اردوغان: مردم ترکیه در انتخابات به تمام دنیا درس دموکراسی دادند
اردوغان: مردم ترکیه در انتخابات به تمام دنیا درس دموکراسی دادند

اردوغان در اولین سخنرانیش بعد از پیروزی در انتخابات گفت مردم ترکیه با تقریبا ۹۰ درصد مشارکت در انتخابات درس دموکراسی به تمام کشورهای جهان داده‌اند. به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان در اولین سخنان خود پس از اعلام نتایج غیررسامی انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی از مردم به خاطر […]

اردوغان در اولین سخنرانیش بعد از پیروزی در انتخابات گفت مردم ترکیه با تقریبا ۹۰ درصد مشارکت در انتخابات درس دموکراسی به تمام کشورهای جهان داده‌اند.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان در اولین سخنان خود پس از اعلام نتایج غیررسامی انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی از مردم به خاطر حضور گسترده در انتخابات کشور تشکر کرد و گفت: دراین کشور اجازه نخواهیم داد کسی به خاطر نژاد٬ طرز فکر٬ لباس و سبک زندگی یا به هر دلیل دیگری تحقیر یا  آزادی و حقوقش محدود شود.

مشروح سخنان رئیس جمهور ترکیه بدین شرح است: نتایج غیررسمی انتخابات مشخص شده است. بر اساس نتایج مردم کشورمان مسئولیت ریاست جمهوری و قوه مجریه را به بنده اعطا کرده است.

-از خداوند متعال می خواهم که انتخابات ۲۴ ژوئیه برای ترکیه و ملتم خیر و برکت به همراه داشته باشد.

– پیروزی دموکراتیک ۲۴ ژوئن را بار دیگر به مردم‌مان تبریک می گویم

– مردم ترکیه با تفویض مسئولیت قوه مقننه به ائتلاف جمهور و حزب عدالت و توسعه، وظیفه بزرگی را بر دوش ما محول کرده است.

– مردم ترکیه با تقریبا ۹۰ درصد مشارکت در انتخابات به تمام دنیا درس دموکراسی داده اند.

-از اینکه انتخابات در سراسر کشورمان با بلوغ بزرگی به پایان رسید خرسندیم.

-امیدوارم که هیچ کسی به دلیل عدم موفقیت خود سعی در بدنام کردن سیستم انتخاباتی و دموکراسی قدرتمند کشورمان نکند.

-حفاظت از صندوق‌های رای و آزادی انتخاب٬ مبین نیروی دموکراسی ترکیه است.

– تلاش‌هایمان در راستای دستیابی کشورمان به اهداف ۲۰۳۰ است.

– به تلاش خود برای ارتقای ترکیه به سطوح بالاتر در هر زمینه ای ادامه خواهیم داد.

– دیگر وقت آن است که تنش و بحث های صورت گرفته در طول دوره انتخابات را پشت سر گذاریم و بر روی آینده کشور مان تمرکز کنیم.

– بدون شک قدمی از دست آوردهای اقتصادی و دموکراتیک کشورمان که طی ۱۶ سال مبارزه با محافل قدرت، کودتاچیان و فرصت طلبان سیاسی و اقتصادی به دست آمده عقب نشینی نخواهیم کرد.

– شهروندان‌مان که در گذشته به هر دلیلی مورد تبعیض قرار گرفته اند به عنوان شهروند درجه یک این کشور به بهره مندی از تمام امکانات، از دموکراسی گرفته تا اقتصاد، ادامه خواهند داد.

-از کسانی که مشارکت در انتخابات کشورشان به ۵۰ درصد هم نمی‌رسد و علی‌رغم این مساله خودشان را دموکراتیک می‌نامند و نتایج انتخابات ما را با تعجب دنبال می کنند دعوت می‌کنم نتایج این انتخابات را با دقت مطالعه کنند.

-تا زمانیکه ترکیه ای که از چنگال قیم مآبان، کودتاچیان، سوءاستفاده گران سیاسی- اقتصادی، دسته جات تبهکار خیابانی وگروههای تروریستی آزاد کرده ایم را به یکی از ۱۰ کشور بزرگ جهان تبدیل نکنیم توقف و استراحتی نخواهیم داشت.