از ردصلاحیت هیچ کس خوشحال نمی‌شوم اما تابع قانون هستیم /ملاک ما لیست شورای نگهبان است
از ردصلاحیت هیچ کس خوشحال نمی‌شوم اما تابع قانون هستیم /ملاک ما لیست شورای نگهبان است

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: کسانی که برای واگذاری ماشین سازی سر و صدا کردند چه کاری توانستند انجام دهند؟ واگذاری را قانون تعیین می‌کند اما اگر بنا بر واگذاری ماشین‌سازی باشد رعایت حقوق کارگران و حفظ برند ماشین‌سازی ضروری است. به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس، اسماعیل جبارزاده امشب در نشست خبر با […]

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: کسانی که برای واگذاری ماشین سازی سر و صدا کردند چه کاری توانستند انجام دهند؟ واگذاری را قانون تعیین می‌کند اما اگر بنا بر واگذاری ماشین‌سازی باشد رعایت حقوق کارگران و حفظ برند ماشین‌سازی ضروری است.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس، اسماعیل جبارزاده امشب در نشست خبر با اصحاب رسانه، در خصوص بحث کاهش میزان ساخت و سازها و همچنین رکود صنعت ساختمان از جمله مشکلاتی است که در همه جا وجود دارد و با توجه به اینکه صنایع بسیاری همچون سیمان و فولاد و و به تبع آن اشتغال به آن بستگی دارد در همین زمینه به بحث عمران شهرداری‌ها  و دهیاری‌ها توجه شده و در سال گذشته ۱۰۰ هزار میلیارد تومان و در سال جاری تاکنون ۷۰ میلیارد تومان به دهیاری‌ها اختصاص یافته است.

اختلاف بین دستگاه‌های استان ممنوع

وی افزود: همه هم و غم ما حمایت از شهرداری‌ها بوده و شاهد هستیم که به خاطر این همکاری‌های شهرداری تبریز روان‌تر از دیگر ارگان‌ها امروز کار می‌کند.

وی ادامه داد: در گذشته در حوزه پروژه‌های عمرانی توجه مناسبی نشده بود اما در دولت تدبیر و امید با توجه به اینکه در تنگنای مالی بیشترین تخصیص‌ها را برای پروژه‌های عمرانی داشته و این مسئله به صورت جدی پیگیری می‌شود بطوری که برای مترو تبریز ۳۰۰ میلیارد تومان از سهم دولت، ردیف بودجه تعریف شده است.

شراط استاندار برای واگذاری ماشین سازی تبریز/ هیچ کارگری نباید در واگذاری‌ها بیکار شود

استاندار آذربایجان شرقی در خصوص بحث واگذاری کارخانه ماشین‌سازی تبریز گفت: به عنوان نماینده دولت نسبت به حفظ برند و افزایش کیفیت تولیدات و همچنین حضور یکایک کارگران حساس هستیم و دوست نداریم هیچ کارگری در اثر واگذاری از کار بیکار شود و اینکه باید واگذار شود یا نشود قانون مشخص می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: به عنوان نماینده دولت در استان در این خصوص دو شرط داریم، شرط اول این است که کسی که این واحد را تحویل می‌گیرد باید اهلیت داشته و سرمایه خوبی را برای نوسازی و خریداری ماشین آلات پیشرفته وارد واحد کند.

جبارزاده ادامه داد: دوم اینکه ما به عنوان نماینده دولت و ناظر در جلسه واگذاری باید حضور داشته باشیم تا هیچ یکی از کارگران این واحد به بهانه واگذاری بیکار نشوند.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که برای واگذاری ماشین سازی سر و صدا کردند چه کاری توانستند انجام دهند؟ واگذاری را قانون تعیین می‌کند اما اگر بنا بر واگذاری ماشین‌سازی باشد رعایت حقوق کارگران و حفظ برند ماشین‌سازی ضروری است.

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: ماشین‌سازی چه واگذار شود و چه نشود خواسته ما حفظ تولید و حقوق کارگر و ارتقای تجهیزات است و ما از آن حمایت می‌کنیم.

از ردصلاحیت هیچ کس خوشحال نمی‌شوم اما تابع قانون هستیم /ملاک ما لیست شورای نگهبان است

وی در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص عدم اظهار نظر در مورد رد صلاحیت‌ها گفت: در خصوص رد صلاحیت هر فردی ناراحت می‌شویم و دوست نداریم کسی رد صلاحیت شود و علاقمند به حضور گسترده افراد با سلائق و تفکرات متفاوت هستیم.

