مازیار حسینی به عنوان فرمانده عملیات آواربرداری پلاسکو بیان و تاکید کرد که این آواربرداری بدلیل پیچیدگی عملیات تجهیزات خاصی می‌خواهد حال آنکه تجربه‌اش برای اولین بار در ایران رخ داده و در دنیا نیز کم‌نظیر است به گونه‌ای که در خود آمریکا نیز تنها تجربه ریزش برج‌های دوقلو وجود دارد.

حسینی زمان دقیقی برای پایان این عملیات اعلام نکرد.

**۱۴:۰۵: امانی، معاون برنامه ریزی شهرداری تهران بحث بررسی نقشه فاضلاب پلاسکو برای کمک به محبوس‌شدگان را تشریح و آن را راهی برای دسترسی به زیر پلاسکو عنوان کرد.

**۱۴:۱۵: احتمالا ظرف ۷۲ ساعت آینده عملیات آواربرداری و رسیدگی به مفقودین پایان می‌یابد پروانه مافی نائب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس درگفت‌وگو با ایسنا ضمن اعلام این خبر گفت: براساس گفته اعضای ستاد بحران این امیدواری وجود دارد که ظرف ۷۲ ساعت آینده عملیات آوار برداری و رسیدگی به مفقودین پایان یابد.

**۱۴:۲۴: ملکی، سخنگوی ستاد مدیریت بحران حادثه ساختمان پلاسکو ضمن بیان اینکه وضعیت زیر آوار بحرانی است/انتظار زنده ماندن کسی را نداریم توضیح داد که هنوز کسی را بیرون نکشیده‌ایم. شعله های نهفته همچنان وجود دارند و تقریبا نمی‌توانیم انتظار زنده ماندن کسی را داشته باشیم.

**۱۴:۳۳: محمدرضا بیدخام، مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات از وصل مجدد تلفن‌های محدوده پلاسکو خبر داد. به گفته وی از مجموع حدود ۳۵۰۰ خط که به دلیل قطعی برق با اختلال مواجه شده بودند و از ساعات اولیه صبح امروز امور مربوط به وصل مجدد آنها انجام شد، در حال حاضر تنها ۱۳۰۰ خط مربوط به واحدهای خود ساختمان پلاسکو قطع است.

**۱۴:۴۷: عملیات آوار برداری هم اکنون/عمده عملیات به بخش شمالی و در پارکینگ پاساژ مجاور معطوف شده است/ورود به آن بخش همچنان برای حضور رسانه ها ممنوع است.

**۱۵:۰۹: مصوبات جلسه ستاد مدیریت بحران هنوز تصویب نشده است ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران در رابطه با مصوبات جلسه ستاد مدیریت بحران که ظهر امروز در محل حادثه پلاسکو برگزار شد، گفت: در این جلسه علاوه بر ارائه گزارشات کلی از روند عملیات تعداد امدادرسانی‌ها، پیشنهاداتی مطرح شد اما چون این پیشنهادات قطعی نیست و به تصویب اعضای جلسه نرسیده است، نمی توان در مورد آن اظهار نظر کرد.

**۱۵:۲۰: شهردار شیراز گفت که آتش‌نشانان شیراز آماده اعزام به تهران هستند و در این رابطه افزود: با توجه به این‌که از نیروهای متخصص و توانمندی در شیراز بهره می‌بریم، در صورت نیاز، آماده اعزام نیروهای متخصص آتش‌نشان از شیراز به تهران در مسیر تسریع در اجرای عملیات امدادرسانی و انجام اقدامات کارشناسی هستیم.

**۱۵:۲۶: هاشمی، استاندار تهران با حضور در محل حادثه از ایوان ستاد بحران، روند امدادرسانی را نظاره می‌کند.

**۱۶:۰۱ : هیئت دولت شنبه را عزای عمومی اعلام کرد

**۱۶:۱۴: افزایش دود در پلاسکو

**۱۶:۴۷: دو آتش نشان در حین امدادرسانی در محل حادثه ساختمان پلاسکو مصدوم و به بیمارستان منتقل شده‌اند.
محمد آسترکی آتش نشان ۲۶ ساله، به علت ترومای پا به بیمارستان سینا و مهرداد ربیعی ۳۰ ساله، به دلیل ترومای کتف به بیمارستان بانک ملی منتقل شدند.

**۱۶:۵۲: کشف پیکر۲ آتش‌نشان در زیر آوار دقایقی پیش دو نیم تنه از اجساد آتش‌نشانان از زیر آوار خارج شده و تلاش برای خارج کردن اجساد کامل ادامه دارد.

