ابتکار عمل یک جوان سوئدی برای حمایت از مردم فلسطین/ سفر به فلسطین اشغالی
ابتکار عمل یک جوان سوئدی برای حمایت از مردم فلسطین/ سفر به فلسطین اشغالی

یک جوان سوئدی با ابتکار عمل برای نشان دادن همبستگی با کسانی که در فلسطین تحت اشغال اسرائیل رنج می‌برند از سوئد به فلسطین سفر کرد. به گزارش قلم پرس به نقل از سایت لبنانی «النهار»، بنجامین لادرا جوان سوئدی در حاشیه مراسم جمع‌آوری کمک مالی برای فلسطینی‌ها توسط صلیب سرخ با موضوع فلسطین آشنا شده […]

یک جوان سوئدی با ابتکار عمل برای نشان دادن همبستگی با کسانی که در فلسطین تحت اشغال اسرائیل رنج می‌برند از سوئد به فلسطین سفر کرد.

به گزارش قلم پرس به نقل از سایت لبنانی «النهار»، بنجامین لادرا جوان سوئدی در حاشیه مراسم جمع‌آوری کمک مالی برای فلسطینی‌ها توسط صلیب سرخ با موضوع فلسطین آشنا شده و این مسئله موجب شد تا او تحقیقات خود را در مورد فلسطین شروع کند.

بنجامین لادرا پس از طی دوره موسیقی در زمان دبیرستان در رشته علوم انسانی وارد دانشگاه شده، چون معتقد است، هرچقدر بدانید بیشتر متوجه می‌شوید که هنوز هیچ‌چیزی نمی‌دانید.

او می‌گوید، زمانی از درد و رنج‌هایی که در اطراف من وجود داشت آگاه نبودم اما وقتی درد و رنج‌ها را دیدم باعث شد تا بیشتر در مورد آن‌ها بدانم.

این جوان سوئدی در سال ۲۰۱۶ در قالب یک گروه موسیقی و به‌عنوان یک نوازنده به نابلوس سفر کرد تا به بهانه موسیقی سه هفته در فلسطین بماند. او همچنین به شهر الخلیل که ۲۰۰ هزار فلسطینی در آن ساکن هستند و توسط اسرائیلی‌ها اشغال و بین دیوارها و ایستگاه‌های ایست بازرسی احاطه‌شده سفر کرد

این فعال حقوق بشری طی سفر خود به فلسطین با بسته بودن فروشگاه‌ها توسط پلیس اسرائیل و خیابان‌های جداگانه‌ای که مهاجران را از فلسطینی‌ها جدا می‌کند و اینکه مهاجران اجازه نمی‌دهند که فلسطینی‌ها در آسایش زندگی کنند، روبه‌رو شد

زمانی که او در یک منطقه در بخش اشغال‌شده در کنار جوانان حضور داشت، از یک سرباز اسرائیلی پرسیده بود که چرا سربازان اسرائیلی همه‌جا حضور دارند که با پاسخ غافلگیرانه او که هیچ اشغالگری وجود ندارد و ما فقط از دولت محافظت می‌کنیم روبه‌رو شده بود.

این جوان سوئدی به دلیل اینکه از طریق مصر نمی‌توانست برای ورود به غزه و رفح استفاده کند تصمیم گرفته بود تا از طریق اردن وارد کرانه باختری شود، طبق گفته لادرا ورود به غزه از طرف کرانه باختری هم نمی‌تواند وارد غزه شود.

بنجامین لادرا با اشک‌هایی که در چشمش جمع شده می‌گوید در مناطق اشغالی فلسطین هیچ عدالت و آزادی وجود ندارد، ممکن است بدون هیچ دلیلی دستگیر شوید، فلسطینی‌ها هرروز نمی‌دانند آیا فرزندانشان از مدرسه به خانه‌بر می‌گردند، متأسفانه، فقط به این دلیل که اسرائیلی‌ها به دلیل داشتن اسلحه دارای قدرت دارند.

این جوان سوئدی می‌خواهد همه آن چیزهایی که می‌داند را به اشتراک بگذارد، او می‌گوید اسرائیلی‌ها هرسال بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ کودک را دستگیر و در کنار زندانیان اسرائیلی قرار می‌دهند.

فلسطینی‌ها نمی‌توانند در بزرگراه‌های خاصی بین شهرک‌های اسرائیلی نشین رانندگی کنند، حتی نمی‌توانند برای خود چاه آب حفر کنند، اسرائیلی‌ها آب آن‌ها را می‌دزدند.

علاوه بر این مسائل فلسطینی‌ها بر اساس قانون نظامی اسرائیل زندگی می‌کنند، بنابراین اگر یک کودک فلسطینی یک سنگ را پرتاب کند، به مدت ۲۰ سال زندانی می‌شود اما اگر یک اسرائیلی همان جرم را مرتکب شود کمتر مجازات می‌شود.

بنجامین لادرا می‌گوید، به گفته سریازان اسرائیلی آن‌ها فقط می‌توانند فلسطینی را اعدام کنند چراکه آن‌ها را دوست ندارند.

جوان سوئدی درباره خاطره یک خلبان اسرائیلی می‌گوید که گفته در زمان پرواز در غزه احساس می‌کند فقط مورچه‌ها را کشته است بدون توجه به زندگی فلسطینی‌ها.

لادرا خاطرنشان کرد که او میلیون‌ها داستان درباره فلسطین می‌داند که هنگام بازدید از اردوگاه‌های پناهندگان فلسطینی در لبنان جمع‌آوری کرده است.

این جوان سوئدی می‌گوید: من فکر می‌کنم که ما باید به اسرائیل برای متوقف کردن جنایاتش فشار بیاوریم.