وی گفت: از ردصلاحیت هیچ کس خوشحال نمی‌شوم اما تابع قانون هستیم و از حضور همه سلایق استقبال می‌کنیم و ملاک ما لیست شورای نگهبان است

استاندار آذربایجان‌شرقی، گفت: ما مجری قانون هستیم و پایبندی به قانون وظیفه ما است و در این خصوص بر اساس لیستی که وزارت کشور به ما می‌دهد عمل می کنیم  اما امیدواریم با اصلاح قانون انتخابات و ورود احزاب به انتخابات این مشکل رفع شود، چرا که با ورود احزاب ما به اشخاص رای نخواهیم داد بلکه به احزاب رای خواهیم داد.

وی با تاکید بر اینکه قانون انتخابات باید مدرن و متناسب با اصول حاکم بر نظام‌های پارلمانی باشد، افزود: من به عنوان استاندار نماینده دولت در استان هستم و نماینده احزاب در استان نیستم، تا هر اتفاقی در استان می‌افتد آن را تحلیل کنم، استاندار موفق کسی است که بتواند سیاست‌های ابلاغی دولت را به صورت تمام و کمال اجرا کند.

جبارزاده با بیان اینکه ایران تنها کشوری است که نظام پارلمانی دارد اما بدون احزاب، گفت: طبیعتا شورای نگهبان فرصت احراز صلاحیت این تعداد کاندیدا را ندارد و تا زمانی که احزاب تعیین تکلیف نشوند بحث صلاحیت‌ها ادامه خواهد داشت و این مشکل را باید ریشه‌ای حل کنیم و مهم‌ترین راه آن نهادینه شدن احزاب به عنوان لازمه نظام پارلمانی است

جبارزاده تاکید کرد: بنا نیست هر اتفاقی در استان می‌افتد ما نیز یک پای قضیه باشیم، برای موفقیت در امور باید هر کسی در جای خود عمل کند.

وی در خصوص بحث اشتغال در استان با بیان اینکه شاغلان استان درسال ۸۵ بیشتر از سال ۹۰ بود،گفت: در سال گذشته ما همه تلاش خود را کردیم تا آمار اشتغال کاهش نیابد و در این زمینه نیز قدم بر می‌داریم و مشکل بیش از ۳۰ واحد که وضعیت بحرانی داشتند را رفع کردیم و در کنار بخش خصوصی  برای حفظ و افزایش واحدهای تولیدی و به تبع ان اشتغال در استان هستیم.

پسابرجام، فرصت تقسیم فرصت‌هاست/ اشتغال با بودجه نفت نمی‌شود

استاندار آذربایجان‌شرقی باد بیان اینکه پسابرجام، فرصت تقسیم فرصت‌هاست، گفت: سرمایه‌گذاری خارجی و انتقال سرمایه‌های خارجی به کشور عین امنیت است.

وی تصریح کرد: اشتغال با بودجه نفت محقق نمی‌شود و دولت در بحث سرمایه‌گذاری خارجی حساب ویژه‌ای روی آذربایجان‌شرقی باز کرده است.

جبارزاده با اشاره به تدوین سند تدبیر توسعه استان بر اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و متکی بر واقعیت‌ها و پتانسیل‌های استان و با نگاه تولید صادرات‌محور، اظهار داشت: اگر سیستم بانکی در کنار بخش تولید نباشد هیچ کدام از پروژه‌ها و اهداف این سند امکان تحقق ندارد، از این رو از همه بانک‌های استان در راستای اجرایی کردن این سند انتظار همراهی داریم.

وی افزود: در مقابل حمایت از سیستم بانکی جزو سیاست‌های همیشگی ماست و به عنوان مدیریت استان اعلام می‌کنم که در کنار بانک‌های خصوصی و دولتی هستیم تا آنها بتوانند مسئولیت خود را به عنوان بنگاه مالی ایفا کنند.

آب رود ارس از نظر شرب آلوده نیست/موضوع آلودگی توسط کشورهای همسایه توسط آب و منطقه‌ای و محیط زیست کاملا رصد می‌شود

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه سلامت رود ارس جزو مهم‌ترین مسائل استان است، گفت: آب رود ارس از نظر شرب آلوده نیست، با این حال موضوع آلودگی توسط کشورهای همسایه توسط آب و منطقه‌ای و محیط زیست کاملا رصد می‌شود.