آیت الله مجتهد شبستری همیشه محور وحدت در استان بودند/ قدردان زحمات ایشان در طو۲ ۲۲ سال هستیم
آیت الله مجتهد شبستری همیشه محور وحدت در استان بودند/ قدردان زحمات ایشان در طو۲ ۲۲ سال هستیم

استاندار آإربایجان شرقی با بیان اینکه، آیت الله مجتهد شبستری همیشه محور وحدت در استان بودند، گفت: برایشان آرزوی طول عمر با عزت داریم و همیشه دعاگوی سلامتی ایشان هستیم و خواهیم بود و قدردان زحمات و تلاش ها و حضور با بصیرت ایشان در همه عرصه ها در ۲۲ سال گذشته هستیم چرا که […]

استاندار آإربایجان شرقی با بیان اینکه، آیت الله مجتهد شبستری همیشه محور وحدت در استان بودند، گفت: برایشان آرزوی طول عمر با عزت داریم و همیشه دعاگوی سلامتی ایشان هستیم و خواهیم بود و قدردان زحمات و تلاش ها و حضور با بصیرت ایشان در همه عرصه ها در ۲۲ سال گذشته هستیم چرا که رهنمودهای ایشان سرلوحه مدیران استان بود.

به گزارش قلم پرس، اسماعیل جبارزاده، در آیین بدرقه آیت الله مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در استان،  با بیان اینکه در این جلسه برای قدردانی و تکریم از زحمات ۲۲ ساله نماینده رهبر معظم انقلاب در استان حضرت آیت الله مجتهد شبستری دور هم جمع شده ایم، اظهار داشت: در طول این مدت اشخاص متعددی در رابطه با  آیت الله و ابعاد شخصیتی ایشان مطالبی را مطرح کرد اند، اما یکی از ویژگی هایی که داشتند این بود که باعث تحولاتی در استان شده اند.

وی افزود: آشنایی من با ایشان به سال های۷۱ و دوران مجلس چهارم شورای اسلامی بر می گردد که بزرگوار نماینده مردم تهران بودند و من نیز نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو بودم، از همان اوایل  مجلس چهارم این افتخار نصیب نمایندگان مردم استان  بود که همه جلساتی که برای توسعه و پیگیری امور استان برگزار می شد اغلب زحمات با آیت الله مجتهد شبستری بود.

استاندار آذربایجان شرقی اضافه کرد: در مجلس چهارم و پنجم از بین همه شخصیت های علمی و فرهنگی و سیاسی و اقتصادی مجلس آیت الله مجتهد شبستری به عنوان رئیس کمیسیون بازرگانی مجلس انتخاب شدند که در آن دوره یکی از کمیسیون های مهم بوده و در دوره جدید به عنوان کمیسیون اقتصادی مطرح است.

وی ادامه داد: حضور ایشان در ریاست کمیسیون در مقطعی که به عنوان مجلس قوی و مقتدر از نظر علمی و قانونگذاری بود، موجب کلی مسایل در سطح ملی و استان شد.

جبارزاد، گفت: هیچگاه فراموش نمی کنیم که حمایت از بخش خصوصی و یا در کنار بخش خصوصی بودن در زمانی که گزینه سختی بود و افراد کمی همت داشتند که از بخش خصوصی  حمایت کنند و فرهنگ حاکم بر جامعه و سلایق حاکم نوعا مسوولین و نماینده و تصمیم گیران بزرگ از بخش خصوصی فاصله میگرفتند، در همان سال ها کارخانه ای در تبریز برای اولین بار بر اساس اصل ۴۴ به بخش خصوصی واگذار شد و حضرت آیت الله با مسافرت به تبریز در مراسم افتتاح شخصا حضور بافتند و این حضور باعث شد تا جو سنگینی که در بحث حمایت از سرمایه گذاری و بخش خصوصی وجود داشت شکست.

