ارتش جمهوری اسلامی ایران ارتش اسلام و نظام اسلامی است و به کل ملت بزرگ ایران تعلق دارد
ارتش جمهوری اسلامی ایران ارتش اسلام و نظام اسلامی است و به کل ملت بزرگ ایران تعلق دارد

رییس جمهوری، ارتش جمهوری اسلامی ایران را ارتشی مردمی، مکتبی، ملی و گوش به فرمان رهبری معظم انقلاب خواند و تاکید کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران ارتش اسلام و نظام اسلامی است و به کل ملت بزرگ ایران تعلق دارد و متعلق به این حزب، جناح و یا این گروه و آن گروه نیست. حجت […]

رییس جمهوری، ارتش جمهوری اسلامی ایران را ارتشی مردمی، مکتبی، ملی و گوش به فرمان رهبری معظم انقلاب خواند و تاکید کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران ارتش اسلام و نظام اسلامی است و به کل ملت بزرگ ایران تعلق دارد و متعلق به این حزب، جناح و یا این گروه و آن گروه نیست.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز یکشنبه در مراسم بزرگداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، اقتدار را به معنای قدرت مشروع و مقبول دانست و اظهارداشت: امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران و سایر نیروهای مسلح، محبوب دل و مقبول اذهان مردم و مورد اعتماد کشور هستند.

دکتر روحانی با اشاره  به مقاومت دلیرانه نظامیان ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس گفت: اگر ارتش جمهوری اسلامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی و بسیج مقتدر در دوران دفاع مقدس در برابر متجاوزان نمی ایستادند، امروز سرنوشت دیگری در انتظار مردم ما بود.

رییس جمهوری تصریح کرد:اگر امروز قدرتهای استکباری و مزدورانشان در منطقه نمی توانند چشم طمعی به جمهوری اسلامی ایران  و نگاه خیانت آمیزی به این ملت داشته باشند،به خاطر نیروهای مسلح مقتدر ایران اسلامی است

دکتر روحانی با تاکید بر اینکه «ارتش جمهوری اسلامی ایران از میهن، نظام ، قانون و حیثیت وجان ملت و منافع و مصالح ملی دفاع می کند»، گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران آزمون خود را در روزهای پایانی سال ۵۷ و ماههای اولیه  سال ۵۸ در برابر توطئه ها  و در جنگ تحمیلی نیز با مقاومت در برابر ارتش عفلقیان به خوبی نشان داد.

رییس جمهوری افزود: ملت ما امروز افتخار می کند که دارای ارتشی توانمند، مقتدر و با انگیزه های اسلامی است که به فکر منافع ملی است و از مرزهای جغرافیایی، سیاسی، فرهنگی و ایمان به خوبی حفاظت و حراست می کند.

دکتر روحانی در ادامه شعار انحلال ارتش در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی را توطئه ای علیه اقتدار ملی و مرزهای ایستادگی مقاومت ملت ایران در برابر تجاوزات احتمالی خواند و تاکید کرد: با بصیرت حضرت امام (ره ) و نام گذاری روز ارتش، این توطئه بزرگ خنثی و ارتش مستحکم شد.

رییس‌ جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود اظهارداشت: نیروهای مسلح به عنوان قدرت سخت و دستگاه دیپلماسی به عنوان قدرت نرم هر دو هدف واحدی را دنبال می‌کنند و آن هدف تأمین امنیت ملی، اقتدار و ثبات و توسعه ایران اسلامی است.

دکتر روحانی با گرامی داشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و تبریک آن به فرماندهی کل قوا و ملت بزرگ ایران تأکید کرد: در یک دست ما کتاب، منطق، تدبیر و عقلانیت و در دست دیگرمان شمشیر است و این دو در کنار هم هستند.

رییس‌ جمهوری تصریح کرد: ‌اگر نیروهای مسلح برای آن است که اگر متجاوزی به سوی منافع ملی کشورمان دست درازی کرد آن دست را قطع کند، دیپلماسی هم در میدان مذاکره به دنبال حفظ حقوق ملت ایران می‌باشد و همانطوری که نیروهای مسلح در هشت سال دفاع مقدس به خوبی از حقوق ملت ایران دفاع کردند دیپلمات‌های ما نیز در صحنه مذاکره در برابر قدرت‌های جهانی با کمال شهامت، ایمان و اقتدار از حقوق ملت ایران دفاع کرده و قطعنامه‌های ظالمانه‌ را ملغی و از داشتن توان دفاعی مان به خوبی دفاع کردند تا جایی که حتی دشمنان مان نیز اذعان دارند که قدرت و توان نظامی و موشکی ایران ارتباطی به برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ ندارد.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه «در مذاکرات به خوبی تصریح شده که قدرت نظامی ایران در برابر توطئه‌ها باید حفظ گردد»، تأکید کرد: آن کسی که می‌گوید نیازی به قدرت سخت نداریم ساده‌لوح است و آن که می‌گوید قدرت نرم نیاز نداریم نگاهش کوتاه‌بینانه است.

