آنروا: اسرائیل ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه را نمی‌پذیرد
آنروا: اسرائیل ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه را نمی‌پذیرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک (آنروا)، شامگاه سه‌شنبه، بیانیه‌ای در ارتباط با ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه صادر کرد. طبق بیانیه منتشر شده در وب‌سایت آنروا ، این آژانس مطابق با حقوق بین‌الملل از تل‌آویو خواسته است که هر چه سریع‌تر به کارکنانش اجازه […]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک (آنروا)، شامگاه سه‌شنبه، بیانیه‌ای در ارتباط با ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه صادر کرد.

طبق بیانیه منتشر شده در وب‌سایت آنروا ، این آژانس مطابق با حقوق بین‌الملل از تل‌آویو خواسته است که هر چه سریع‌تر به کارکنانش اجازه دهد به منظور بردن کمک‌های بشردوستانه وارد نوار غزه شوند.

بر اساس این بیانیه، به‌رغم نیاز شدید مردم غزه به کمک، اجازه ورود ضروری به غزه برای بردن کمک‌های انسانی اولیه به منظور امدادرسانی به مردم نوار غزه از جمله افراد در معرض خطر به‌طور ویژه زنان باردار، کودکان،‌ افراد دارای نیازمندهای خاص، موارد پزشکی خطرناک و سالمندان به آنروا داده نشده است.

«تمارا الرفاعی» مدیر ارتباطات راهبردی این آژانس در این خصوص گفت که آنروا هرچه‌ سریع‌تر در انتظار کسب موافقت برای ورود به نوار غزه است.

مطابق با حقوق بین‌الملل، سازمان ملل متحد در سرزمین‌های تمام اعضای این سازمان  از امتیازات و مصونیت‌های لازم به منظور انجام اهداف خود برخوردار است.

مجمع عمومی سازمان ملل بارها از اعضای سازمان ملل خواسته است در صورت بروز وضعیت فوق‌العاده انسانی از جمله درگیری‌های مسلحانه با سازمان ملل همکاری کامل داشته باشند و ورود ایمن و بدون مانع را برای کارکنان این سازمان تضمین کنند.

این در حالی است که ارتش رژیم صهیونیستی برای دهمین روز متوالی همچنان به تجاوزهای وحشیانه خود علیه نوار غزه ادامه می‌دهد و تأسیسات غیرنظامی در این نوار را هدف حملات خود قرار داده است؛‌ طبق جدیدترین آمار وزارت بهداشت غزه تاکنون ۲۱۹ نفر در پی این حملات به شهادت رسیده‌اند که از این تعداد ۶۳ تن کودک و ۳۶ نفر دیگر زن هستند.

انتهای پیام/م