احزاب، در تربیت سیاسی جامعه نقش‌آفرینی کنند
احزاب، در تربیت سیاسی جامعه نقش‌آفرینی کنند
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر تقویت احزاب و ایفای نقش آنها در تربیت سیاسی مدیران جامعه، اظهار داشت: تدوین منشور گفت‌وگوی سیاسی یکی از اقدامات دولت در جهت تقویت احزاب و تشکل‌های سیاسی است.

علیار راستگو در نشست هم‌اندیشی احزاب و تشکل‌های سیاسی شهرستان شبستر، با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های موجود به صورت حداکثری استفاده کنیم، افزود: باید گفتمان سیاسی بین دولت و احزاب شکل گیرد و احزاب نقش موثر خود در تربیت سیاسی مدیران جامعه را ایفا کنند.

وی در ادامه به نقش رسانه‌ها در تحکیم مردم‌سالاری، خاطرنشان کرد: رسانه‌ها باید دیوار بی‌اعتمادی بین مردم و مسئولان را از میان بردارند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی بر مقابله جدی با مفسدان تأکید کرد و گفت: فساد مسئولان و دستگاه‌های اداری راهبرد دشمنان و منافقان برای مقابله با نظام است، بنابراین در برخورد با فساد و قطع دست مفسدان نباید کوتاهی شود.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی باارزش‌ترین نعمتی است که به ملت ایران عطا شده است، افزود: حل مسائل و مشکلات کشور امروز بر عهده ما مسئولان است و عملکرد ما در تاریخ ثبت خواهد شد.

راستگو با بیان اینکه جهت‌گیری‌های سیاسی و جناحی، عملکردها را تخریب می‌کند، افزود: برخی‌ها در داخل کشور بدون اطلاع از محتوای برجام، اقدام به تخریب آن کردند که همه این رفتارها ریشه در نگاه سیاسی و جناحی داشت.

وی با بیان اینکه تمکین به خواست اکثریت، از اصول دموکراسی است، گفت: همه باید تابع رای مردم و در تلاش برای جلب رضایت عمومی باشند.

رئیس ستاد انتخابات استان همچنین سلامت و امنیت انتخابات را دو سیاست اصلی این ستاد عنوان کرد و گفت: حضور مردم در صحنه‌های مختلف مانند انتخابات باعث عقب‌نشینی دشمنان می‌شود و همه باید برای فراهم کردن زمینه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تلاش کنند.

مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری آذربایجان شرقی نیز با تأکید بر تقویت گفتمان سیاسی بین دولت و احزاب و درک مشترک از مسائل کشور و استان، گفت: قهر سیاسی چاره مشکلات نیست و همه فعالان و تشکل‌های سیاسی و اجتماعی باید در جهت حل مشکلات مشارکت داشته باشند.

مرتضی محمدزاده با بیان اینکه بین واقعیت و احساس عمومی از وضعیت کشور شکاف جدی وجود دارد، افزود: بخشی از این تفاوت به دلیل تبلیغات سوء دشمنان است که برای مقابله با آن، افزایش آگاهی‌های عمومی باید در دستور کار مسئولان و فعالان سیاسی باشد.

تعدادی از نمایندگان تشکل‌های سیاسی و صاحب‌نظران شهرستان شبستر نیز در این نشست به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص مسائل مختلف سیاسی و اجتماعی استان و شهرستان پرداختند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی در سفر به شهرستان شبستر، با حجت‌الاسلام محمدزاده امام جمعه این شهرستان نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.