اخبار خوش مس آذربایجان و نفلین‌سینیت سراب/ سنگ‌اندازی در تولید تراکتور
اخبار خوش مس آذربایجان و نفلین‌سینیت سراب/ سنگ‌اندازی در تولید تراکتور

[ad_1] رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: تصمیمات بسیار راه گشایی برای مس آذربایجان و نفلین سینیت سراب همچنین توسعه شهرک های صنعتی اتخاذ شد که امیدواریم به زودی شاهد به ثمر رسیدن نتایج این تصمیمات باشیم. به گزارش قلم پرس،از تبریز، صابر پرنیان ظهر امروز در بازدید رئیس کمیسیون صنایع و معادن […]

[ad_1]


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: تصمیمات بسیار راه گشایی برای مس آذربایجان و نفلین سینیت سراب همچنین توسعه شهرک های صنعتی اتخاذ شد که امیدواریم به زودی شاهد به ثمر رسیدن نتایج این تصمیمات باشیم.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، صابر پرنیان ظهر امروز در بازدید رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و هیات همراه از شرکت تراکتورسازی ایران با اشاره به اهمیت تولید انواع ماشین آلات کشاورزی به ویژه تراکتور اظهار کرد: مجموعه تراکتورسازی ایران در نظر دارد امسال با تولید ۳۵ هزار دستگاه تراکتور گام بلندی را در این صنعت بردارد.

وی در ادامه افزود: با توجه به فضای حاکم و قیمت‌گذاری دستوری در کنار موانعی که ایجاد شده، به نظر می رسد مشکلات جدی در این زمینه به وجود آید.

پرنیان افزود: بدون تردید حضور رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شواری اسلامی برای صنعت و تولید استان مایه خیر و برکت خواهد شد، بنابراین درخواست می کنیم مشکلات این مجموعه به صورت ویژه در کمیسیون صنایع و معادن مطرح شود تا این مجموعه امسال به برنامه های هدفگذاری شده خود برسد.

وی با بیان این که تبریز قطب تولید قطعات خودرو است، ادامه داد: تراکتورسازی علاوه بر تولید ماشین آلات استراتژیک به نوعی غرور و هویت آذربایجان نیز محسوب می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی اظهار کرد: به نظر می رسد تصمیمات نادرست و دخالت‌های به ظاهر حمایتی، آسیب اساسی به روند تولید این مجموعه وارد می کند، باید عنایت ویژه ای به مجموعه تراکتورسازی ایران و تبریز داشته باشند تا این مجموعه بتواند با افزایش تولید رکوردی در صنعت تراکتور به دست آورد.

پرنیان گفت: دیروز تصمیمات بسیار راه گشایی برای مس آذربایجان و نفلین سینیت سراب همچنین توسعه شهرک های صنعتی اتخاذ شد که امیدواریم به زودی شاهد به ثمر رسیدن نتایج این تصمیمات باشیم.

وی همچنین با بیان این که عمده صادرات استان مربوط به محصولات مواد غذایی است، افزود: با توجه به طرح اصلاح نظام یارانه ها امیدواریم با صادرات کالاهای صنعتی مانند تراکتور و محصولات شیشه، ظرفیت های صادراتی استان را ارتقا دهیم.

انتهای پیام/س/ی


[ad_2]