ارز همراه حجاج متناسب با روزهای اقامت آنان در عربستان نیست/از دولت می خواهیم ارز همراه حجاج را افزایش دهد
ارز همراه حجاج متناسب با روزهای اقامت آنان در عربستان نیست/از دولت می خواهیم ارز همراه حجاج را افزایش دهد

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: ۲۰۰ دلار اختصاص یافته برای ارز همراه حجاج متناسب با روزهای اقامت آنان در عربستان نیست و از این رو از دولت می خواهیم تا ارز همراه زائران بیت الله الحرام را افزایش دهد. به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، حجت […]

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: ۲۰۰ دلار اختصاص یافته برای ارز همراه حجاج متناسب با روزهای اقامت آنان در عربستان نیست و از این رو از دولت می خواهیم تا ارز همراه زائران بیت الله الحرام را افزایش دهد.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر در برنامه «گفتگوی ویژه خبری» شبکه دو سیما افزود: در حالی که مسافران سفرهای تفریحی ۵۰۰ تا هزار یورو می گیرند، حاجیان برای اقامت ۳۵ تا ۴۰ روزه در عربستان نیازمند یک حداقل ارز همراه هستند.

وی گفت: ارز مورد نیاز برای مسکن، تغذیه، تدارکات و حمل و نقل حجاج ایرانی با مصوبه دولت در اسفند ۹۶ به نرخ ۳۸۸۳ تومان به ازای هر دلار خریداری شد.

قاضی عسکر با انتقاد از برخی مباحث در فضای مجازی با عنوان حج یارانه ای افزود: این مسئله به هیچ وجه درست نیست و ظلم به حاجیان ایرانی است.

سرپرست زائران ایرانی از حاجیان خواست همچون سالهای گذشته از طرح مباحث تفرقه افکنانه در حج خودداری کنند و با توجه به داعیه دار بودن جمهوری اسلامی در وحدت امت اسلامی بر روی این موضوع تمرکز کنند.

وی گفت: ۱۰ هزار و ۳۵۰ زائر ایرانی امسال از اهل سنت هستند که باعث عزت جمهوری اسلامی و مبلغان کشورمان خواهند بود.

قاضی عسکر افزود: پس از حج پارسال ۲۶ کمیته آسیب شناسی تشکیل شد و تلاش شده با بهره گیری از نقطه نظرات کارشناسی این کمیته ها​ آسیب های پارسال در حج ۹۷ دیده و تکرار نشود.