خبرنگار ایسنا در محل حادثه پلاسکو، مطلع شد که تیم‌های جست‌وجو حین آواربرداری با پیکر دو تن از آتش‌نشانان روبه‌رو شدند که نیمی از بدن آنها از زیر آوار خارج شده و با توجه به تاکیدی که برای سالم خارج شدن اجساد وجود دارد، دستگاه‌های امدادی در تلاشند تا بدون کمترین آسیب‌دیدگی پیکر این افراد را از زیر آوار خارج کنند.

**۱۷:۰۷ : به گزارش خبرنگار اعزامی ایسنا به محل حادثه پلاسکو، یکی از شرکتهای هواپیمایی دقایقی قبل برای امدادگران و آتش‌نشانان بسته‌های پذیرایی آورد.

**۱۷:۱۶: آخرین وضعیت حادثه پلاسکو را رئیس‌پلیس پایتخت تشریح کرد. وی از شهروندان خواست در صورتی که فرد مفقود شده‌ای در حادثه پلاسکو دارند با مراجعه به اداره آگاهی گزارش مفقودی را اعلام کنند. به گفته وی در حال حاضر تعداد مفقودی‌ها در مجموع کمتر از ۲۵ نفر است.

**۱۷:۳۰: به گزارش خبرنگار مستقر ایسنا در محل حادثه، بیش از ۲۵ درصد آوار پلاسکو برداشت شده و عملیات آوار برداری همچنان ادامه دارد.

**۱۷:۳۰: اقبال شاکری رییس کمیته عمران شورای شهر تهران در گفت‌وگویی با ایسنا، ضمن بیان اینکه نقشه جدید موتورخانه تحویل آتش نشانان شد/تلاش آتش نشانان برای دسترسی به پشت منابع سوخت موتورخانه اظهار کرد: به نظر می رسد تعدادی در موتورخانه ساختمان پلاسکو واقع در طبقات منفی محبوس شده‌اند، بر همین اساس نقشه موتورخانه پلاسکو در اختیار آتش نشانان قرار گرفت تا آنها مسیر جدیدی را برای دسترسی به فضای پشت موتورخانه پیدا کنند.

**۱۷:۳۶: بنابر گزارشات ارسالی خبرنگار ایسنا، همچنین رئیس سازمان صداوسیما نیز در محل حادثه پلاسکو حضور یافت.

**۱۷:۳۸: نوربخش ، مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی نیز از تشکیل کمیته‌ای در تامین اجتماعی برای پرداخت مستمری و بیمه بیکاری آسیب دیدگان ساختمان پلاسکو خبر داد. وی افزود: با این اتفاق ۵۸۰ کارگاه تخریب و بیش از۴۰۰۰ کارگر و تعدادی از آتش نشانان که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند آسیب دیده‌اند که مسوول پرداخت مستمری و هزینه درمان و بیمه بیکاری شان بر عهده سازمان تامین اجتماعی است.

**۱۷:۵۴ : نیروی انتظامی هیچ مسوولیتی درخصوص ارائه آمار تلفات و قربانیان حادثه پلاسکو ندارد ساجدی‌نیا، رئیس پلیس تهران ضمن تأیید نکردن خبر مراجعه ۲۵ خانواده به پلیس و اعلام مفقودی یکی از اعضای خانواده‌شان تاکید کرد: تنها مرجع اعلام آمار در این خصوص سخنگوی ستاد مدیریت بحران حادثه پلاسکو است.

**۱۸:۱۵: ورود سگ‌های زنده‌یاب تازه نفس به محل آواربرداری به گزارش ایسنا، در حالی که بخشی از نمای چند تنی ساختمان پلاسکو آواربرداری شد، سگ‌های زنده‌یاب پلیس به محل ساختمان آورده شدند تا احیاناً افرادی که زیر آوار مانده‌اند را جست‌وجو کنند.

به گزارش ایسنا، پس از ورود سگ‌های زنده‌یاب و جست‌وجوی حدود ۶ دقیقه‌ای این سگ‌ها در میان آوار چیزی پیدا نشد و سگ‌ها بار دیگر از محل حادثه خارج شدند تا بیل‌های مکانیکی و جرثقیل‌ها ادامه عملیات آواربرداری را انجام دهند.

**۱۸:۱۹: لحظات نفسگیر جستجو در کارگاه شرقی پلاسکو

**۱۸:۵۱: حرارت در زیر آوار بسیار بالاست/امیدی به زنده یافتن آتش‌نشانان گرفتار در میان آوار نیست

سخنگوی ستاد مدیریت بحران پلاسکو گفت: حرارت در زیر آوار بسیار بالا است و همین وضعیت امیدها را برای زنده یافتن نیروهای آتش‌نشان گرفتار در میان آوار از بین برده است.تاکنون محبوس‌شدن ۲۰ تن از نیروهای آتش‌نشان در میان آوار محرز شده است و اطلاعاتی در مورد مفقود شدن دیگر هموطنان در میان آوار نیست.

