احیای شرکت شیشه لرستان با حمایت‌های دستگاه قضایی/ رأی محکمه جلوی غارت اموال را گرفت
احیای شرکت شیشه لرستان با حمایت‌های دستگاه قضایی/ رأی محکمه جلوی غارت اموال را گرفت

خبرگزاری میزان – مدیر اجرایی شرکت شیشه لرستان با اشاره به حمایت‌های دستگاه قضایی برای احیاء این واحد تولیدی گفت: حمایت قوه قضاییه و اداره تصفیه و امور ورشکستگی دادگستری استان تهران شرکت شیشه لرستان را نجات داد. شرکت شیشه لرستان یکی از واحد‌های تولیدی فعال در زمینه تولید شیشه‌های ساختمانی و بلور است که به […]

خبرگزاری میزان – مدیر اجرایی شرکت شیشه لرستان با اشاره به حمایت‌های دستگاه قضایی برای احیاء این واحد تولیدی گفت: حمایت قوه قضاییه و اداره تصفیه و امور ورشکستگی دادگستری استان تهران شرکت شیشه لرستان را نجات داد.

شرکت شیشه لرستان یکی از واحد‌های تولیدی فعال در زمینه تولید شیشه‌های ساختمانی و بلور است که به دلیل بروز مشکلات گوناگون ورشکست و تعطیل شد.

با ورود دستگاه قضایی، اقدامات حمایتی به منظور احیاء این واحد تولیدی از سرگرفته شد و در نهایت با حمایت‌های قضایی این واحد تولیدی به چرخه تولید بازگشت.

سعید رضایی، مدیر اجرایی شرکت شیشه لرستان در این خصوص عنوان کرد: قوه قضاییه بهترین کار‌ها را برای ما انجام داد. شرکت شیشه لرستان در سال ۱۳۷۲ راه اندازی شد و پس از آن در طرح توسعه، واحد تولید شیشه‌های مقاوم در برابر حرارت را راه اندازی و مقداری وام از بانک صادرات برای توسعه این واحد تولیدی دریافت کردیم.

مدیر اجرایی شرکت شیشه لرستان خاطرنشان کرد: متاسفانه به دلیل افزایش قاچاق کالا، وضعیت بازار به هم ریخت و واحد تولیدی شیشه‌های مقاوم در برابر حرارت متوقف شد. پس از بروز اختلاف میان شرکا، دو واحد تولیدی کارخانه به طور کامل تعطیل شدند.

وی اظهار کرد: استاندار وقت لرستان از پدر بنده دعوت به عمل آورد تا مسئولیت کارخانه را بر عهده بگیرد و کارخانه را راه اندازی کند؛ اما متاسفانه قول‌هایی که داده بودند را عملیاتی نکردند ولی در نهایت موفق شدیم واحد تولیدی بلور را راه اندازی کنیم.

رضایی عنوان کرد: در آن زمان از مدیران وقت بانک صادرات دعوت به عمل آوردیم و کارخانه را مورد بازدید قرار دادند و به آن‌ها اعلام کردیم صرفا با فعالیت یک واحد تولیدی نمی‌توانیم بدهی آن‌ها را پرداخت کنیم.

مدیر اجرایی شرکت شیشه لرستان افزود: از آن‌ها خواستیم که کمک کنند تا بتوانیم دومین واحد تولیدی را راه اندازی کنیم؛ اما مخالفت کردند و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که از قانون ورشکستگی استفاده کنیم.

وی عنوان کرد: زمانی که موضوع در محکمه مطرح شد، با حضور کارشناس پرونده ما مورد بررسی قرار گرفت و به این نتیجه رسیدند که ما ورشکست هستیم و توان پرداخت بدهی‌های خود را نداریم.

رضایی بیان کرد: پس از صدور حکم ورشکستگی، به اداره ورشکستگی و امور تصفیه معرفی شدیم و بانک طلبکار به دنبال این بود که حکم توقیف اموال را بگیرد؛ اما خوشبختانه با رای دادگاه کارخانه سرپا ماند تا فرایند پرداخت مطالبات طلبکاران انجام شود.

مدیر اجرایی شرکت شیشه لرستان عنوان کرد: حمایت قوه قضاییه و اداره تصفیه و امور ورشکستگی دادگستری استان تهران شرکت شیشه لرستان را نجات داد و نه تنها واحد تولیدی ما بلکه می‌دانم که خیلی از واحد‌های تولیدی با حمایت‌های دستگاه قضایی نجات پیدا کردند.

رضایی در پایان اظهار کرد: ما در حال حاضر ۲۰۰ نیروی کار داریم و در حال سوددهی با تولید روزانه ۲۵ تن بلور هستیم.

انتهای پیام/