وی بیان کرد: در ادامه اگر موفقیت هایی در استان در بحث سرمایه گذاری و حمایت از سرمایه گذارانی بوده،  از ۲۲ سال گذشته این بزرگوار این  مساله را درک کرده و حمایت از بخش سرمایه گذاری و سرمایه گذاران امین و دلسوز یکی از ویژگی های شخصیتی این عزیز بوده است.

استاندار آذربایجان شرقی، گفت: ایشان همیشه پذیرای کسانی که  مسایل و مشکلات کلان تولیدی و اقتصادی داشتند بوده و این روحیه باعث شد اگر امروز در استان شاهد بحث حضور و فعالیت بخش خصوصی و صنعتگران و تولیدکنندگان عاشق به نظام و کشور و مردم در سایه وجود این بزرگوار بوده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته که بحث اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل از سوی مقام معظم رهبری اعلام شد و سفر وزیر کشور که به استان داشتند، در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی پس از بیانات و فرمایشات حضرت آیت الله مجتهد شبستری، وزیر کشور به من گفتند که  ایشان هنوز مسایل کلان اقتصادی را به خوبی در ذهن دارند که در پاسخ گفتیم بالاخره حضور و وجود ایشان در استان مغتنم است.

جبارزاده، گفت: حضور این بزرگوار در ۲۲ سال گذشته باعث رونق تولید و اشتغال و حمایت از بخش خصوصی در بدترین شرایطی که ممکن است برای یک تولید کنده به وجود بیاید، شد.

وی با تاکید بر اینکه این مراسم در راستای قدردانی از زحمات ایشان در طول ۲۲ سال گذشته بوده، گفت: امروز مردم از همه اقشار، با حضور خودشان در این مراسم ثابت کردند هر کس برای مردم آذربایجان شرقی نه تنها ۲۲ سال بلکه اگر یک روز هم زحمت کشیده باشد این مردم قدردان زحمات او خواهند بود،چرا که مردم قدردان و قدرشناسی هستند و این مساله قابل قدردانی است.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه وجود ایشان محور وحدت در استان بوده و همه ما در کنار این عزیز در خدمت مردم و نظام و تحقق اهداف رهبر فرزانه عزیز بودیم، ادامه داد: در سال ۹۵ کسالتی که برای آیت الله مجتهد شبستری پیش آمد موجب نگرانی شد و چند روزی همه تیم پزشکی که درگیر درمان بودند نگران و دست به دعا بودند، الحمدلله سلامتی ایشان برگشت اما بخاطر وضعیت جسمی اعلام کردند ادامه این مسوولیت سنگین به عزیز دیگری واگذار شود.

وی اضافه کرد: تشکر میکنیم از رهبری که درخواست ایشان را قبول کردند و همچنین تشکر میکنیم بخاطر انتصاب فردی از سلاله حضرت زهرا که جزو یکی از فرزندان خلف آذربایجان بوده و بنا به توصیه حضرت آیت الله منصوب شدند و ممنون و قدردان عنایت رهبری معظم انقلاب به آذربایجان هستیم.

جبارزاده، گفت: برایشان آرزوی طول عمر با عزت داریم و همیشه دعاگوی سلامتی ایشان هستیم و خواهیم بود و قدردان زحمات و تلاش ها و حضور با بصیرت ایشان در همه عرصه ها در ۲۲ سال گذشته هستیم چرا که رهنمودهای ایشان سرلوحه مدیران استان بود.

وی با اشاره به حضور مردم در مراسم بدرقه آیت الله مجتهد شبستری، خاطرنشان کرد: حضور پرشور مردم در این مراسم همچنین شبهات را نیز از بین برد شبهاتی که همیشه فکر می کردند مردم آذربایجان مردم بی تفاوت در بدرقه بودند اما این حضور ثابت کرد که مردم خوش اقبال و قدردان در بدرقه هستند.

انتهای پیام/