استاندار: مشکلی در اخذ رأی به صورت الکترونیکی در شهر تبریز وجود ندارد / فرماندار:  رای‌گیری انتخابات شورا در برخی شعب به صورت دستی انجام می‌شود
استاندار: مشکلی در اخذ رأی به صورت الکترونیکی در شهر تبریز وجود ندارد / فرماندار:  رای‌گیری انتخابات شورا در برخی شعب به صورت دستی انجام می‌شود

به گزارش قلم پرس از تبریز، استاندار آذربایجان‌شرقی ظهر امروز با حضور در شعبه مسجد آیت‌الله انگجی تبریز، رای خود را به صندوق انداخت. محمدرضا پورمحمدی، پس از شرکت در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: انتخابات از مظاهر و دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی و […]

به گزارش قلم پرس از تبریز، استاندار آذربایجان‌شرقی ظهر امروز با حضور در شعبه مسجد آیت‌الله انگجی تبریز، رای خود را به صندوق انداخت.

محمدرضا پورمحمدی، پس از شرکت در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: انتخابات از مظاهر و دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی و نشانگر اراده سیاسی مردم برای مشارکت در تعیین سرنوشت خود است.

وی افزود: به‌رغم تلاش‌های دشمنان برای دلسرد کردن مردم، ۲۸ خرداد ماه سال ۱۴۰۰ نیز به عنوان یک روز پرشور و حماسی در تاریخ ایران اسلامی ثبت می‌شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی با قدردانی از حضور چشمگیر مردم تبریز و استان در پای صندوق‌های رأی، گفت: این حضور‌ حاکی از این است که مردم، انقلاب و نظام را دوست دارند و در تمام برهه‌های حساس از اهداف و آرمان‌های اسلام و انقلاب دفاع می‌کنند.

پورمحمدی با اشاره به وقفه روی‌داده در آغاز رأی‌گیری در برخی شعب شهر تبریز، یادآور شد: علت این موضوع، تأخیر در ارسال کارت‌های رأی‌گیری به شعب اخذ رأی بود و در حال حاضر این مشکل برطرف شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر مشکلی در اخذ رأی به صورت الکترونیکی در شهر تبریز وجود ندارد، اما تمهیدات لازم پیش‌بینی شده است تا در صورت بروز مشکل، رأی‌گیری به صورت دستی انجام شود.

پورمحمدی گفت: اخذ رأی در انتخابات ریاست جمهوری همچون دوره‌های گذشته به شکل دستی و در انتخابات شورای شهر نیز تنها در شهر تبریز به صورت کاملاً الکترونیکی برگزار می‌شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رأی، خنثی‌کننده تهدیدها و نقشه‌های شوم دشمنان است، متذکر شد: این بار نیز با مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، پاسخ محکم دیگری به یاوه‌گویی‌های دشمنان خواهیم داد.

وی با بیان اینکه از مشکلات و گلایه‌های مردم، آگاه هستیم، ادامه داد: قهر از صندوق رأی، راهکار حل مشکلات نیست؛ بلکه این حضور حداکثری و انتخاب رئیس جمهور با رأی بالاست که می‌تواند زمینه رفع مشکلات را فراهم کند.

پورمحمدی اذعان داشت: رئیس جمهوری که با بیشترین رأی مردمی انتخاب می‌شود از قدرت چانه‌زنی و تصمیم‌گیری بیشتر و بهتری در موضوعات ملی و بین‌المللی برخوردار خواهد بود.

استاندار آذربایجان‌شرقی همچنین از مردم استان خواست که رأی دادن را به ساعات پایانی موکول نکرده و شیوه‌نامه‌های بهداشتی را هنگام حضور در شعب اخذ رأی رعایت کنند.

رای به صورت دستی در انتخابات شورا

بهروز مهدوی، فرماندار تبریز دقایقی پیش با اشاره به اینکه مشکلاتی در برخی شعب اخذ رای در سطح شهر رخ داده است، خاطرنشان کرد: برای حل این مشکل امکان رای دادن به صورت دستی فراهم شده و مردم هیچ دغدغه‌ای در این خصوص نداشته باشند؛ چراکه هم آراء دستی و هم آراء الکترونیکی در پایان انتخابات محاسبه خواهد شد.

وی بیان داشت: به دلیل تاخیر در ارسال کارت‌های الکترونیکی از تهران به تبریز و طولانی بودن پیکر بندی، مشکلاتی در رای‌گیری الکترونیکی در برخی شعب تبریز رخ داد؛ اما تحت هیچ شرایطی انتخابات متوقف نخواهد شد و تا رفع مشکل از تعرفه‌های دستی برای رای‌گیری استفاده می‌شود.

مهدوی با بیان اینکه پیش.بینی‌های لازم برای هر شرایطی انجام شده است، ادامه داد: این موضوع پیش‌بینی شده بود که در صورت مواجهه با مشکلاتی در روند اخذ رای به صورت الکترونیکی، تمام شعبات اخذ به صورت دستی به رای‌گیری ادامه دهند.

گزارش خبرنگاران فارس حاکی است، در بیشتر شعب در مناطق بهار، راه‌آهن و برخی مناطق تبریز آرا همچنان به صورت دستی انجام می‌شود.

انتهای پیام/۶۰۰۰۱/س