احتمال دیدار روحانی، پوتین و و اردوغان در تبریز
احتمال دیدار روحانی، پوتین و و اردوغان در تبریز

دفتر ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد که «رجب طیب اردوغان» برای شرکت در نشست سه‌جانبه رؤسای جمهور ایران، ترکیه و روسیه در روز ۷ سپتامبر (۱۶ شهریور) به تهران یا تبریز سفر خواهد کرد. به گزارش قلم پرس، دفتر ریاست جمهوری ترکیه روز دوشنبه اعلام کرد که «رجب طیب اردوغان» برای شرکت در نشست سه‌ […]

دفتر ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد که «رجب طیب اردوغان» برای شرکت در نشست سه‌جانبه رؤسای جمهور ایران، ترکیه و روسیه در روز ۷ سپتامبر (۱۶ شهریور) به تهران یا تبریز سفر خواهد کرد.

به گزارش قلم پرس، دفتر ریاست جمهوری ترکیه روز دوشنبه اعلام کرد که «رجب طیب اردوغان» برای شرکت در نشست سه‌ جانبه رؤسای جمهور ایران، ترکیه و روسیه در روز ۷ سپتامبر (۱۶ شهریور) به تهران یا تبریز سفر خواهد کرد.

دفتر ریاست جمهوری ترکیه گزارش داد که اردوغان در این سفر با همتای ایرانی و روس خود دیدار و درباره سوریه گفتگو خواهد کرد.

۱۶ آگوست نیز سخنگوی کاخ کرملین از احتمال برگزاری نشست سه‌جانبه ایران، روسیه و ترکیه درباره سوریه در اوایل ماه سپتامبر خبر داد.

«دیمیتری پسکوف» طی یک مصاحبه تلفنی اعلام کرد که احتمالا رئیس جمهور روسیه اوایل ماه سپتامبر در نشستی سه‌جانبه با حضور رؤسای جمهور ایران و ترکیه شرکت خواهد کرد.

رؤسای جمهور ۳ کشور ایران، ترکیه و روسیه ماه آوریل طی نشستی سه‌جانبه در آنکارا درباره تحولات سوریه گفتگو کردند.

سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه گفت اردوغان روز ۷ سپتامبر (۱۶ شهریور) به تهران سفر می‌کند تا با همتایان ایرانی و روسش درباره وضعیت سوریه و حرکت به سمت حل و فصل این بحران گفت‌وگو کند.

ایران، ترکیه و روسیه از پارسال روندی را در شهر آستانه قزاقستان آغاز کردند که هدف آن حل بحران سوریه از طریق حرکت به سمت گفت‌وگوی دولت و معارضین و تدوین قانون اساسی جدید در این کشور، بود. این روند با برقراری آتش‌بس‌های محلی در مناطق مختلف سوریه آغاز شده و اکنون در مسیر حل سیاسی بحران حرکت می‌کند.

برخی منابع ترکیه‌ای نوشته‌اند اردوغان در سفر به تهران با مقام‌های ایرانی درباره مقابله با تحریم‌های یکجانبه ایالات متحده آمریکا هم گفت‌وگو می‌کند. ترکیه که یکی از شرکای بزرگ تجاری ایران است، در هفته‌های گذشته هدف تحریم‌ها و جنگ تعرفه‌ای آمریکا قرار گرفته است.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبر گزاری تی آر تی رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه روز ۷ ام سپتامبر به ایران سفر خواهد کرد.

اردوغان در ایران در موازات حسن روحانی رئیس جمهوری ایران با ولادیمر پوتین رئیس دولت روسیه نیز دیدار خواهد کرد.

انتظار می رود در دیداری که قرار است در شهر تبریز انجام گیرد، حوادث واقع در سوریه و در راس منطقه ادلب مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.

گفتنی است اولین مذاکرات سه رهبر در مورد سوریه در ماه نوامبر در شهر سوچی روسیه انجام گرفته و دومین آن نیز روز ۳ ام آوریل در آنکارا انجام گرفته بود.

همچنین در این خصوص خبرگزاری روسی اسپوتنیک نوشت:  رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه برای شرکت در نشست سه جانبه روسیه، ایران و ترکیه درباره سوریه به ایران سفر خواهد کرد.
به گفته منبع این خبر، شهر محل برگزاری این نشست، تا کنون از طرف مقامات ایرانی اعلام نشده است، اما این نشست سه جانبه در یکی از دو شهر تهران و یا تبریز برگزار خواهد شد.