دکتر روحانی با بیان این که همه در کنار هم و در داخل یک کشتی قرار داریم و یک نفر این کشتی را هدایت می‌کند، اظهار داشت: ما دارای رهبر، دولت، قانون و ملت واحد هستیم و همه  در کنار هم قرار داریم حتی اگر سلیقه ما در گفتار و رفتار مشابه هم نباشد اما قطعاً اهداف ما یکسان است و در مسیری حرکت می‌کنیم که پایان آن حفظ حقوق ملت ایران و دستاوردهای ملی است.

رییس‌ جمهوری با تأکید بر این که قدرت نظامی، سیاسی و اقتصادی ایران علیه کشورهای همسایه و جهان اسلام نیست، اظهار داشت: همانطوری که در اجلاس سران کشورهای اسلامی به صراحت اعلام کردم ایران قدرت کشورهای اسلامی را قدرت خود و قدرت خود را قدرت این کشورها می‌داند.

دکتر روحانی اذعان کرد: آن روز که بغداد و دمشق در برابر تروریست‌ها در خطر بود این جمهوری اسلامی ایران بود که به ندای ملت و دولت این کشورها پاسخ مثبت داد و با اعزام مستشاران از دروازه‌های بغداد و دمشق و حرم‌های مطهر دفاع کرد.

رییس‌ جمهوری تأکید کرد: در اجلاس سران اعلام کردم که اگر فردا پایتخت شماها نیز توسط تروریست‌ها و صهیونیست‌ها  در خطر قرار بگیرد آن قدرتی که به تقاضای شما پاسخ مثبت خواهد داد جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

دکتر روحانی تصریح کرد: دشمن خیال نکند که در میان ملت ایران، دولت و نیروهای مسلح کشورمان شکافی وجود دارد ما همه انگشتان یک دست و اعضای یک پیکر رشید و توانمندی به نام ملت ایران هستیم و امروز مقتدرتر از هر زمان دیگر از کشور و منافع خود دفاع می‌کنیم.

رییس‌ جمهوری گفت: توطئه‌گران بدانند که قدرت نیروهای مسلح ایران علیه کشورهای همسایه مان نیست بلکه قدرت ما برای دفاع از ایران اسلامی و به معنای بازدارندگی فعال است البته در برابر تهدید ما هم تهدید می‌کنیم، در برابر تجاوز دیگران دست آنها را قطع خواهیم کرد اما منطق ما به ویژه با همسایگان منطق صلح، اخوت و برادری است.

دکتر روحانی اظهار داشت: آن روزی که نیروی دریایی، هوایی و زمینی ارتش در دوران جنگ تحمیلی برابر متجاوزین ایستادگی کرد حکمت سخنان امام راحل (ره) بیش از پیش نمایان گردید و افتخارآفرینان بزرگی همچون صیاد شیرازی، نامجو، فکوری، ستاری، بابایی، شیرودی و کشوری به صحنه آمده و با نثار خون، ایثار و فداکاری از کشور حراست و حفاظت نمودند.

رییس شورای عالی امنیت ملی اضافه کرد: امام فرمودند یا یک فرد در ارتش می‌ماند و یا به حزب و گروهی تعلق می‌یابد و اگر در حزب و جناحی باشد نباید در ارتش حضور داشته و اگر در ارتش است نباید در جناح و حزبی باشد و البته این کلام امام راحل (ره) ‌درباره همه نیروهای مسلح مصداق دارد و امام (ره) درباره سایر نیروهای مسلح نیز با همین صراحت سخن گفته‌اند.

رییس‌ جمهوری با اشاره به این که اگر امروز در منطقه ناامن به کشور امن و با ثبات خود افتخار می‌کنیم به خاطر داشتن ارتش قوی، سپاه مقتدر و بسیج دلاور است، اظهار داشت: اگر امروز در منطقه ناامن، در سراسر ایران امنیت حاکم است و همه کارآفرینان جهانی به سمت ایران حرکت می‌کنند و به دنبال انجام فعالیت‌های اقتصادی، علمی و فناوری با ایران هستند به خاطر وجود امنیت در کشورمان است و این امنیت توسط نیروهای مسلح در عرصه‌های منطقه‌ای و جهانی به نمایش گذاشته شده است.

دکتر روحانی گفت: خانواده بزرگ شهیدان و ایثارگران عزیز بدانند که خون شهیدان آنها تضمینی دائمی برای اقتدار جمهوری اسلامی ایران بوجود آورده است.