اسامی کاندیداهای اصلاح‌طلب در شهرستان‌های آذربایجان‌شرقی اعلام شد
اسامی کاندیداهای اصلاح‌طلب در شهرستان‌های آذربایجان‌شرقی اعلام شد

رئیس شورای اصلاح‌طلبان استان آذربایجان‌شرقی اسامی کاندیداهای اصلاح‌طلب در سایر شهرستان‌های این استان در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را اعلام کرد. به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس، سعید پورشریفی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس بررسی­‌های صورت گرفته از سوی شورای اصلاح‌طلبان در شهرستان‌ها و استان کاندیداهای اصلاح‌طلب علاوه بر […]

رئیس شورای اصلاح‌طلبان استان آذربایجان‌شرقی اسامی کاندیداهای اصلاح‌طلب در سایر شهرستان‌های این استان در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را اعلام کرد.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس، سعید پورشریفی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس بررسی­‌های صورت گرفته از سوی شورای اصلاح‌طلبان در شهرستان‌ها و استان کاندیداهای اصلاح‌طلب علاوه بر حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو در ۷ حوزه انتخابیه دیگر این استان در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی انتخاب شدند.

وی با بیان اینکه بنا به برخی ملاحظات اصلاح‌طلبان در ۵ حوزه انتخابیه، شبستر، بناب ، ورزقان، مراغه و عجبشیر، ملکان کاندیدایی معرفی نکرده است گفت: شورای اصلاح‌طلبان استان ضمن احترام به سایر کاندیداها در حوزه انتخابیه اهر و هریس: بیت‌الله عبدالهی، میانه: حافظ شورچی و محمد حسین بهبودی، سراب: مجید نصیرپور، کلیبر: کریم فخر آذر و حوزه انتخابیه هشترود و چاراویماق: غفار اسماعیلی به عنوان کاندیداهای این شورا معرفی کرده است.

پورشریفی افزود: همچنین در حوزه‌های انتخابیه بستان‌آباد نوری و در حوزه انتخابیه مرند و جلفا کریم شافعی را به عنوان کاندیدای مورد حمایت شورای اصلاح‌طلبان استان معرفی کرده‌اند.

رئیس شورای اصلاح‌طلبان آذربایجان‌شرقی ضمن دعوت از اقشار مختلف مردم برای حضور حداکثری در انتخابات مجلس هفتم افزود: شورای اصلاح ­طلبان استان پیش از این در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو دکتر مسعود پزشکیان، میرعلی اصغر الموسوی، حجت‌ الاسلام و المسلمین عباس عباس‌زاده، دکتر محمدرضا اسلامی، زهرا ساعی و مهندس شهاب‌الدین بی‌مقدار به عنوان کاندیداهای اصلاح طلبان معرفی کرده بودند.

آذربایجان شرقی با جمعیت سه میلیون و ۸۰۰ هزار نفر دارای ۱۳ حوزه انتخابیه و ۱۹ کرسی در مجلس شورای اسلامی است که به همراه استان اصفهان پس از تهران بیشترین تعداد نماینده را در پارلمان کشور دارد.

از مجموع جمعیت این استان دو میلیون و ۹۰۹ هزار و ۲۰۸ نفر واجد شرایط رای هستند.

حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو با ۶ کرسی در مجلس شورای اسلامی و ۱۶۱ نامزد بیشترین و موثرترین حوزه انتخابیه آذربایجان شرقی است. از مجموع ۶۲۱ نامزد دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در آذربایجان شرقی در نهایت ۳۶۵ نفر تایید صلاحیت شدند.

شورای اصلاح‌طلبان استان آذربایجان‌شرقی متشکل از ۲۸ گروه و حزب سیاسی اصلاح‌طلب و با حضور ۱۰ شخصیت سیاسی و فعال اصلاح‌طلب در این استان شکل گرفته است.