اخراج ۲۰۰ میلیون دلاری مدیر ارشد توئیتر توسط ایلان ماسک
اخراج ۲۰۰ میلیون دلاری مدیر ارشد توئیتر توسط ایلان ماسک
ایلان ماسک باید به سه مدیر اخراج شده توییتر نزدیک به 200 میلیون دلار بپردازد.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس، سی ان ان اعلام کرد ایلان ماسک حین یک برنامه زنده یکی از مدیران ارشد توئیتر را اخراج کرد. او روز پنجشنبه در طول یک ساعت سه مدیر ارشد این رسانه را اخراج کرد. ایلان ماسک باید به سه مدیر اخراج شده توییتر نزدیک به ۲۰۰ میلیون دلار بپردازد.

ایلان ماسک اواخر روز پنجشنبه با بسته شدن قرارداد ۴۴ میلیارد دلاری او برای تصاحب توئیتر، مالک این شرکت شد و دوره جدیدی را برای یکی از تأثیرگذارترین پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی جهان رقم زد.

سه مدیر ارشد توییتر که ایلان ماسک روز پنجشنبه اخراجشان کرد، با حدود ۱۸۷ میلیون دلار از پول ماسک، بیرون خواهند رفت.

به گفته یک منبع آگاه، مدیرعامل سابق پاراگ آگراوال، مدیر مالی سابق، ند سگال و ویجایا گاد، مدیر ارشد حقوقی سابق، پس از اینکه ماسک کنترل شرکت را در اواخر پنجشنبه در دست گرفت، برکنار شدند.

آنها حتی اگر تحت مالکیت جدید در شغل خود می‌ماندند، نیز بخش زیادی از آن پول را دریافت می‌کردند – آنها و سایر سهامداران پس از خرید سهام به قیمت ۵۴٫۲۰ دلار، از ایلان ماسک سود سهام دریافت می‌کردند.

آگراوال که کمی کمتر از یک سال پیش عنوان مدیرعاملی را بر عهده گرفت، دارای کمترین سهام در بین این سه سهام بود: ۱۵۵۰۰۰ سهم به ارزش ۸٫۴ میلیون دلار به قیمتی که ماسک پرداخت کرد. سگال برای ۴۰۶۰۰۰ سهمی که دارد ۲۲ میلیون دلار دریافت می‌کند در حالی که گاد با ۳۴٫۸ میلیون دلار برای ۶۴۲۰۰۰ سهام خود کنار می‌رود.

اما آنها همچنین غرامت موسوم به «چتر نجات طلایی» را در توافقنامه ادغام مورد تایید سهامداران دریافت می‌کنند. این شامل دستمزد پایه یک ساله می‌شود – ۱ میلیون دلار برای آگراوال و ۶۰۰۰۰۰ دلار برای سگال و گاد. آنها همچنین یک سال بیمه درمانی به ارزش حدود ۷۳۰۰۰ دلار دریافت خواهند کرد.

ماسک علناً از مدیریت شرکت در مورد تصمیم‌گیری‌های مربوط به محصول و تعدیل محتوا انتقاد کرده و همچنین گفته است که حساب کاربری دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق را بازیابی خواهد کرد.

انتهای پیام/