استاد موسیقی آذربایجانی درگذشت
استاد موسیقی آذربایجانی درگذشت

‘ حسن هرگلی ‘ مشهور به حسن دمیرچی از استادان بنام موسیقی آذربایجانی امروز / یکشنبه/ در بیمارستان عالی نسب تبریز درگذشت. به گزارش قلم پرس به نقل از ایرنا، این فعال فرهنگی و هنری در سال ۱۳۲۰ در محله کوچه باغ تبریز متولد شد و پس از تحمل دوره بیماری ۴۰ روزه و مشکلات […]

‘ حسن هرگلی ‘ مشهور به حسن دمیرچی از استادان بنام موسیقی آذربایجانی امروز / یکشنبه/ در بیمارستان عالی نسب تبریز درگذشت.

به گزارش قلم پرس به نقل از ایرنا، این فعال فرهنگی و هنری در سال ۱۳۲۰ در محله کوچه باغ تبریز متولد شد و پس از تحمل دوره بیماری ۴۰ روزه و مشکلات قلبی و مغزی امروز دار فانی را وداع گفت.
حسن دمیرچی که به دلیل فعالیت های چندین ساله در عرصه موسیقی آذربایجانی به ‘ حسن آذربایجان ‘ شهرت داشت، بنیانگذار موسسه موسیقی آذربایجان و مولف کتاب ‘آذربایجان موسیقی مکتبی’ (مکتب موسیقی آذربایجان)، ‘آذربایجان موغاملاری’ (مقام های آذربایجان) و مجموعه اشعار’ است.
از این استاد برجسته موسیقی آذربایجانی ۲ فرزند پسر و ۲ فرزند دختر به یادگار مانده است.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، ضمن تسلیت درگذشت استاد حسن دمیرچی به خانواده وی و جامعه هنرمندان آذربایجان، گفت: وی از جمله چهره های شناخته شده عرصه هنر و فعال موسیقی آذربایجان بود.
رحیم شهرتی فر اظهار کرد: استاد دمیرچی پس از مدتی بیماری و بستری در بیمارستان عالی نسب و با وجود تلاش های بی وقفه تیم پزشکی و کادر درمانی، متاسفانه امروز فوت کرد.
گفتنی است ، مراسم تشییع و تدفین استاد دمیرچی ساعت ۱۲ ظهر فردا / دوشنبه/ در آرامستان وادی رحمت تبریز برگزار و در قطعه هنرمندان به خاک سپرده می شود.