آیا مدیریت های کلان آذربایجان شرقی دستخوش تغیرات اساسی می شود
آیا مدیریت های کلان آذربایجان شرقی دستخوش تغیرات اساسی می شود

بعد از روز کار آمدن دوباره دولت تدبیر و امید در کشور و رای قاطع مردم به گفتمان اعتدال و اصلاحات بار دیگر گمانه زنی ها در خصوص تغییرات مدیران ارشد کشوری و استانی و حتی شهرستانی قوت گرفته است .قلم پرس – حمیده بردباری – روزنامه نگار – تغییرات در تمامی سیستم ها یکی از […]

بعد از روز کار آمدن دوباره دولت تدبیر و امید در کشور و رای قاطع مردم به گفتمان اعتدال و اصلاحات بار دیگر گمانه زنی ها در خصوص تغییرات مدیران ارشد کشوری و استانی و حتی شهرستانی قوت گرفته است .قلم پرس – حمیده بردباری – روزنامه نگار – تغییرات در تمامی سیستم ها یکی از عوامل جدی و تاثیرگذار در پویایی آنها است و بدون شک وقتی صحبت از تغییرات می شود هم نگاه های مثبت و هم نگاه های منفی از آن متبلور خواهد شد.
بعد از روز کار آمدن دوباره دولت تدبیر و امید در کشور و رای قاطع مردم به گفتمان اعتدال و اصلاحات بار دیگر گمانه زنی ها در خصوص تغییرات مدیران ارشد کشوری و استانی و حتی شهرستانی قوت گرفته است .
موضوعی که حتی می توان در برخی از صحبت های مدیران ارشد کشوری نیز احساس کرد که آنها نیز تغییرات مدیریتی را در دستور کار خود قرار داده اند.
بحث تغیر و تحول در استانداری آذربایجان شرقی نیز موضوعی است که این روز ها بحث داغ محافل سیاسی و حتی اجتماعی و فرهنگی است، هرچند رای بالای مردم آذربایجان به دکتر روحانی که نشان می داد این استان بیش از میانگین کشوری به ایشان و برنامه هایشان تمایل نشان داده اند احتمال تغییرات مدیریتی را کم رنگ می کرد اما موضوع ارتقای جایگاه استاندار فعلی این استان باعث شده است که این بحث ها قوت بیشتری به خود بگیرد.
بدون شک اسماعیل جبارزاده یکی از مهمترین گزینه های کشوری برای ادامه فعالیت در استانداری آذربایجان شرقی می تواند باشد در این بین این روزها بحث هایی در خصوص ارتقای جایگاه دولتی وی مطرح می شود. هرچند پیش از این نیز در طی سال های گذشته بارها اسم جبارزاده به عنوان گزینه های مطرح وزارتخانه های مختلف به چشم می خورد.
معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت علوم در گمانه زنی ها برای کسب کرسی از سوی جبارزاده بیش از مجموعه های دیگر پررنگ است در بررسی کارنامه وی نیز می توان دلایلی بر این مدعا یافت.
وی که سال های متمادی درمجلس چهارم، پنجم، ششم و هفتم حضور داشته است تسلط کاملی به موضوعات تصمیم گیری و تصمیم سازی دارد و همچنین در این سال های عضویت در هیئت رئیسه مجلس ششم، نایب رئیسی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس هفتم را در کارنامه خود دارد و از بانیان اصلی تشکیل فراکسیون فناوری در مجلس بوده است از سوی دیگر در بخش های اجرایی نیز سابقه درخشانی از خود به یادگار گذاشته است.
انتخاب استان آذربایجان شرقی به عنوان پایلوت برنامه های اقتصاد مقاومتی یکی از برهه های حساس فعالیت های اجرایی جبارزاده بود که وی به حق تواسنت نمره قابل قبولی از مدیران عالی رتبه کشوری دریافت کند و مورد تحسین بزرگان نظام قرار بگیرد .
جبارزاده همچنین در بحث اقتصاد دانش بنیان نیز قدم های مهمی را در این سال ها برداشت به طوری که می توان بر این ادعا صحه گذاشت که وی نقش برجسته ای در تصویب مناطق ویژه علم وفناوری در شورای عالی عتف داشت و بلافاصله بعد از تصویب این مهم شاهد راه اندازی منطقه ویژه علم وفناوری ربع رشیدی در استان آذربایجان شرقی بودیم. وی نسبت به ساماندهی و پیگیری و تاسیس این منطقه بعد از هشت سال بلاتکلیفیتلاش بی وقفه ای را در پیش گرفت و این موضوع به نتیجه رسید.
تشکیل ستاد اقتصاد دانش بنیان با نظارت جدی جبارزاده در این استان دیگر اقدام قابل توجه وی در عرصه علمی وفناوری است به طوری که با آغاز مدیریت وی در استان جبارزاده به استقبال سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و سیاست های کلی علم وفناوری ابلاغی مقام معظم رهبری رفت و از سال ۹۳ نسبت به تشکیل ستادی به نام ستاد اقتصاد دانش بنیان اقدام کرد.
برگزار مستمر نمایشگاه و جشنواره فناوری های نو و پیشرفته ربع رشیدی از اقدامات شاخص فناورانه دیگری است که با تاکیدات و مدیریت شخص جبارزاده در استان آذربایجان شرقی شکل گرفته و ادامه داشته است. این نمایشگاه که هر ساله شاهد حضور فناورانی از استان های مختلف کشور بود از سال گذشته به صورت کاملا بین المللی و با حضور فناورانی از کشورهای مختلف دنیا در تبریز برگزار شد . مشخصه اصلی این نمایشگاه تاکید بر مقوله تجاری سازی است که در پی آن قراردادهای متعدد فناورانه بین فناوران و صنعت کاران و سرمایه گذاران منعقد شده است و نمونه بارزی است ارتباط دانشگاهیان، صنعت و سرمایه گذاران است.
اما ماندن و رفتن جبارزاده موضوعی است که هنوز از طرف وی نیز به روشنی پاسخ داده نشده است و حتی در یکی از جلسات خود بر این موضوع تاکید کرد که مدیری از این استان نمی رود مگر اینکه ارتقا یابد و این بر احتمال تایید گمانه زنی ها در خصوص تغییر استاندار صحه گذاشته است.

