احداث و توسعه بازارچه‌های محلی در دستور کار شهرداران مناطق
احداث و توسعه بازارچه‌های محلی در دستور کار شهرداران مناطق
شهردار تبریز تعداد بازارچه های محلی عرضه محصولات کشاورزی و میوه و تره بار را نسبت به وسعت و جمعیت شهر تبریز ناچیز دانست و گفت: با نیازسنجی و مکان‌یابی کارشناسی، نسبت به توسعه و احداث بازارچه های محلی در نقاط مختلف شهر اقدام می‌شود.
به گزارش قلم پرس، یعقوب هوشیار در جلسه شورای مدیران شهرداری تبریز در خصوص کمیت و کیفیت بازارچه های محلی اظهار کرد: تبریز به تناسب وسعت و جمعیت از بازارچه های محلی کمی برخوردار است و لازم است با در نظر گرفتن موقعیت مکانی، برای احداث و توسعه بازارچه های محلی در نقاط مختلف شهر اقدام شود.

وی بهسازی اتوبوس های اسقاطی را برای استفاده آنها با عنوان فروشگاه های سیار در نقاط مختلف شهر را یکی از راه کارهای توسعه مکان های عرضه محصولات و کالاهای اساسی عنوان کرد.

شهردار تبریز وجود وانت های میوه فروشی در کنار خیابان ها را  یکی از عوامل ایجاد گره های ترافیکی در شهر تبریز ارزیابی کرد و افزود: ساماندهی وانت بارها یکی از موضوعات اساسی مدیریت شهری است که رفع این معضل ‏نیازمند برنامه ریزی و اقدام ‏اساسی است.

هوشیار در خصوص عرضه میوه شب عید و نحوه توزیع آن با نظارت مستمر و دقیق ارگان های ذی‌ربط دستورات لازم را به شهرداران مناطق دهگانه صادر کرد.
مهدی کیانی سرپرست سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری نیز بزرگترین مشکل در بخش ساماندهی مشاغل آلاینده را عدم برنامه ریزی و مطالعات جامع عنوان کرد و گفت: در سال های گذشته اقداماتی در حوزه ساماندهی مشاغل آلاینده صورت گرفته است که متاسفانه بدلیل عدم برنامه ریزی و مطالعات جامع، منجر به اقدامات موقتی از سوی سازمان شده که تاکنون نتیجه مطلوبی حاصل نشده است.

انتهای پیام/