**۱۸:۵۵: حضور قالیباف، ساجدی نیا و نجار در محل حادثه

**۱۹:۰۰ مدارس مناطق ۱۹ گانه تهران فردا «تعطیل» نیستند

مسعود ثقفی، رییس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران با تاکیدی دوباره امروز برای دومین بار این خبر را اعلام کرد و گفت: فردا هیچ مدرسه‌ای در مناطق ۱۹ گانه تهران تعطیل نیست. تنها دبیرستان دخترانه امامیه و دبستان امید امام در نزدیکی محدوده ساختمان پلاسکو قرار دارند که درباره تعطیلی آنها نیز تصمیمی اتخاذ نشده است، اما به علت شرایط حاکم اگر لزومی ایجاد شود مدیریت منطقه هماهنگ می‌کند و در هر ساعتی که باشد حتما به والدین و دانش آموزان اطلاع رسانی و اعلام خواهد شد.

**۱۹:۰۹ : اطلاعیه‌های پلیس پایتخت درباره حادثه پلاسکو و به منظور اعلام محدودیت‌های ترافیکی شنبه و به خانواده‌ها و بستگان افراد فقدانی برای پیگیری افراد فقدانی و مراجعه آنان به پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی صادر شد. جزییات این خبر را با کلیک بروی لینک آن قابل مشاهده است.

**۱۹:۲۰: رییس آموزش و پرورش منطقه ۱۲ تهران در گفت‌وگویی با ایسنا، از تعطیلی دو مدرسه (دبیرستان دخترانه امامیه و دبستان امام) محدوده ساختمان پلاسکو بدلیل آلودگی صوتی، گرد و غبار و محدودیت در تردد در روز آتی شنبه ۲ بهمن‌ماه خبر داد.

**۱۹:۳۸: آمادگی بهزیستی برای ارائه خدمت به بازماندگان و آسیب‌دیدگان حادثه پلاسکو به گزارش ایسنا، مهدی میرمحمدصادقی، معاون دفتر مشاوره و امور روانشناختی بهزیستی کشور با حضور در محل حادثه ساختمان پلاسکو گفت: تلاش می‌کنیم تا با استفاده از متخصصان روانشناسی و مشاوران تحت نظارت سازمان بهزیستی به سلامت روان افراد حاضر در این حادثه، بازماندگان و همچنین آسیب‌دیدگان ارائه خدمت داشته باشیم.

**۱۹:۵۷: اقبال شاکری، رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران در گفت‌وگو با ایسنا از ایجاد دسترسی جدید برای نجات محبوس‌شدگان پلاسکو خبر داد و در توضیح آن اظهار کرد: زیرزمین بازارکویتی‌ها که جنب پلاسکو قرار دارد، همتراز با موتورخانه پلاسکو است، لذا تصمیم گرفته شد که با ایجاد حفره در دیواره زیرزمین بازار کویتی‌ها به موتورخانه پاساژ پلاسکو که احتمال داده می‌شود تعدادی از افراد در آن محبوس شده باشند، برسیم.

**۲۰:۰۸: واحدهای مجاور ساختمان پلاسکو

**۲۰:۲۲: ۱۱۴مصدوم در پی حادثه پلاسکو

آخرین خبرها حاکی از آن است که به سه آتش نشان مصدوم امداد رسانی صورت گرفته است که خوشبختانه هر سه در محل درمان شده اند. این سه مصدوم ۴٨ ، ٣٧ و ۴٧ ساله بوده‌اند که دچار سرگیجه و تنگی نفس شده بودند و پس از درمان های اولیه و اکسیژن درمانی توسط اکیپ های اورژانس، به چرخه امدادرسانی بازگشتند. حال این مصدومان در حال حاضر مساعد است و به طور سرپایی در محل درمان شده اند. طبق اعلام اورژانس تهران، بنابراین تعداد کل مصدومان تا ساعت ٢٠ امشب، به عدد ١١۴ نفر رسیده است.

**۲۰:۳۰ : جدیدترین تصویر از محل حادثه

پیشرفت عملیات جستجو و آوار برداری در کارگاه جنوبی پلاسکو؛ همزمان که گروهی از امدادگران در حال هوابر کردن ستون‌های فلزی هستند قیچی مکانیکی فلزات سنگین را برش می‌دهد و بیل مکانیکی آواربرداری را ادامه می‌دهد.

