احصای نیازها و آمادگی مجموعه شهرداری در مقابله با حوادث غیرمترقبه
احصای نیازها و آمادگی مجموعه شهرداری در مقابله با حوادث غیرمترقبه

به گزارش قلم پرس، عباس رنجبر در جلسه فوق‌العاده مدیریت بحران در شهرداری تبریز اظهار کرد: در راستای آشنایی اعضای ستاد بحران شهرداری با وظایف خود و انجام بهتر آن، برنامه‌ریزی دقیق و همچنین سنجش میزان آمادگی مدیران در مواقع بحرانی، تشکیل  جلسه دادیم که خوشبختانه در کمترین زمان ممکن اعضای ستاد گرد هم آمدند. […]

به گزارش قلم پرس، عباس رنجبر در جلسه فوق‌العاده مدیریت بحران در شهرداری تبریز اظهار کرد: در راستای آشنایی اعضای ستاد بحران شهرداری با وظایف خود و انجام بهتر آن، برنامه‌ریزی دقیق و همچنین سنجش میزان آمادگی مدیران در مواقع بحرانی، تشکیل  جلسه دادیم که خوشبختانه در کمترین زمان ممکن اعضای ستاد گرد هم آمدند.

وی افزود: دراین جسله مقرر شد حتی اگر قرار باشد وظایفی بیش از آنچه که در قانون برای شهرداری در مواقع بحرانی تعریف شده است، بر عهده این نهاد شهری بگذارند، برنامه‌ریزی و پیش‌بینی لازم انجام گیرد.

شهردار تبریز تصریح کرد: بدین منظور  امکانات موجود شهری احصا شده و برای مدیریت بهتر و خدمت‌رسانی مناسب در مواقع بحرانی برنامه‌ریزی لازم انجام گرفته است.

وی اضافه کرد: تمامی واحدهای ذیربط همچون خدمات شهری، آتش‌نشانی، مدیریت بحران جمع شده و آمادگی آنها در حوزه ماشین‌آلات و تجهیزات امدادرسانی مورد بررسی قرار گرفت.

رنجبر ضمن دعوت مردم به حفظ آرامش و رعایت نکات ایمنی در مواقع بحرانی اعلام کرد: تشکیل این جلسات وظیفه مدیران است و به معنی رخداد حتمی حوادث غیرمترقبه نبوده و در راستای ایجاد آرامش و اطمینان خاطر مردم انجام می‌گیرد.

وی یادآور شد: این جلسات بیشتر در راستای حفظ آمادگی بخش‌های مختلف مدیریت شهری در مواقع بحرانی و سنجش آمادگی آنها است تا ضمن ایجاد هماهنگی لازم در مواقع بحرانی غافلگیر نشویم.

شهردار تبریز تأکید کرد: در این جلسه مقرر شد ماشین‌آلات و تجهیزات شهرداری تبریز برای ارائه خدمات در روزهای بحرانی مورد بازنگری  قرار گرفته و رفع ایراد شوند و همچنین ایرادها و کمبودهای سالن‌های ورزشی تحت پوشش شهرداری و مراکز اسکان موقت نیز رفع شود.

وی در پایان از مردم خواست  نیازهای اولیه خود در خانه را تأمین کرده و در صورت هر گونه اتفاقی، پیگیر نظرات مسئولین از رسانه‌های رسمی و صدا و سیما باشند.

رنجبر افزود: همچنین با نهادها و اداتی که نیروهای دوره‌دیده میدانی داشته و پایگاه‌هایی تشکیل خواهند داد، همکاری لازم را انجام دهند.