از آقای رئیسی تقاضا داریم «ربا» را حذف کند
از آقای رئیسی تقاضا داریم «ربا» را حذف کند

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، محمدرضا صباغیان نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۹ خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی، در نطق میان دستور خود اظهار داشت: ربا اقتصاد را نابود می کند؛ متاسفانه سودهای بانکی چیزی جز ربا نیست و خانواده ها را بدبخت، ورشکسته و بیچاره می کند؛ […]

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، محمدرضا صباغیان نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۹ خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی، در نطق میان دستور خود اظهار داشت: ربا اقتصاد را نابود می کند؛ متاسفانه سودهای بانکی چیزی جز ربا نیست و خانواده ها را بدبخت، ورشکسته و بیچاره می کند؛ چرا که همه ما عملکرد بانک ها را می بینیم و حتی خود بانک ها هم ورشکسته هستند منتهی برای مردم و کارشناسان مشخص نیست؛ قطعا ربا برکت را از بین می برد؛ لذا از آقای رئیسی تقاضا داریم بحث ربا را حذف کنند؛ ناگفته نماند که کشورهای موفق ربا را از اقتصادشان حذف کردند.

وی افزود: همه ما مناظره های انتخاباتی را مشاهده کردیم و مسائل و مشکلات هم مطرح و راهکارهایی نیز ارائه گردید که مجموعا مورد مطلوب بودند، اما یکسری از مشکلات اساسی که در جامعه وجود دارد مطرح نشد یا اگر هم مطرح شد بسیار کم رنگ از کنار آن عبور شد.

نماینده مردم مهریز و بافق و بهاباد و خاتم و ابرکوه در مجلس افزود: بنده اگر کاندیدای ریاست جمهوری شده بودم برای حل کردن چنین مسائلی بود؛ اگرچه احراز صلاحیت اینجانب صورت نگرفت و بنده هم تسلیم قانون شدم، اما نتوانستم برنامه های خودم را بیان کنم؛ لذا در این چند دقیقه سعی خواهم کرد برخی از نکاتی که مد نظر بوده را عرض کنم و انشالله که به سمع آقای رئیسی برسد.

صباغیان ادامه داد: وی تصریح کرد: قانون ریل و مسیری است که همه طرح ها و برنامه ها روی آن اجرا می شود اگر این ریل سسست باشد تمام طرح ها و برنامه ها شکست می خورد و مشکلی که ما با آن مواجهه هستیم؛ لذا باید به قانون احترام گذاشت و طبیعتا با این کار مشکلات حل می شود؛ ضمن اینکه باید از ظرفیت تشکل ها و نهادهای مردم بهره لازم را برد تا پل ارتباطی بین دولت و مردم شکل بگیرد تا مشکلات جامعه حل شود.

وی اظهار کرد: نمایندگان محترم! امروز سرطان و مشکلات ما مثلثی به نام ربا، رشوه و قانونگریزی است و هدف من هم مبارزه با این سه موضوع بود؛ البته هدف دیگرم اصلاح ساختار کشور است و اما دوستان! چیزی که سیاست را آلوده می کند رشوه است و در هر جامعه ای که رشوه پیدا شد و می خواهد آن کشور ایران باشد یا هر کشور دیگری و یا آن رئیس جمهور حسن روحانی باشد و یا اینکه آقای رئیسی یا احمدی نژاد و دیگران باشد به هر نحوی در قالب رشوه، سهام، مشارکت و حتی هدیه و کادو باعث می شود جامعه دچار بی عدالتی شود و حق عده زیادی از افراد از بین برود، آنقدر این موضوع منفور است که اکثر ملت ها، کشورها و آئینها آن را منفور می دانند  و مجازات های سختی را برای آن در نظر گرفتند.

این نماینده مردم در مجلس بیان کرد: در حکومت ایران باستان در تاریخ آمده است که کمبوجیه فرمان داد تا پوست قاضی فاسدی را زنده زنده کندند و این پوست را بر جای نشستن قاضی در محکمه گستردند و آن گاه فرزند همان قاضی را بر مسند قضا نشانید تا پیوسته داستان پدر را بخاطر داشته باشد و از راه راست منحرف نشود این مجازات رشوه بوده است در چین امروزه در یک سقفی حکمش اعدام است؛ این سوال وجود دارد که آیاد در جامعه ما رشوه وجود دارد یا نه؟ لذا برای برای این موضوع در صحبت های کاندیداها چیزی مطرح نشد.

صباغیان بافقی تاکید کرد: چه بسیار پروانه ها و مجوزها، استخدام ها و وام ها و تسهیلات به دلیل رشوه که امروز در قالب کادو و هدیه وجود دارد، متاسفانه امروز این بلا و بیماری دامن گیر جامعه شده است و اگر این موضوع را آقای رئیسی توجه نکنند علی رغم همه خوبی هایشان به اهداف نخواهند رسید؛ لذا پیشنهاد بنده این بوده که در مجلس فراکسیون مبارزه با رشوه تشکیل شود، امروزه به راحتی یک نفر بخواهد صورت حسابی را امضا کند می گوید چند سکه می خواهم یا آقایی در دادگاه می گوید داستانم دوست داشتند به من این ها را هدیه بدهند و چنین مسائلی درد جامعه ما است.

انتهای پیام/