**۲۰:۴۴: آخرین وضعیت امدادرسانی در پلاسکو/مجتمع‌های تجاری اطراف پلاسکو فردا از ساعت ۱۴ تعطیل کنند به گزارش ایسنا، سردار حسین ساجدی نیا رییس پلیس پایتخت گفت: استفاده از پیاده‌روها و مجتمع های تجاری اطراف پلاسکو برای عموم آزاد است اما از کسبه این منطقه می‌خواهیم که از ساعت ۲ بعد از ظهر به بعد مغازه‌های خود را تعطیل کنند تا در تردد نیروهای امدادی سهولت ایجاد شود.

**۲۰:۴۸: دادستان تهران از تشکیل پرونده حادثه ساختمان پلاسکو خبر داد و گفت: با توجه به اینکه امداد و نجات در اولویت اقدامات قرار دارد از اعلام تشکیل پرونده برای این حادثه خودداری کردیم اما از روز گذشته این امر انجام شده و گزارش مقدماتی معاون دادستانی تهیه شده همچنین مدیران این ساختمان شناسایی شده‌اند و قطعاً باید درخصوص موارد ایمنی‌ که رعایت نشده است، پاسخگو باشند.

**۲۰:۴۸: برگزاری جلسه اضطراری شورای شهر بدون حضور خبرنگار در محل حادثه پلاسکو جلسه اضطراری شورای شهر تهران به علت وقوع حادثه فروریختن ساختمان پلاسکو فردا ساعت ٨ صبح در محل حادثه برگزار می شود. بر اساس این گزارش اعلام شده است که این جلسه بدون حضور خبرنگاران و به صورت غیر علنی، برگزار می شود.

**۲۰:۵۲: سید جلال ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در محل حادثه پلاسکو، ضمن بیان اینکه با گذشت بیش از ۳۳ ساعت از زمان ریزش ساختمان پلاسکو عملیات جستجوی آتش‌نشانان بی وقفه در محل ادامه داشته و عملیات آواربرداری نیز سرعت بالایی به خود گرفته است از ادامه عملیات جستجو با گذشت ۳۳ ساعت از ریزش پلاسکو / احتمال شهادت محبوسین قوت گرفت خبر داد.

**۲۱:۰۷ استتار محل حادثه پلاسکو با گونی‌های آبی/ایجاد محدودیت‌ها برای حضور عکاسان و خبرنگاران در محل حادثه

۲۱:۱۲: معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان تهران در این ساعت اعلام کرد که هنوز سرنخی از فوتی ها نیافته‌ایم  درباره برخی خبرهای ضد و نقیض مبنی بر اینکه سگ‌های زنده یاب توانستند مناطق مشکوکی را که محبوسین در آنجا قرار داشتند، شناسایی کنند، گفت: باید توجه کرد که شرایط کاری بسیار سخت است و با آوار شهری بسیاری مواجه‌ایم. همچنین با توجه به دود و گرمای زیادی که وجود دارد، علی رغم تمام تلاش‌ها و با اطلاعاتی که آتش‌نشانان درباره نقاطی که احتمال می‌دادند همکاران‌شان در آن‌جا باشند، به ما دادند، هنوز نتیجه‌ای حاصل نشده است.

**۲۱:۲۲ : روز دوم عملیات پلاسکو، غلبه بیم بر امید به گزارش خبرنگار ایسنا از محل حادثه پلاسکو، دومین روز از عملیات دستگاه‌های امدادی در حادثه پلاسکو به ساعات پایانی خود نزدیک می‌شود اما متاسفانه نه‌تنها خبر امیدبخش از این حادثه منتشر نشد بلکه اجساد جان‌باختگان نیز از محل خارج نشده است.

این در حالی بود که شماری از امدادگران در کارگاه شرقی آواربرداری معتقد بودند که سگ‌های زنده‌یاب بیش از سه بار محل اجساد را شناسایی کرده اما امکان دسترسی به آنان وجود ندارد. همچنین برخی از افراد حاضر در محل حادثه نیز اعلام کردند که محل دفن شمار زیادی از آتش‌نشانان محبوس مشخص شده است و این ادعا زمانی قوت گرفت که با استتار محل حادثه با گونی‌های آبی رنگ، نیروهای پلیس اقدام به تخلیه سریع خبرنگاران از محل حادثه به ویژه کارگاه شرقی آواربرداری و پارکینگ استانبول کردند.

دومین روز از عملیات امدادگران در ساختمان پلاسکو در حالی ادامه دارد که هیچ‌ خبری از سرنوشت محبوسین آوارهای پلاسکو در دست نیست  و باید منتظر ماند و دید که آیا بامداد سومین روز از عملیات آتش‌نشانان در خیابان جمهوری با اخبار خروج اجساد از زیر آوار همراه می‌شود یا خیر؟.