اما اسامی بسیاری در این بین جایگزین جبارزاده مطرح می شود از استانداران سابق استان تا روسای ستادهای دکتر روحانی در آذربایجان شرقی. در بین این اسامی محمدعلی سبحان‌الهی نماینده دوره‌های اول تا چهارم تبریز در مجلس شورای اسلامی، استاندار آذربایجان شرقی از سال ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۴ و رئیس کنونی دانشگاه خوارزمی یکی از مهمترین گزینه ها برای تسدی دوباری استانداری آذربایجان شرقی است.
سبحان اللهی که در این سال ها ارتباط خود را به صورت مستمر با استان آذربایجان شرقی و فعالان اقتصادی و اجتماعی استان حفظ کرده است بیشترین شانس را برای کسب این کرسی دارد.
سردار مصطفی مولوی جانشین شهید « مهدی باکری » در لشکر عاشورا و رییس ستاد مردمی دکتر روحانی در آذربایجان شرقی و مسئول هماهنگی شمالغرب کشور از دیگر گزینه های محتمل برای کسب کرسی استانداری در آذربایجان شرقی است ، وی که در طول سال های متمادی مسئولیت های مختلف اجرایی در سطح شمالغرب و استان داشته است از دیگر گزینه های مطرح در این استان است. ارتباطات گسترده وی در سطح ملی یکی از مسائلی است که نام وی را حتی در دور اول ریاست جمهوری دکتر روحانی نیز در لیست استانداران احتمالی قرار داده بود.
صادق نجفی مدیر نام آشنای آذربایجان نیز از دیگر گزینه های مطرح برای رسیدن به صندلی استانداری آذربایجان شرقی است، نجفی از جمله مدیران دولتی است که در برهه های مختلف مسئولیت های مختلفی را در سطح استان آذربایجان شرقی داشته است و نام وی نیز به عنوان یکی از گزینه های اصلی در این رابطه مطرح است،
اما سید مهدی پورحسینی نام دیگری است در این گمانه زنی ها به چشم می خورد وی که سابقه نمایندگی مجلس را بر عهده داشته و ریاست ستاد دکتر روحانی را نیز عهده دار بوده است از دیگر گزینه های احتمالی برای استانداری آذربایجان شرقی است.
پیشتر اسامی افرادی همچون محسن مهرعلیزاده، سعید فائقی، رضا رحمانی و … نیز در لیست گمانه زنی ها برای کسب کرسی استانداری آذربایجان شرقی مطرح بوده است.
بدون شک اسامی دیگری نیز در این گمانه زنی ها مطرح می شوند اما باید منتظر ماند ودید که آیا دولت تغییراتی را در سطح استان آذربایجان شرقی در برنامه خود خواهد داشت یا نه؟

انتهای پیام