احیای ۱۷ واحد ورشکسته در آذربایجان شرقی با نظارت دستگاه قضایی استان
احیای ۱۷ واحد ورشکسته در آذربایجان شرقی با نظارت دستگاه قضایی استان
رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی گفت: در کنار واحدهای مشکل دار 17 واحد از جمله واحد صنعتی بلبرینگ سازی و ماشین آلات صنعتی تراکتور ورشکسته شده و در حال تعطیلی بودند که با مدیریت اداره تصفیه و ورشکستگی دادگستری خوشبختانه احیا شده و در حال فعالیت هستند.

به گزارش قلم پرس به نقل از روابط عمومی دادگستری کل آذربایجان شرقی، موسی خلیل اللهی در حاشیه بازدید از واحد صنعتی بلبرینگ سازی و ماشین آلات صنعتی تراکتورسازی، در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: از جمله برنامه های تحولی قوه قضائیه در خصوص بحث اقتصاد مقاومتی و حل مشکلات واحدهای مشکل دار می باشد و خوشبختانه در استان توفیقات بسیار خوبی در این زمینه حاصل شده و در این مدت ۲۴ واحد که در آستانه ورشکستگی بودند با ورود دادگستری استان و همکاری دیگر دستگاه ها و سازمان های استان مشکلاتشان رفع شده و در حال فعالیت هستند.
وی افزود: در کنار واحدهای مشکل دار ۱۷ واحد از جمله واحد صنعتی بلبرینگ سازی و ماشین آلات صنعتی تراکتورسازی ورشکسته شده و در حال تعطیلی بودند که با مدیریت اداره تصفیه و ورشکستگی دادگستری خوشبختانه احیا شده و در حال فعالیت هستند.
رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی بیان کرد: کارخانه بلبرینگ سازی که یکی از واحدهای بزرگ و برند کشوری بوده مهرماه سال گذشته به شکل استیجاری با نظارت دادگستری استان واگذار شده و خوشبختانه تا به امروز با تمام ظرفیت فعال بوده و حتی طی این چند ماه ۵۳ نفر نیز نیروی جدید جذب کرده اند.
وی ادامه داد: کارخانه ماشین آلات صنعتی تراکتور در سال ۹۷ واگذار شده و خوشبختانه با تمام ظرفیت فعال بوده و پس از واگذاری تعداد کارگران افزایش یافته و حداقل تولید این واحد حدود ۲۵۰ قطعه است.
خلیل اللهی بیان کرد: ۴ واحد صنعتی به صورت قطعی واگذار شده و دیگر موارد را همچنان پیگیری می کنیم و دنبال احیای کامل کارخانه ها هستیم.