اختصاص ۱۸ هزار میلیارد ریال برای طرح های آب و برق سیستان وبلوچستان/توسعه سیستان و بلوچستان در اولویت دولت تدبیر و امید است
اختصاص ۱۸ هزار میلیارد ریال برای طرح های آب و برق سیستان وبلوچستان/توسعه سیستان و بلوچستان در اولویت دولت تدبیر و امید است

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: ۱۸ هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های آب و برق در سیستان وبلوچستان هزینه می شود که ۶۲۰ میلیارد ریال آن مربوط به طرح های بخش آب است. به گزارش قلم پرس به نقل از ایرنا، محمدباقر نوبخت دوشنبه شب در نشست پیگیری مصوبات […]

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: ۱۸ هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های آب و برق در سیستان وبلوچستان هزینه می شود که ۶۲۰ میلیارد ریال آن مربوط به طرح های بخش آب است.

به گزارش قلم پرس به نقل از ایرنا، محمدباقر نوبخت دوشنبه شب در نشست پیگیری مصوبات هیات دولت با مدیران استانی وزارت نیرو در زاهدان اظهار داشت: آمدن این هیات بلند پایه از مقامات دولت به سیستان وبلوچستان برای اطلاع رسانی و اقدام برای مجموعه ای از طرح هایی است که در حوزه آب و برق با اعتبار ۱۸ هزار میلیارد ریال در این استان انجام می شود.
بیان کرد: سفر امروز ما به زاهدان مرکز سیستان وبلوچستان برای اعلام این توافق اولیه بین وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه است.
وی ادامه داد: آمدن ما به سیستان و بلوچستان نشان از این است که ما نقطه مغفولی برای آشنایی با مشکلات مردم این استان نداریم و در سه بخش آب روستایی، آب شهری و آب منطقه ای طرح ها و منابع لازم از سوی سازمان برنامه و بودجه ارائه شده است.
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: اعتبارات لازم در این حوزه ها به زودی تخصیص می یابد.
نوبخت گفت: ثواب برطرف کردن مشکلات آب سیستان و بلوچستان کمتر از روزه داری نیست.
وی بیان کرد: این سفر نمادی از احترام وافر دولت به مردم بزرگوار استان سیستان و بلوچستان است.
وی ادامه داد: آمدن وزیر نیرو به سیستان و بلوچستان برای بررسی مشکلات برق و مصوبات هیات دولت نمادی از احترام دولت به مردم این استان است.
وی افزود: مسائل و مشکلات سیستان و بلوچستان برای دولت بسیار مهم است و بیش از گذشته تلاش خواهیم کرد در راستای توسعه این استان گام برداریم.
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: توسعه سیستان و بلوچستان در اولویت دولت تدبیر و امید است.
نوبخت با اشاره به مشکل کمبود آب در کشور اظهار داشت: تامین آب یک مساله ملی است و اکثر استانهای کشور با آن درگیر هستند که با حفر چاههای عمیق و دستیابی به آبهای ژرف بسیاری از مشکلات سیستان و بلوچستان برطرف می شود.
وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان به منظور اهمیت و احترامی که دارد حفر چاههای عمیق برای دستیابی به آبهای ژرف در اولویت نخست دولت قرار دارد و از ۲ حلقه چاهی که قرار است در سیستان و بلوچستان برای دستیابی به آبهای ژرف حفر شود با حفر یک حلقه چاه موافقت می شود.
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: اعتبار حفر یک حلقه چاه در سیستان و بلوچستان به منظور دستیابی به آبهای ژرف در هفته آینده اختصاص می یابد.
نوبخت اظهار داشت: اگر به آبهای ژرف در سیستان و بلوچستان برسیم نقطه امیدی برای حفر سایر چاههای عمیق در این استان خواهد بود.
همچنین استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: به ۵۳۰ روستا با ۱۲۰ هزار مشترک در استان طی ۳ سال اخیر برق رسانی شده است.
علی اوسط هاشمی اظهار داشت: بخشی از مشکلات و کاستی های ۵۱ درصد از جمعیت روستایی سیستان و بلوچستان منتج به حاشیه نشینی و مهاجرت شده است.
وی بیان کرد: حدود ۶۰۰ کیلومتر خطوط اصلی و فرعی برق در سیستان و بلوچستان وجود دارد و هنوز به مرحله ای از پیشرفت مدنظر مردم این استان نرسیده ایم.
وی افزود: هر روستای سیستان و بلوچستان به عنوان یک مرزبان است و مشکلات کمبود آب و نوسانات برق به عنوان یک تهدید جدی برای تخلیه جمعیت و مهاجرت برای استان محسوب می شود.
وی ادامه داد: بخش عمده ای از برق سیستان و بلوچستان از طریق استانهای خراسان جنوبی و کرمان تامین می شود.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ۶۰۰ مگاوات کمبود برق داریم که این کمبود سبب بروز برخی نوسانات برق در بعضی از نقاط استان شده است.
به گزارش ایرنا نشست محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه و حمید چیت چیان وزیر نیرو با مدیران استانی وزارت نیرو در سیستان وبلوچستان از جمله برنامه های سفر یک روزه به زاهدان است.